تجمع دانشجویان و اساتید مشهد در محکومیت برخورد با دانشجویان و اساتید آمریکایی حامی فلسطین مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشور‌های غربی علیه نیرو‌های مسلح ایران واکنش نشان داد ادامه حملات رژیم صهیونیستی در غزه و افزایش تعداد شهدا رئیس‌جمهور آلمان کنفرانس درباره جنگ غزه را لغو کرد تاکید شی جین‌پینگ و بلینکن بر تثبیت روابط آمریکا و چین با رویکردی مثبت و سازنده ویدئو | شناسایی و دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش در ارومیه امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد مقامات نظامی ایران و هند بر گسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی تاکید کردند فرمانده گروه شهید دکتر حمزه صادقی مشهد: جبهه فرهنگی در خط مقدم قرار دارد رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است | با اراده پولادین مردم تحریم‌ها به نتیجه نرسیده است وزیر دفاع روسیه: گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان تهدید اصلی آسیای مرکزی هستند علل هم‌پیمانی اردن با رژیم‌صهیونیستی روایت نماینده شهرآرا از دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب | متفاوت‌ترین سفر زندگی‌ام بود نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به رؤسای دانشگاه‌های آمریکایی در حمایت از غزه مذاکرات آشتی میان حماس و فتح به میزبانی چین برگزار خواهد شد مقاومت عراق درباره حمله به هدفی حیاتی در حیفا بیانیه صادر کرد یک هفته قبل از انتخابات زمان تبلیغات داوطلبان دور دوم بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید | عوارض نسل قدیم دارو‌های سرماخوردگی‌
سرخط خبرها

پاکستان از افزایش حملات مرزی از سمت افغانستان خبرداد

  • کد خبر: ۱۰۵۲۴۵
  • ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱
پاکستان از افزایش حملات مرزی از سمت افغانستان خبرداد
پاکستان امروز (یکشنبه) با بیان اینکه حملات برون مرزی علیه نیروهای امنیتی از جانب افغانستان به طرز چشمگیری شدت گرفته، از مقام‌های طالبان افغانستان خواست تا علیه شبه‌نظامیان اقدامی صورت دهند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ خبرگزاری رویترز در این باره نوشت، مقام‌های طالبان افغانستان روز شنبه سفیر پاکستان در کابل را در اعتراض به حملات هوایی از سوی پاکستان احضار کردند و یکی از مقام‌های محلی طالبان و ساکنان گفتند که این حملات توسط جنگنده پاکستانی در حریم هوایی افغانستان رخ داده است.

وزارت امور خارجه پاکستان امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: در چند روز گذشته، رویدادها در سراسر مرز دو کشور به طرز چشمگیری شدت گرفته و نیروهای امنیتی پاکستانی در مرز هدف قرار می‌گیرند.

پاکستان همچنین امروز به طالبان افغانستان هشدار داد تا از پناه دادن به شبه‌نظامیان طالبان پاکستانی که حملات مرگبار رو به رشدی را علیه ارتش این کشور ترتیب داده‌اند، دست بکشند.

در ادامه این بیانیه همچنین ذکر شده است: هفت سرباز پاکستان در منطقه مرزی وزیرستان شمالی روز پنجشنبه کشته شدند. این منطقه هم مرز با ولایت خوست افغانستان است که گفته می‌شود حملات هوایی از سوی ارتش پاکستان روز جمعه در آنجا رخ داد.

سفارت پاکستان در کابل این حمله را رد کرد و هیات کمک‌رسان سازمان ملل در افغانستان نیز نگرانی خود را از بابت این مساله ابراز داشت. هنوز آمار دقیقی از کشته‌های این حمله وجود ندارد اما یکی از مقام‌های محلی طالبان افغانستان مدعی شد که دست‌کم ۳۶ تن از جمله غیرنظامیان در این حمله کشته شدند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی دولت طالبان افغانستان نیز گفت: شکست هشت ماه پیش ایالات متحده درس خوبی برای متجاوزانی بود که می‌خواهند به خاک و آزادی افغانستان بی‌احترامی کنند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->