نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد ویدئو | علیزاده: افزایش بودجه مناطق کم برخوردار در شورای ششم امید آفرین بود ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است
سرخط خبرها

سرقت؛ بلای جان شهرک ابوذر مشهد

  • کد خبر: ۱۰۳۷۱۱
  • ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲
  • ۲
سرقت؛ بلای جان شهرک ابوذر مشهد
شهرک ابوذر یکی از دو شهرک شرقی در مسیر ورودی مشهد است. به جز چند خیابان اصلی که مغازه‌ها در آن قرار دارند، سکوت زیادی میان شهرک حکم فرماست؛ سکوتی که البته شب‌ها با کمبود روشنایی منطقه، خوفناک نیز می‌شود.

سعیده آل ابراهیم | شهرآرانیوز؛ شهرک ابوذر یکی از دو شهرک شرقی در مسیر ورودی مشهد است. به جز چند خیابان اصلی که مغازه‌ها در آن قرار دارند، سکوت زیادی میان شهرک حکم فرماست؛ سکوتی که البته شب‌ها با کمبود روشنایی منطقه، خوفناک نیز می‌شود. بیشتر مشکلات این شهرک خلاصه می‌شود به حضور معتادان و سرقت‌هایی که در آن اتفاق می‌افتد. گیلانی یکی از مغازه دار‌های این شهرک است که به قول خودش از ساعت هفت صبح تا دوازده شب مشغول به کار است و همه زیر و بم این شهرک را مانند کف دستش می‌شناسد.

او می‌گوید: در قسمتی از پارک شهرک، یک کال وجود دارد که زیر آن به جایی برای معتادان تبدیل شده است. کاش شهرداری به گذاشتن نرده اقدام می‌کرد تا معتادان نتوانند زیر آن کال تجمع کنند. مدتی پیش اینجا پاسگاه داشت، اما اکنون آن را جمع کرده اند؛ گشت پلیس هم کم است. وی ادامه می‌دهد: روشنایی اینجا کم است و شب‌ها خیلی تاریک می‌شود. زنان شب‌ها جرئت نمی‌کنند که بیرون بیایند و خرید کنند. مشکل اصلی این شهرک امنیت کم آن است.

معطلی بسیار برای اتوبوس

عزیزیان، بانوی جوانی که در حال خرید است، می‌گوید: اینجا اتوبوس‌ها خیلی دیر می‌آید و بیشتر اوقات با ۴۵ دقیقه تأخیر می‌رسد. درست است که شاید اینجا مسافر کمتری داشته باشد، اما به هر حال واقعا خیلی معطل می‌شویم. مشکل بعدی این شهرک، سرقت است. پارسال خودرو پدرم را به سرقت بردند و بعد از مدتی بدون هیچ لوازمی، پیدا شد. پیش از این یک پلیس در کانکسی در شهرک می‌ایستاد، اما حالا خبری از پلیس نیست. دسترسی ساکنان شهرک به امکانات نیز کم است. سوپرمارکت وجود دارد، اما فروشگاه بزرگی که کالا‌های اساسی نیز داشته باشد، موجود نیست.

افزایش امنیت در شهرک ابوذر

آقای رخشانی بازنشسته نظامی است. او نیز مانند دیگر ساکنان شهرک، از سرقت زیاد گلایه‌ می‌کند و می‌گوید که خانه هم در این شهرک طعمه سرقت سارقان شده است. او که سی سال در این شهرک ساکن است، می‌گوید: اینجا یک کلانتری داشت، اما نمی‌دانم چرا آن را جمع کردند. اگر کیوسک پلیس دوباره برقرار شود، بسیج هم می‌تواند با برقراری گشت، باعث امنیت بیشتر شود.
او اضافه می‌کند: وقتی برای خرید از خانه بیرون می‌آیم، تلفن همراه با خودم نمی‌آورم و فقط یک کارت بانکی برمی دارم تا تلفنم را سرقت نکنند. حاضرم حتی خودم در اینجا نگهبانی بدهم. مشکل دیگر این است که به فضای سبز اینجا آن چنان که باید و شاید رسیدگی نمی‌شود. زیرا در گذشته خیلی سرسبزتر بود.

به این محله رسیدگی نمی‌شود

آقای ابراهیمی هم فرهنگی بازنشسته  است. به سراغش که می‌رویم، در حال باغبانی باغچه روبه روی آپارتمانش است. او نیز معتقد است که خیلی به فضای سبز این محله رسیدگی نمی‌شود. او اظهار می‌کند: به صورت شخصی در باغچه محوطه آپارتمانی که در آن زندگی می‌کنیم، درخت کاشته ام، اما به دلیل کمبود آب، نمی‌توانم آن گونه که باید و شاید به درختان آب بدهم.

او نیز مانند خیلی از قدیمی‌های این محل، چند دهه است که اینجا زندگی می‌کند و از سرقت گلایه دارد، به طوری که معتقد است که سارقان هر چیزی را به سرقت می‌برند. او ادامه می‌دهد: اگر شهرداری آب غیرآشامیدنی برای این منطقه در نظر بگیرد، با هزینه خودم اینجا را آباد می‌کنم. همان درخت‌هایی را که خودم کاشته ام، شهرداری پلاک زده است.

احتمال استفاده از مینی بوس

مدیر منطقه ۲ سازمان اتوبوس رانی مشهد در پاسخ به سؤال خبرنگار ما درباره طولانی شدن فواصل ورود اتوبوس به این محله، می‌گوید: سرویس دهی شهرک ابوذر برابر اطلاع رسانی که به شورای آن محله نیز شده بود، در روز‌های عادی، هر ۲۰ دقیقه یک بار انجام می‌‎شود و در روز‌های تعطیل این سرفاصله به هر ۴۰ دقیقه می‌رسد. ضمن اینکه این مسیر مسافر کمتری دارد و قرار شده است که درخواستشان را به صورت کتبی به دبیرخانه سازمان ارائه دهند تا بتوانیم از ناوگان مینی بوس استفاده کنیم. این امر با توجه به تعداد کم مسافر، استهلاک اتوبوس را کمتر می‌کند و می‌توانیم خدمات دهی را بیشتر کنیم.

مهدی براکویی با اشاره به اینکه اکنون چهار دستگاه اتوبوس فعال در این مسیر داریم که ابتدای خط پایانه انقلاب و انتهای آن پایانه صباست، اظهار می‌کند: در سرویس دهی هر ناوگان روزانه فقط بین ۱۳۰ تا ۱۵۰ تراکنش ثبت می‌شود و به همین دلیل نیاز به افزایش خط نداریم.
وی اضافه می‌کند: درصورتی که اتوبوس تأخیر داشت، شهروندان می‌توانند با ارسال پیامک به شماره ۳۰۰۰۸۸۸۸ ساعت و خط موردنظر را اعلام کنند. خط ۷۵ در این محله فعال است و خطوط ۷۱.۱ و ۷۴ نیز شهرک ابوذر را پوشش می‌دهند، ضمن اینکه رؤسای خطوط را ملزم کرده ایم که سر ۲۰ دقیقه خطوط در مسیر قرار بگیرند.

بررسی استقرار ایستگاه پلیس

فرمانده انتظامی مشهد نیز در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه در محله ابوذر پاسگاهی نبوده و فقط ممکن است پلیس در مقطعی از زمان در این محله ایستگاهی داشته باشد، گفت: فلسفه جمع آوری ایستگاه‌های ثابت و جایگزینی ایستگاه‌های سیار در سال ۱۳۹۸ این بوده است که بعد از تجزیه و تحلیل جرائم و براساس جغرافیای جرمی که اتفاق می‌افتد، به احتمال زیاد با کاهش جرائم در آن محل روبه رو بوده ایم و در مناطق دیگر نیاز به استقرار این ایستگاه بیشتر حس می‌شده است؛ بنابراین این موضوع براساس بهبود وضعیت منطقه بوده است.

سرهنگ حسین دهقان پور بیان می‌کند: باید امکان استقرار ایستگاه پلیس در این محله را بررسی کنیم و اگر به این نتیجه رسیدیم که این نیاز وجود دارد و امکان استقرار نیز هست، در صورت قرارگیری در اولویت، به ایجاد پایگاه اقدام می‌کنیم و درصورتی که این امکان وجود نداشت، با تقویت گشت‌های این محله و استفاده از گشت‌های «رضویون» سعی می‌کنیم رضایتمندی مردم را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه درباره معتادان متجاهر به دنبال ظرفیت سازی از طریق سازمان‌های متولی برای نگهداری معتادان هستیم، می‌گوید: زمانی که نیروی انتظامی این افراد را جمع آوری می‌کند، باید جایی باشد که آن‌ها را تحویل بدهد. ضمن اینکه فرماندار مشهد برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدتی را در این زمینه پیگیری می‌کند. اگر این ظرفیت افزایش پیدا کند، چهره زیباتری را از شهر می‌بینیم.
دهقان پور بیان می‌کند: علاوه بر گشت پلیس در شهرک ابوذر، فعالیت پلیس افتخاری را نیز داشته ایم. آمار وقوع سرقت‌ها در کلانتری سیدی که محله ابوذر نیز زیرمجموعه آن است، پارسال در مقایسه با سال قبل از آن ۱۲ درصد کاهش داشته است. در کشف سرقت‌ها شاهد ۵ درصد افزایش بوده ایم. دستگیری سارقان نیز در حوزه این کلانتری ۱۹ درصد افزایش پیدا کرده است.

سرقت؛ بلای جان شهرک ابوذر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
30 سال ساکن شهرک ابوذر
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
0
1
سلام. چند ساله پیش انقدر دزدی زیاد شده بود در محله شهرک ابوذر و از ساکنین ماشین و موتور تا دوچرخه سرقت میکردند حتی از کفش و دمپایی هم نمی‌گذشتند تا بعد از چند سال یک کانکس پلیس 110 جای میدان ابوذر گذاشتند. اینو بگم که حتی قبل از اینکه کانکس پلیس باشه در ابوذر گشت کلانتری خیلی بیشتر از الان در ابوذر گشت میداد
ولی بعد از چند سال کانکس پلیس برداشته شد و در کمال تعجب جاش کانکس محل جمع اوری و تفکیک زباله گذاشتند!!!!!!!!!!!! لازم به گفتن است که این را هم بگم که در شهرک ابوذر یک پایگاه بسیج وجود دارد که فقط به م‌‌‌‌سعله فرهنگی محله اهمیت میدهد نه امنیت.! ساکنان شهرک ابوذر اکثرا فرهنگیان باز نشسته هستند و حق شان این نیست. امید وارم حرف های بنده را در سایت قرار دهید با تشکر.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
0
0
شهرک ابوذر دهه ی شصت و هفتاد که من ساکن اونجا بودم،امنیت بالایی داشت.ولی بعد از باز شدن بلوار صبا،و افزایش تردد،دیگه مثه سابق نشد
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->