صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

عسگر فریاد، بازنشسته کشوری: اگر لایحه رتبه بندی معلمان به بازنشستگان فرهنگی تسری پیدا نکند مخالف صریح بند ۹ اصل سوم قانون اساسی است و مسلماً شورای محترم نگهبان آن را نمی‌تواند تایید کند.

به گزارش شهرآرانیوز، عسگر فریاد (بازنشسته کشوری) گفت: اگر لایحه رتبه بندی معلمان به بازنشستگان فرهنگی تسری پیدا نکند مخالف صریح بند ۹ اصل سوم قانون اساسی است و مسلماً شورای محترم نگهبان آن را نمی‌تواند تایید کند.

وی افزود: بر نمایندگان مجلس تکلیف است که مقامات جدید را با جلسات توجیهی قانع کنند که از ردیف اعتباری بند (و) تبصره ۲ و قسمت آخر تبصره ۵ (و غیره) و اختیارات دولت و رئیس سازمان برنامه می‌توان اعتبار بودجه را به قدر مقدور در بودجه سال جاری تامین اعتبار کنند و موقع تکمیل فرم رای گیری موافقت دولت با موضوع رتبه‌بندی از دولت را اخذ کنند تا مخالف اصل ۷۵ قانون اساسی تلقی نشود.

امر رتبه بندی تکلیف دولت و مجلس در بند ۲ ماده ۶۳ قانون برنامه ششم توسعه است و الحمداله در بین نمایندگان مجلس موافقان قاطعی دارد که هم کلیات آن را تصویب نمودند و هم اولویت آن را با ۱۶۸ رای موافق در مقابل ۶۸ رای مخالف و ۲ را ممتنع تصویب کردند و همچنین چندین مواد آن را اصلاح و تصویب نمودند و فعلا هم جهت اعمال اصلاحات انجام یافته در صحن مجلس دوباره به کمیسیون آموزش و... مجلس محول و ارجاع شده است.

به گفته وی، مخالفان طرح رتبه معلمان آشنایی به قوانین بالا دستی و اصول مختلف قانون اساسی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش (مصوب ۹۰/۷/۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی) ندارند و بهانه‌های آن‌ها بی اساس و مخالف حقوق معلمان شاغل و بازنشسته است.

منبع: ایلنا


اخبار ویژه بازنشسته‌ها در لینک زیر:

instagram.com/bazneshasteh.news

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
چرا به بازنشسته ها تعلق نگیرد این بی عدالتی محض است
ناشناس
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
باسلام
رتبه بندی مربوط به سال های گذشته است ومجلس و دولت های قبلی کوتاهی کردند و آنرا اجرا نکرد ند بازنشستگان سی سال خدمت کردند وحق آنهاست که از مزایای آن بهره مند شوند
عبداله
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
من که یک معلم فوق لیسانس بازنشسته هستم و 3 سال پیش بازنشسته شدم چه فرقی با معلم فعلی شاغل دارم که در رتبه بندی قرار نگیرم شورای محترم نگهبان حتما این موارد را در نظر میگیرد