پخش زنده بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر + تماشای آنلاین سرمربی برزیلی پرسپولیس جزو ۱۰ مربی گران ایران هم نیست محرومیت اسماعیلی‌فر و تغییر خط دفاعی پرسپولیس مقابل سپاهان اعلام ترکیب تراکتور مقابل استقلال فرهاد در انتظار نتایج نکونام توجه گزارشگر ایتالیایی به طارمی مذاکرات قطبی با فدراسیون فوتبال ادامه دارد ستاره مشهدی در کادر فنی نفت بندرعباس دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب سردار آزمون در تیررس لیگ‌های اروپایی بنیادی‌فر داور فینال آسیا شد سون هیونگ مین جانشین بنزما می‌شود وزیر ورزش: تغییر نام استقلال در مسیر قانونی انجام شود برای استقلال ورزشگاه خلیج فارس بسازید قایدی آماده‌ترین بازیکن کلبا اعتراض باشگاه پرسپولیس به تعداد کم بلیت خواسته هواداران سپاهان از مورایس: فقط پرسپولیس را ببر تراکتور به دنبال جذب مهاجم پرسپولیس رقابت سه پرسپولیسی برای یک پست ترکیب احتمالی سپاهان برای مصاف با پرسپولیس
سرخط خبرها

وزنه‌برداری قزاقستان باز هم رسوایی به بار آورد

  • کد خبر: ۱۰۳۸۲۵
  • ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
وزنه‌برداری قزاقستان باز هم رسوایی به بار آورد
با اعلام فدراسیون وزنه‌برداری قزاقستان، تست دوپینگ ۶ ورزشکار مثبت شد.

گروه ورزش/شهرآرانیوز، تست دوپینگ ۶ وزنه‌بردار از قزاقستان از جمله ایگور سون دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۲۰ توکیو و ۲ مدال‌آور جهانی مثبت شده است. هر دو قهرمان جهان نوجوانانی هستند که سال گذشته با اختلاف زیادی عناوین جهانی جوانان و نوجوانان را به دست آوردند. همچنین دارنده مدال نقره جهان نیز در بین ۶ ورزشکار دوپینگی است و همه این وزنه‌برداران اهل آلماتی هستند.


تست این ورزشکاران خارج از مسابقه و در دوره زمانی ۹ فوریه تا ۲ مارس به مدت ۳ هفته توسط ستاد ملی مبارزه با دوپینگ قزاقستان اخذ شده است. رسیدگی به تخلفات این ورزشکاران از سوی ستاد ملی انجام خواهد شد نه آژانس بین‌المللی تست.


نمونه‌های اخذ شده نشان از تلاش فدراسیون وزنه‌برداری قزاقستان است اما نمونه‌های مثبت شده باعث شرمساری شده چرا که این کشور در دوپینگ سابقه بسیار بدی دارد.


دو هفته پیش نجات رحیم اف پس از ثبت رکورد جهانی در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو و کسب عنوان قهرمانی، مدال طلای وزن ۷۷ کیلوگرم خود را از دست داد و ۸ سال محروم شد. قزاقستان به دلیل نمونه‌های مثبتی که از المپیک ۲۰۰۸ پکن و ۲۰۱۲ لندن داشت، ۶ طلای خود را از دست داد به همین دلیل این کشور در بازی‌های المپیک توکیو ۲ سهمیه داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->