دستگیری ۱۴ سرشبکه یک شرکت هرمی در مشهد عوامل ابتلا به حساسیت فصلی چیست؟ | راه‌هایی برای کاهش علائم آلرژی صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای خراسان رضوی و ۵ استان دیگر (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قتل زن جوان توسط برادرش در مشهد به خاطر حرف مردم + عکس هشدار جهادکشاورزی مشهد به کشاورزان، دامداران، مرغداران، زنبورداران و گلخانه‌داران آزمون شفاهی احراز صلاحیت اخذ پروانه تخصصی روان‌شناسان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه و جمعه ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش باران در استان تا جمعه جاده‌های خراسان‌رضوی بارانی و لغزنده است | کاهش دید افقی در محور تربت‌جام_صالح‌آباد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) این فرودگاه در ۳۰ سال گذشته هیچ باری را گُم نکرده است! آب نیسان چیست؟ + روش تهیه، خواص و ادعیه هدیه ۴۰۰هزار تومانی تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان برای خرید کتاب + شرایط و نحوه دریافت بُن مرگ پدروپسر مشهدی براثر برق‌گرفتگی آخرین وضعیت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش ابتلا به سرطان‌های گوارش با مصرف مایعات داغ و غذا‌های فرآوری شده بهترین راه‌های پیشگیری از عفونت لثه کوتاه درباره جشن‌های نوظهور به عنوان سنت‌های جدید خانواده‌ها کدام غذا‌ها و ویتامین‌ها در کاهش یبوست تاثیر دارند؟ آماده‌سازی ۳ مکان جدید برای ساماندهی انبار‌های ضایعات در مشهد
سرخط خبرها

عشایر امسال به صورت رایگان بیمه می‌شوند

  • کد خبر: ۱۰۴۹۱۹
  • ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹
عشایر امسال به صورت رایگان بیمه می‌شوند
رییس سازمان امور عشایر ایران گفت: با اعتبارات اختصاص یافته در بودجه ۱۴۰۱ از محل هدفمندی یارانه ها، عشایر امسال به صورت رایگان بیمه می شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، از سازمان امور عشایر ایران، «عباس پاپی زاده» در سیزدهمین نشست قرارگاه امنیت غذایی عشایر با اشاره به اعتبارات حوزه عشایر در بودجه ۱۴۰۱ اظهار داشت: امسال اتفاقات متفاوتی نسبت به سال های گذشته در خصوص تجهیز مدارس عشایری و بیمه اجتماعی عشایر روی خواهد داد و عشایر به صورت رایگان بیمه می شوند.

رییس سازمان امور عشایر ایران با بیان اینکه مطالبات عشایر بیش از این است و باید در بودجه کشور به سهم واقعی خود برسند، افزود: علت عقب ماندگی زیرساخت ها در مناطق عشایری این است که حق عشایر در بودجه لحاظ نمی شود.

پاپی زاده ادامه داد: استان ها باید سهم عشایر از اعتبارات استانی را اختصاص دهند و مدیران ما نیز  با جدیت تمام این موضوع را از طریق استانداری ها، فرمانداری ها و شورای برنامه ریزی شهرستان ها پیگیری کنند.

وی با اشاره به وضعیت شدید خشکسالی در کشور، مدیریت بحران در مناطق عشایری را مورد تاکید قرار داد و افزود: زندگی عشایر صد در صد وابسته به طبیعت است و در شرایط بحرانی و خشکسالی آسیب می بینند و ما باید پیگیری و هماهنگی های لازم با دستگاه های مربوطه را برای برون رفت از شرایط بحران انجام دهیم.

داشتن برنامه در زنجیره تولید، گردشگری و صنایع دستی عشایر

رییس سازمان امور عشایر ایران خطاب به مدیران سازمان تاکید کرد باید در همه زمینه ها دارای برنامه و انسجام سازمانی باشیم و افزود: باید در گردشگری و صنایع دستی عشایر برنامه و راهبرد داشته باشیم و این دو موضوع را به هم وصل کنیم تا عشایر بتوانند صنایع دستی خود را به گردشگران عرضه کنند.

پاپی زاده گفت: یکی از موضوعات مهم در حوزه عشایر زنجیره تولید است که باید حلقه های این زنجیره در قبل، حین و بعد از تولید به هم وصل شود و کارهای خوبی که در این زمینه در برخی از استان ها انجام شده به تمام کشور تسری پیدا کند.

وی همچنین بر تعامل دفتر امور تعاونی ها با اتحادیه های عشایری تاکید کرد و افزود: باید امور مربوط به تشکل های عشایری با جدیت پیگیری شود و جلسات مجامع در مهلت قانونی برگزار و صورت های مالی نیز گزارش داده شود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->