نماینده مهاجران اهل تسنن در مشهد: امام خمینی (ره) نشان دادند که اسلام مرز ندارد یک مجاهد افغانستانی: امام خمینی (ره) برای مردم افغانستان سنگ تمام گذاشت طالبان به حکمتیار اجازه ترک کابل برای سفر به تهران را ندادند ابوطالب مظفری: افغانستانی‌ها امام‌خمینی(ره) را به‌عنوان یک رهبر سیاسی می‌شناختند عصمت‌اللهی: در اندیشه بلند امام، مرز جغرافیایی معنایی نداشت بیگانگی طالبان با دیپلماسی | پافشاری کابل بر پایان کار سرکنسول افغانستان در مشهد نخبگان افغانستانی از جایگاه امام خمینی (ره) در جهان اسلام گفتند تسهیلات جمهوری اسلامی ایران برای زائران افغانستانی اربعین ۱۴۰۳ مهاجران افغانستانی محله گلشهر در مراسمی یاد شهید رئیسی را گرامی داشتند نماینده افغان تبار پارلمان استرالیا پس از محکومیت جنایات اسرائیل استعفا داد احتمال بارندگی شدید در ولایت‌های بدخشان و نورستان (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) واکنش وزارت خارجه به درخواست طالبان برای تغییر کادر سرکنسولگری مشهد | منطبق با روش‌های بین‌المللی اقدام کنید تیم ملی فوتسال افغانستان آنالیزور اسپانیایی به خدمت گرفت ساعت کاری مرز ماهیرود افزایش یافت | رشد وزنی ۹۰ درصدی صادرات به افغانستان از مرز ماهیرود عبدالله عبدالله از کمک‌های ایران به مردم افغانستان قدردانی کرد تیم ملی فوتسال افغانستان قبل از جام جهانی در ۳ تورنمنت شرکت خواهد کرد آمریکا و آلمان درباره پیوستن اوکراین به ناتو هشدار دادند برنامه بازی‌های تیم ملی فوتسال افغانستان در جام جهانی ازبکستان طرح پوشش بیمه‌ای اتباع و مهاجرین خارجی مجاز ساکن ایران آغاز شد سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: در جام جهانی همه راه‌ها به تیم‌های بزرگ ختم می‌شود
سرخط خبرها

نماینده سابق پارلمان: حادثه مشهد توطئه کسانی است که در افغانستان شکست خوردند

  • کد خبر: ۱۰۴۰۹۱
  • ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶
نماینده سابق پارلمان: حادثه مشهد توطئه کسانی است که در افغانستان شکست خوردند
نصرالله صادقی‌زاده نیلی سیاستمدار افغانستانی ضمن تسلیت و محکوم کردن حادثه تروریستی در حرم امام رضا(ع) گفت: آنهایی که در افغانستان شکست خوردند حالا دست به توطئه زده‌اند.

فریبا قلی‌زاده | شهرآرانیوز؛ نصرالله صادقی‌زاده نیلی نماینده سابق پارلمان افغانستان در خصوص حادثه تروریستی در حرم مطهر رضوی گفت: «مردم افغانستان شدیدا از این موضوع ناراحت هستند و می‌دانند که دشمنان دوستی مردم مسلمان ایران و افغانستان دست به توطئه زده‌اند. این توطئه همان کسانی است که در افغانستان شکست خوردند. دشمنان می‌خواهند میان دو ملت افغانستان و ایران که همواره شریک درد و غم هم بودند اختلاف‌افکنی کنند تا به اهداف استعماری خود دست پیدا کنند. مردم افغانستان خود را در این رنج و غم مردم ایران شریک می‌دانند.»

این سیاستمدار افغانستانی در ادامه تصریح کرد: «کسانی به دنبال تخریب روابط دوستانه دو ملت هستند که اتحاد و برادری دو کشور به ضرر آنهاست. آنها می‌خواهند دشمنی بین دو ملت ایجاد کنند. اما ملت مسلمان افغانستان می‌داند چهل سال قبل و در سخت‌ترین شرایطی که کشور ما موجب تجاوز قرار گرفته بود، جمهوری اسلامی ایران آغوش خود را به روی مهاجران افغانستانی باز کرد و میلیون‌ها افغانستانی به ایران مهاجر شد. در این سال‌ها مهاجران بسیاری با عزت و احترام در این کشور زندگی می‌کنند و حیثیت و آبروی آنها محفوظ است. نباید این موضوع را هم فراموش کرد که مردم افغانستان خود را در قبال ایران مسئول می‌دانند. در جنگ تحمیلی ۸ ساله عراق علیه ایران ده‌ها هزار مهاجر افغانستانی برای دفاع از نظام جمهوری اسلامی در کنار برادران ایرانی خود جنگیدند و شهید شدند. در این میان بسیاری نیز جانباز شدند.»

ما باید قدر خوبی‌ها و نیکی‌های جمهوری اسلامی ایران را بدانیم

صادقی‌زاده نیلی خاطرنشان کرد: «وظیفه مردم افغانستان در شرایط فعلی مقابله با این توطئه است. ما باید قدر خوبی‌ها و نیکی‌های جمهوری اسلامی ایران را بدانیم. کشوری که سال‌های متمادی ما را با آغوش گرم پذیرفت و کوشش کنیم تا بازیچه دست توطئه‌گران نشویم و با اتحاد و انسجام در کنار هم بمانیم. بدانیم که دشمنان در صدد شکار ماست تا از نام ما استفاده کنند و بین دو برادر تفرقه افکنی کنند. لذا مسئولیت فعلی ما این است که در شرایط فعلی کنار برادران ایرانی خود و نظام جمهوری اسلامی بایستیم و بر علیه توطئه‌گران مقابله کنیم تا انشالله برادری و اتحاد دو ملت همان‌طور که در سال‌های متمادی دوام داشته انشاالله برای همیشه جاودانه بماند.»

او همچنین ضمن تشکر از مسئولان ایرانی گفت: «از مقامات جمهوری اسلامی ایران و رسانه‌های این کشور تشکر می‌کنیم که قضیه را به گونه‌ای مطرح کردند که فضای منفی علیه مهاجران افغانستانی صورت نگیرد.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->