صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

به تازگی وب سایت «ZDNet» در تحقیقاتش به این نتیجه رسیده که درصد نمایش داده شده توسط سیستم عامل برای سلامت باتری در آیفون‌ها جعلی است و به هیچ عنوان صحیح نیست!

به گزارش شهرآرانیوز - یکی از مواردی که کاربران آیفون درباره آن با نگاهی تفاخرآمیز به اندرویدی‌ها نگاه می‌کنند، قابلیت اعلام درصد سلامت باتری دستگاه به صورت داخلی و در بخش تنظیمات دستگاه است. اما به تازگی وب سایت «ZDNet» در تحقیقاتش به این نتیجه رسیده که درصد نمایش داده شده توسط سیستم عامل برای سلامت باتری در آیفون‌ها جعلی است و به هیچ عنوان صحیح نیست!

اگر برای خرید آیفون دست دوم اقدام کرده یا از فروشندگان این دستگاه‌ها باشید، حتما می‌دانید که یکی از ملاک‌های تعیین کننده قیمت، درصد سلامت باتری دستگاه است. این درصد در بخش تنظیمات و باتری دستگاه یافت می‌شود که بنابر گفته‌های اپل با اندازه گیری و آنالیز نحوه عملکرد باتری دستگاه، درصد سلامت آن را اعلام می‌کند.

در این بخش از ابتدای خرید دستگاه وضعیت سلامت باتری ۱۰۰ درصد نشان داده می‌شود و این درصد کم کم کاهش می‌یابد تا زمان تعویض باتری فرابرسد.

بررسی‌های مستقل آدریان کینگزلی هاگز نشان می‌دهد اطلاعاتی که در این بخش به کاربران گوشی‌های آیفون نشان داده می‌شود، دقیق نیست و اپل عامدانه وضعیت سلامت باتری را بهتر از واقعیت نشان می‌دهد. واقعیت آن است که باتری‌های آیفون سریع‌تر از آنچه در بخش تنظیمات نمایش داده شده است، خراب می‌شوند و از بین می‌روند.

بررسی این پژوهشگر درباره باتری گوشی آیفون۱۳ پرومکس نشان می‌دهد درحالی که پس از گذشت ۱۰۴روز میزان سلامت باتری ۹۲درصد نمایش داده شده، درعمل این رقم بر مبنای میزان استفاده از گوشی، سرعت خالی شدن باتری و تعداد دفعات روشن شدن و نیز وضعیت ظاهر و وضعیت شیمیایی باتری در حد ۸۰درصد است. البته پیش از این برخی کاربران که به صورتی تخصصی‌تر به این ویژگی دستگاه نگاه می‌کنند نیز اطمینان نداشتن به قابلیت نمایش درصد سلامت شارژ باتری آیفون را مطرح کرده بودند، ولی تا امروز اتفاق خاصی در این حوزه نیفتاده است. لازم به ذکر است که اپل هنوز در این زمینه واکنشی نشان نداده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.