تورم تا پایان سال به چند درصد خواهد رسید؟ چرا خودروسازان دیگر ثبت‌نام جدید خودرو ندارند؟ فروشندگان پوشاک چگونه از پرداخت مالیات معاف می‌شوند؟ آغاز حراج شمش طلا از ساعت ۱۲ امروز (۲۰ خرداد ۱۴۰۳) ویدئو | توصیه وزیر صمت: مردم فعلاً خودرو نخرند! ثبت سفارش خودرو‌های وارداتی جانبازان به کجا رسید؟ + جزئیات (۲۰ خرداد ۱۴۰۳) فروش ویژه و اقساطی محصول پرطرفدار ایران‌خودرو + جزئیات (۲۰ خرداد ۱۴۰۳) نحوه پرداخت مطالبات گندمکاران اعلام شد خرید ۶ خودرو که شما را به دردسر می‌اندازد + علت واریز بیش‌از ۱۲۰۰ میلیارد تومان سود به حساب سهام‌داران از طریق سجام قیمت خودرو در بازار امروز (۲۰ خرداد ۱۴۰۳) | پژو پارس ۷ میلیون تومان گران شد جدیدترین قیمت انواع گوشی در بازار امروز چند؟ (۱۹ خرداد ۱۴۰۳) قیمت انواع خودرو‌های ایرانی در بازار آزاد امروز + جدول (۱۹ خرداد ۱۴۰۳) زمان حراج جدید سکه اعلام شد+ لینک ثبت سفارش (۱۹ خرداد ۱۴۰۳) نظر آیت‌الله مکارم‌شیرازی درباره درآمد حاصل از بازی «همستر کامبت» طلا امروز در مشهد چند؟ (۱۹ خرداد ۱۴۰۳) شروع پرواز مشهد - لار - مشهد از پنجشنبه این هفته (۲۴ خرداد ۱۴۰۳) میزان تولید جو در خراسان‌رضوی به حدود ۱۰۰ هزار تن رسید بحران ارزش معاملات بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۹ خرداد ۱۴۰۳) بررسی فایل‌های اجاره در منطقه فارغ‌التحصیلان مشهد (۱۹ خرداد ۱۴۰۳) قیمت صافکاری PDR تگرگ‌خوردگی‌ خودرو در مشهد چقدر است؟ قیمت امروز طلا، سکه، ارز و بیت‌کوین | دلار وارد کانال ۵۹ هزار تومان شد (۱۹ خرداد ۱۴۰۳) یارانه سال ۱۴۰۳ افزایش خواهد یافت؟ آخرین قیمت ارز‌های مبادله‌ای (۱۹ خرداد ۱۴۰۳) | دلار گران شد پیش‌فروش محصولات سایپا از امروز ساعت ۱۰ + شرایط (۱۹ خرداد ۱۴۰۳) نتایج قرعه‌کشی خودرو‌های برقی اعلام شد
سرخط خبرها

تازه‌ترین خبر درباره جاماندگان سهام عدالت (۴ اسفندماه ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۱۰۰۰۹۷
  • ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳
  • ۴
تازه‌ترین خبر درباره جاماندگان سهام عدالت (۴ اسفندماه ۱۴۰۰)
رئیس مجلس شورای اسلامی پیشنهاد نمایندگان در خصوص اعطای سهام عدالت به جاماندگان را به کمیسیون تلفیق ارجاع داد و خواستار بررسی کارشناسانه این موضوع در کمیسیون تلفیق با حضور نمایندگان کمیسیون اقتصادی و دولت شد.

به گزارش شهرآرانیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح (سه شنبه) مجلس و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه پیشنهاد الحاقی علی‌اکبر بسطامی به تبصره ۲ لایحه بودجه را بررسی کردند.

وی در توضیح پیشنهاد خود بیان کرد: هدفمند کردن یارانه‌ها و بحث سهام عدالت مهم‌ترین برنامه‌های نظام جمهوری اسلامی است و پرچالش‌ترین مباحث بودجه سال آتی، هدفمندکردن یارانه، ارز ترجیحی و بحث دفاع از محرومین و مستضعفان است که در راس آن سهام عدالت جای دارد. متاسفانه عده‌ای از خانواده‌های محروم نتوانستند تاکنون از سهام عدالت بهره‌مند شوند و از این قافله عقب ماندند. براساس پیشنهاد بنده، دولت مکلف است از محل باقی‌مانده سهام عدالت در شرکت‌ها و بنگاه‌های دولتی باقی سهام را به نیازمندان جامعه و افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) اعطا کنند.

حمید پورمحمدی معاون سازمان برنامه و بودجه در مخالفت با این پیشنهاد اظهار کرد: زمانی که حاکمیت به مردم و به خصوص قشر فقیر وعده‌ای می‌دهد و از طریق قانون می‌خواهد آن را مستحکم کند باید اول جا پای خود را محکم کند، اگر وعده‌ای داده شود، اما منابعی برای تحقق آن وجود نداشته باشد به ضرر حاکمیت است. از سال گذشته همچنان ۱۳۰ هزار میلیارد تومان سهام باقی‌مانده که یک برگه آن نیز عرضه نشده است. در بودجه امسال نیز ۷۵ هزار میلیارد تومان سهام باید عرضه شود. ۱۳۰ هزار میلیارد تومان نیز کمیسیون تلفیق پیشنهاد کرده تا برای حمایت از تامین اجتماعی و ایثارگران سهام عرضه شود. به عبارتی دیگر تاکنون ۴۰۰ هزار میلیارد تومان سهام دولت باید عرضه گردد که اصلا چنین سهامی وجود ندارد. پیشنهاد ما این است که این موضوع به کمیسیون تلفیق بازگشته و با دعوت از وزیر اقتصاد در وهله اول روشن گردد که ما اصلا چه میزان سهام داریم و بعد در خصوص آن تصمیم‌گیری شود.

حجت الاسلام احد آزادیخواه در اخطاری با استناد به اصل سوم قانون اساسی در جریان بررسی این پیشنهاد بیان کرد: اصل سوم قانون اساسی به رفع تبعیض ناروا در جامعه تاکید دارد، یکی از مطالبات جدی ما نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه به مراجعات جاماندگان سهام عدالت باز می‌گردد. حال این‌که نماینده دولت در جریان بررسی این پیشنهاد بیان کرد که اصلا چنین سهامی در قالب شرکت‌ها وجود ندارد. امکان بررسی و آزمایش دارد، اما اگر قرار است در این حوزه اتفاقی بیفتد علاوه بر خانواده بزرگ کمیته امداد به جاماندگان بهزیستی و سایر اقشار ضعیف نیز باید توجه شود که در این پیشنهاد مغفول مانده است، حال یا با نظر هیات رئیسه این موارد اضافه گردد یا جهت اعطای سهام به تمام جاماندگان چاره‌ای اندیشیده شود.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی درباره این پیشنهاد بیان کرد: در پیشنهاد مطروحه همانطوری که آقای آزادیخواه در اخطار خود بیان کردند بحث سازمان بهزیستی را نداریم، از سویی دیگر کارگران و اقشار مستضعف نیز که از دریافت سهام عدالت جا مانده‌اند باید از این حق بهره‌مند گردند.

وی تصریح کرد: بیش از یک سال است که کمیسیون اقتصادی بحث سهام عدالت را پیگیری می‌کند و دفتر مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع تاکید دارند. اکنون ما این پیشنهاد را به کمیسیون تلفیق ارجاع می‌دهیم تا با حضور نمایندگان کمیسیون اقتصادی و نمایندگان دولت هم میزان دقیق افرادی که جا مانده‌اند مشخص شود و هم میزان منابع روشن گردد تا حق کسی ضایع نگردد و به همه جاماندگان تعلق گیرد.

در نهایت رییس مجلس شورای اسلامی اخطار را به رای گذاشت و با موافقت نمایندگان و با استناد به ماده ۱۹۴ آئین نامه این پیشنهاد را جهت بررسی و تکمیل به کمیسیون تلفیق ارجاع داد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
0
0
چرا وقتی که نمیخوایدکاری را انجام بدین اینقدر دورغ میکین فقط میخواین هم مسخره همون کنید وهم شارژ اینترنت هم خالی کنید واقعا این پول‌های که درمیارین حلال هست من یک زن ۵۷سال هستم ومریض هستم نه دارم که دکتربرم نه مثل شماسفرهم پرهستفقط کم دورغ به این مردم ساده بگین چونکه خودم مثال شماها نیستم که بادورغ وخالی بسته زندگی کنم حرف تون راباورکردم اما چیزی پیدا نکردم وبسایت جای مانده متن بازنبوددورغکو شارژ خالی کن فقط بخاطرخداراست بکو که با هست که سبت نام کنم اکراینکاربرایم انجام بدین واقعا ازتون ممنونم محمدی
مریم شیرمحمدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
0
0
سلام من تحت پوشش کمیته امداد هستم که خودم و بچه‌هایم سهام عدالت نداریم توور خدا زودتر اعلام کنید تا آنها یی که سهام عدالت ندارند ثبت نام کنند ثواب دارد ه دم عیده دستمان خالیه ممنون میشم تازه مستجر هم هستیم خواهرم داره تازه اون خانه هم داره به ما هم بدید
مریم شیرمحمدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
0
0
سلام من تحت پوشش کمیته امداد هستم که خودم و بچه‌هایم سهام عدالت نداریم توور خدا زودتر اعلام کنید تا آنها یی که سهام عدالت ندارند ثبت نام کنند ثواب دارد ه دم عیده دستمان خالیه ممنون میشم تازه مستجر هم هستیم خواهرم داره تازه اون خانه هم داره به ما هم بدید
فرخ
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
0
0
مگر بازنشستگان تامین اجتماعی که زیر ۴ میلیون تومان دریافتیددارند از اقشاردهک دوم نبودن که انها را از دریافت سهام عدالت محروم کرده اید
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->