پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا وزیر کشور: اجرای طرح انسداد مرز‌ها در حال پیگیری است کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندر کلاهی میناب (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی مطلوب است دیدار معلمان نمونه با مقام معظم رهبری سارق بی‌رحم در مشهد طعمه‌اش را با نوشیدنی مسموم به قتل رساند + عکس جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست ادعای رسانه صهیونیستی: هواپیمای رئیس موساد در ریاض به زمین نشست موشک‌های تاروس به اوکراین نخواهد رفت ادعای رسانه صهیونیستی: اکثر مسئولان اسرائیلی موافق توافق مبادله اسرا هستند ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست
سرخط خبرها

گفتمان انقلاب اسلامی و محور مقاومت اصلی‌ترین بازیگران صحنه تغییر مناسبات قدرت در جهان

  • کد خبر: ۱۰۲۴۰۷
  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
گفتمان انقلاب اسلامی و محور مقاومت اصلی‌ترین بازیگران صحنه تغییر مناسبات قدرت در جهان
حجت‌الاسلام احمد واعظی، نماینده، ولی فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا معتقد است: گفتمان انقلاب اسلامی و محور مقاومت اصلی‌ترین بازیگران صحنه تغییر مناسبات قدرت در جهان هستند.

عرب هاشمی| شهرآرانیوز؛ در بخشی از پیام رهبر معظم انقلاب به پنجاه‌وششمین نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا آمده است:

«رویداد‌های سیاسی و نظامی در این روزها، تشکیل‌دهنده بخشی از همان پیچ تاریخی جهان است که گمان آن رفته بود. نخبگان و زبدگان ملت بزرگ ما در این مرحله، حامل مسئولیت‌های ویژه‌اند. شناخت جبهه‌بندی‌ها و صف‌آرایی‌ها و انتخاب موضع درست، مسئولیت کوتاه‌مدت، و آمادگی برای نقش‌آفرینی در تحولات به سود جبهه حق، وظیفه میان‌مدت آنان است. شما جوانان عزیز می‌توانید در هر دو بخش بدرخشید و امید به انجمن‌هایی را که مزین به نام مبارک اسلام است، بارور نمایید.» 

از نگاه حجت‌الاسلام احمد واعظی، نماینده، ولی فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا که با پایگاه KHAMENEI.IR گفتگو کرده است، «شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد ما در پیچ تاریخی هستیم، مناسبات قدرت در‌حال تغییر است و کانون‌های جدید قدرت در‌حال شکل‌گیری است» و یکی از اصلی‌ترین کانون‌های تغییر قدرت، همان محور مقاومت است که یکی از بازیگران اصلی در این پیچ تاریخی خواهد بود.

او معتقد است که «اگرچه نمی‌توان به‌شکل تک‌بعدی همه‌چیز را به انقلاب ایران و محور مقاومت برگرداند، یکی از اصلی‌ترین بازیگران در صحنه تغییر مناسبات قدرت در جهان، گفتمان انقلاب اسلامی و محور مقاومت است؛ به این معنا که نقشه استکبار در چینش نظم نوین جهانی را که بر محوریت آمریکا بود و در حوزه غرب آسیا با محوریت رژیم صهیونیستی طراحی کرده بودند، با شکست مواجه کرد»؛ برهم‌زننده اصلی تمام این نقشه‌ها، سردار سلیمانی و نیروی قدس به رهبری و هدایت حضرت آیت‌ا... العظمی خامنه‌ای بود. این تحلیلی است که خود جریانات راهبردی غرب هم به آن اعتراف می‌کنند.

اتفاقاتی که در پهنه اجتماع و در صحنه جهانی می‌افتد، به دو بخش سخت‌افزارانه و نرم‌افزارانه تقسیم می‌شود و حجت‌الاسلام واعظی دراین‌باره می‌گوید: «اگر ما کلان‌تر نگاه کنیم، تمدن‌سازی و جامعه‌سازی و اتفاقاتی از این دست، یک حیث سخت‌افزاری و یک حیث نرم‌افزاری دارد. آن اتفاقات نرم‌افزارانه، مقدمه و پشتوانه و محرک و موتور حرکت‌های سخت‌افزارانه هست. نه فقط در جامعه ایران، بلکه در همه تمدن‌ها و در همه اتفاقات بزرگ اجتماعی و سیاسی، اتفاقات سخت‌افزارانه به اتفاقات نرم‌افزارانه تکیه زده است. چه کسانی مولد محتوا‌های نرم‌افزارانه هستند؟ نخبگان فرهنگی و علمی و زبده‌های حوزه صنعت و دانش که محتوای نرم‌افزارانه تحولات عظیم اجتماعی و سیاسی و تمدنی را رقم می‌زنند.

آنچه به‌لحاظ سخت‌افزاری در پهنه اجتماع اتفاق می‌افتد، تکیه‌اش به وجوه نرم‌افزارانه است؛ یعنی محتوا‌های دانشی و فرهنگی، پیشرفت‌های تکنولوژی و دانشی، پیشرفت‌های عرصه علوم انسانی، پیشرفت‌های حوزه ادبیات و هنر و محتوا‌های فرهنگی. بار تأمین محتوا‌های نرم‌افزارانه بر دوش نخبگان و زبدگان است. برای همین هم رهبر معظم انقلاب این را مشخص کردند که نقش‌آفرینی آتی زبدگان و نخبگان منوط‌به کسب آمادگی، تولید محتوای دانشی، ارتقای سطح دانشی و فرهنگی نخبگان می‌شود تا هر کسی بتواند در آن عرصه تخصصی خود نقش‌آفرین باشد.»

تنها تشکل فراگیر منسجم ایرانی در خارج از کشور که تماما ایرانی، جوان و متعهد و انقلابی هستند، اتحادیه انجمن‌های اسلامی اروپاست. شهید‌بهشتی، این اتحادیه را ۵۶‌سال پیش تأسیس کرد و این یک میراث با بیش‌از نیم‌قرن سابقه است که نماینده، ولی فقیه در این اتحادیه درباره آن بیان می‌کند: «با همه فرازونشیب‌های تاریخی در کوران انقلاب، این تشکل استوار و برقرار مانده است و ما الان تقریبا ۲۸‌انجمن اسلامی فعال در سطح اروپا داریم و، چون جمعیت جوان با‌نشاط و فعال و متعهدی هستند، رهبر معظم انقلاب نظر خاصی به آن‌ها دارند و هر سال در پیامی جوانان این اتحادیه را مورد‌خطاب قرار می‌دهند که بزرگ‌ترین پشتوانه و دل‌گرمی معنوی این عزیزان است.

یعنی برای آن‌ها غرورآفرین است که ایشان با این‌همه اشتغال و سازمان‌ها و مؤسسات و نهاد‌های داخل کشور، توجه ویژه‌ای به این عزیزان دارند و هر سال آن‌ها را مورد تفقد قرار می‌دهند. این بزرگ‌ترین پشتوانه روحی و معنوی است که آن‌ها را در این راه دل‌گرم و فعال می‌کند. راه آسانی هم نیست. بلندکردن علم اسلام و انقلاب و گفتمان انقلاب اسلامی در آن کشورها، با مخاطرات متعددی روبه‌روست.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->