صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

قیمت گذاری خودرو؛ همچنان در بلاتکلیفی

  • کد خبر: ۹۰۱۹۴
  • ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
آمار تولید خودرو در هشت ماه امسال، نشان می‌دهد که قیمت فروش کارخانه‌ها ۶۴/۵ درصد افزایش یافته است، با این حال خودروسازان معتقدند که افزایش هزینه‌های تولید، فعالیت آن‌ها را با زیان روبه رو کرده و این تغییر قیمت‌ها کمکی به آن‌ها نکرده است، از این رو درخواست تجدیدنظر درباره قیمت‌ها را دارند.

موسوی زاده جزایری | شهرآرانیوز؛ ۱۸ آبان امسال دو خودروساز کشور، ایران خودرو و سایپا، بنا به تصویب شورای هماهنگی سران قوا در ۲۸مهر و با تصمیم وزارت صمت به عنوان متولی جدید قیمت گذاری خودرو، اقدام به افزایش قیمت برخی محصولات خود کردند. نرخ محصولات ایران خودرو بین ۱۵ تا ۱۹درصد و قیمت محصولات سایپا در حدود ۱۵ تا ۱۷درصد افزایش پیدا کرد.

خبر افزایش قیمت توسط خودروسازان نیز سبب هیجانی شدن بازار و افزایش قیمت‌ها شد، اما بلافاصله رئیس جمهور به موضوع افزایش قیمت خودرو‌ها ورود کرد و به دستور آیت ا... سیدابراهیم رئیسی و باتوجه به اینکه ستاد تنظیم بازار برای افزایش قیمت خودرو مصوبه‌ای نداشته است، وزارت صنعت، معدن و تجارت از خودروسازان خواست آن دسته از محصولات خود را که مشمول افزایش قیمت شده اند، به قیمت‌های قبل بازگردانند و براین اساس، افزایش قیمت خودرو‌های داخلی منتفی شد.

بعد از این مسئله، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، در ۲۳آبان اعلام کرد که با پیگیری‌های سازمان بورس و وزیر اقتصاد و در جلساتی که با حضور وزیر صمت و رئیس جمهور برگزار شد، مقرر شد اصلاح قیمت خودرو مجدد در ستاد تنظیم بازار بررسی شود که به زودی نتیجه آن اعلام می‌شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.