آیت الله علم الهدی: کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در خانواده خود تجربه کند آغاز فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری بازرس قلابی رانندگان اتوبوس‌رانی در مشهد اختصاص ۴۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به بافت فرسوده مشهد و ادامه خط ۳ مترو مروری بر ورود رشته روان‌شناسی به مشهد و ایجاد نخستین مراکز رسیدگی به بیماری‌های روحی استاندار خراسان‌رضوی: شورا‌ها نماد حضور مردم در مدیریت کشور هستند وضعیت دیزدر، باز هم پیچیده‌تر | حق و حقوق بهره‌بردار هم به ابهامات پرونده معدن دیزدر اضافه شد نژادحسین: توسعه ورزش حاشیه شهر، در دستور‌کار شورای اسلامی است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کار شورا یک فضیلت انسانی است + فیلم نائب رئیس شورای عالی استان‌ها: باید نگاه ساختار سیاسی ما به شورا‌ها تغییر کند اعمال قانون ۱۸۵۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری سی‌وسومین نشست مدیران عامل سازمان‌های سیما و منظر کلانشهر‌های کشور در مشهد راهبرد‌های شورای ششم با تمرکز بر مردم پیش‌بینی بهره‌برداری از بوستان بانوان طرق تا پایان سال ۱۴۰۳ کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار قرار گرفت (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) انتخاب شورا‌ها گامی به سوی تحقق کامل قانون اساسی است نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود
سرخط خبرها

ویزیت ۷۰۰ هزار بیمار در حاشیه مشهد

  • کد خبر: ۱۰۰۶۰۷
  • ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
ویزیت ۷۰۰ هزار بیمار در حاشیه مشهد
مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی گفت: برای ارائه خدمات درمانی مستمر به ساکنان حاشیه شهر، چشم انداز ایجاد بیست نقطه در این مناطق برای ویزیت هفته‌ای بیماران را در دستورکار قرار دادیم.

امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ حمایت همه جانبه از محرومیت زدایی در حاشیه شهر و حضور تمام قد در عرصه مقابله با کووید ۱۹ در روز‌ها و ماه‌های آغازین هجوم بی رحمانه کرونا به کشور، ازجمله افتخارات بسیج جامعه پزشکی بوده است، که اگر این حضور مداوم و همه جانبه نبود، نتایج موفقیت آمیز کنترل بیماری، واکسیناسیون و اقدامات درمانی حاصل نمی‌شد.

در این راستا مسئول بسیج جامعه پزشکی استان با اشاره به خدمات این نهاد در حوزه محرومیت زدایی درمانی در حاشیه شهر، گفت: برای ارائه خدمات درمانی مستمر به ساکنان حاشیه شهر، چشم انداز ایجاد بیست نقطه در این مناطق برای ویزیت هفته‌ای بیماران را در دستورکار قرار دادیم.

محسن ذاکریان که به مناسبت روز بسیج جامعه پزشکی میزبان خبرنگاران بود، ادامه داد: ویزیت مستمر بیماران در این پانزده مکان ثبت و انجام می‌شود و هر هفته حدود چهارصد تا پانصد بیمار ویزیت می‌شوند و حدود ۱۵۰ بیمار برای دریافت خدمات پاراکلینیک و عکس برداری رایگان به دیگر مراکز ارجاع داده می‌شوند.

او افزود: حدود ۸۲ پزشک در این طرح فعالیت می‌کنند و تاکنون در حاشیه شهر ۷۰۰ هزار بیمار در خط نخست ویزیت شده اند.

توزیع ۲۷ هزار قلام کالای پزشکی

وی با اعلام این نکته که بسیج جامعه پزشکی در مدت درگیری با کرونا منشأ اقدامات ارزشمندی بوده است و در این زمینه در کشور رتبه برتر را دارد، با اشاره به پای کاربودن این نهاد از موج نخست همه گیری کرونا، گفت: با تلاش‌های بسیج جامعه پزشکی استان در روز‌های کمبود تجهیزات بهداشتی حدود ۲۷ هزار قلم کالای پزشکی و بهداشتی تهیه شد و در اختیار بیماران خاص و مراکز درمانی قرار گرفت.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان طرح «مسجد، سنگر سلامت» را جلوه دیگر خدمات بسیج جامعه پزشکی دانست و افزود: این طرح مبتنی بر مقابله محله محور بود که در قالب فعالیت در ۲۵۰۰ مسجد استان بحث قرنطینه خانگی مبتلایان پیگیری شد.

وی با بیان اینکه در خیز پنجم با ایجاد قرارگاه شهیدسلیمانی به بحث درمان و تزریق سرپایی بیماران پرداختیم، اضافه کرد: در این زمینه دو مجموعه اردوگاه امام رضا (ع) در بولوار نخریسی و زائرسرای حضرت رضا (ع) در بولوار چمن در اختیار بسیج جامعه پزشکی قرار گرفت و در این دو مرکز با ارائه خدمات رایگان به ۲۱ هزار بیمار سرپایی کرونا بار بزرگی از دوش شبکه درمان برداشته شد.

تزریق ۲۴۸ هزار دز واکسن در حاشیه شهر

ذاکریان گفت: با ورود بسیج جامعه پزشکی استان، پس از هفتاد روز حدود ۲۴۸ هزار دز واکسن در پایگاه‌های حاشیه شهر بسیج جامعه پزشکی تزریق شد.

وی بیان کرد: طرح «واکسیناسیون اتوبوسی» دیگر طرحی بود که با همکاری شهرداری مشهد دنبال شد. در این طرح ۱۰ دستگاه اتوبوس در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گرفت و در مدت فعالیت صدروزه، بیش از ۱۱۴ هزار دز واکسن به مردم به ویژه در مناطق حاشیه شهر تزریق شد.

روزانه ۸۰ سقط جنین در استان

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی با اشاره به اقدامات این نهاد برای جلوگیری از سقط جنین در استان، گفت: در خراسان رضوی در کمترین آمار روزی هشتاد سقط جنین انجام می‌شود. بسیج جامعه پزشکی استان مقابله با سقط جنین فرزندان سالم را در خانواده‌ها در قالب مرکز «نفس» پیگیری می‌کند. این مرکز که از خرداد آغازبه کار کرده، اولویت فعالیتش را بر فرهنگ سازی در شبکه مسائل سقط گذاشته است.

ذاکریان بیان کرد: هم اکنون هفته‌ای پنجاه نفر از افرادی که قصد سقط جنین دارند، با مرکز نفس در ارتباط هستند و در مباحث حمایتی از بسته‌های معیشتی تا مشاوره روان شناسی به مدت دو سال برای این افراد در نظر گرفته شده است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان با اشاره به اینکه این روش به زودی به روشی کشوری تبدیل خواهد شد، اظهار کرد: حدود ۲۳۰ ماما در این مرکز سازمان دهی شدند و در این طرح حدود پنجاه نفر بسته‌های معیشتی ماهانه دریافت می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه اگر ۱۰ درصد سقط جنین در استان کاهش یابد، ۹۰۰۰ مولود در سال افزایش می‌یابد، اضافه کرد: تاکنون ۲۵۰ تا ۳۰۰ مادر با حمایت‌های مرکز نفس از این اقدام انصراف داده اند و امیدواریم در سال ۱۴۰۱ بتوانیم در زمینه ناباروری فعالیت کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->