نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و پالاس| فاجعه تن‌هاخ و رفقا! تاریخ و ساعت بازی پاریسن‌ژرمن و دورتمند در دور برگشت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان | ام‌باپه به فینال می‌رسد؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و ششم (۱۷ اردیبهشت) | نکونام صدر را به پرسپولیس نمی‌دهد نتیجه بازی استقلال و ذوب‌آهن+ ویدیو گل‌ها(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)| واویلا از بلانکو ویدیو خلاصه بازی استقلال و ذوب‌آهن(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرآسیایی از هدایت سایپا کنار گذاشته شد محمد حسینی از خوشه طلایی کنار رفت | رضا ناصحی سرمربی شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و نساجی(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و نساجی(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| صدرنشینی ۳ ساعته؟ پخش زنده بازی فولاد و تراکتور در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ترکیب پرسپولیس برای دیدار مقابل نساجی اعلام شد پخش زنده بازی نساجی و پرسپولیس در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی سپاهان و استقلال خوزستان در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پرداخت پول به بازیکنی که با فوتبال خداحافظی کرده است! کمپ حجازی تجهیز می‌شود کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال طی ۱۷ روز ۴.۵ میلیارد تومان به جیب زد پخش زنده بازی استقلال و ذوب آهن در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین الاهلی در صدد تمدید قرارداد قائدی ۲ پهلوان ایرانی دوپینگی از آب در آمدند!
سرخط خبرها

جام رمضان ورزش مشهد در نقطه اوج

  • کد خبر: ۱۰۵۶۹۹
  • ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳
جام رمضان ورزش مشهد در نقطه اوج
۳۲ تیم به دور نهایی مسابقات فوتسال رسیدند تا برای شناخته شدن چهره قهرمان پس از شب‌های قدر در سالن بهشتی رقابت کنند.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ با کاهش چشمگیر تب کرونا در کشور، مسابقات ورزشی جام رمضان مشهد با عنوان «جام برکت و کرامت» با حال‌وهوای خاصی پیگیری می‌شود. دراین‌میان، مانند سال‌های نه‌چندان دور و خاطرات شیرین جام رمضان‌های دهه ۷۰ و ۸۰، دوباره مسابقات فوتسال با حرارت مثال‌زدنی در سالن‌های منتخب شهرداری مشهد درحال برگزاری است. مسابقات فوتسال جام رمضان ۱۴۰۱ امسال با حضور ۱۶۰ تیم در پنج سالن برگزار شد و در پایان دور مقدماتی، شش تیم از هر سالن به دور نهایی راه یافتند؛ جدال‌هایی جذاب و نفس‌گیر که با حضور تماشاگران بر گرمای آن افزوده شد.

حضور تماشاگران آن‌هم بعد از دو سال تعطیلی مطلق کرونایی که رمق را از ورزش گرفته بود، بار دیگر نشاط و شادابی افطار تا سحر را میهمان سالن‌های شهر کرد. سالن‌هایی که به تمهید تعمدی مسئولان برگزاری، عمده آن‌ها در حاشیه شهر قرار داشت. حالا با فرارسیدن شب‌های قدر این مسابقات موقت تعطیل شده و قرار است بعد از شب‌های قدر از سر گرفته شود. در این گزارش آنچه را که بر پنج سالن محل برگزاری رقابت‌های فوتسال جام رمضان امسال گذشت و تیم‌هایی را که به دور نهایی رسیدند، مرور می‌کنیم.

سالن مدافع حرم
پرتماشاچی، پرهیجان

شب‌های رمضانی گلشهر همواره پر از هیجان توپ و پا‌هایی است که برای یک هدف به‌هم می‌خوردند و آن‌هم نشستن به گل بوده است؛ حال این سمفونی در کوچه‌پس‌کوچه‌های این محله قدیمی مشهد و در قالب گل‌کوچکِ معروف باشد یا در زمین فوتبال خاکی یا در سالن فوتسال. رقابت‌های فوتسال جام رمضان امسال هم در سالن مدافع حرم که در منطقه گلشهر مشهد واقع شده، از شور و هیجان ویژه‌ای برخوردار بود. به‌گواه آمار و تصاویر، سالن مدافع حرم در این شب‌های گذشته از رمضان ۱۴۰۱ و در جریان مسابقات فوتسال جام برکت و کرامت شلوغ‌ترین سالن شهر بوده است. سالنی که این شب‌ها نه‌تن‌ها جایگاه تماشاگرانش بلکه پشت دروازه‌هایش هم مملو از تماشاگر می‌شود.

۳۲ تیم حاضر در مسابقات این سالن بعد از طی مرحله گروهی، یک‌هشتم و یک‌چهارم، سرانجام به ایستگاه پایانی دور اول رسیدند و چهار تیم با صعود به نیمه‌نهایی سالن منطقه‌شان رسما جواز حضور در دور پایانی را پیدا کردند. انرژی‌پلاس، شهرداری منطقه ۵، محراب قدسیان و ماهان چهار تیم اول مسابقات این سالن بودند که توانستند به مسابقات مرحله نهایی در سالن بهشتی صعود کنند و چهار تیم دیگر امور مشترکین گلریز، چهارده معصوم، انگشتر رضایی و نقا هم برای تعیین تکلیف تیم‌های پنجم و ششم صعودکرده از این سالن به‌مصاف هم رفتند که در پایان امور مشترکین گلریز و نقا با برتری مقابل حریفان به دور پایانی رسیدند.

سالن سرافرازان
فوتسال به‌سبکی دیگر

رقابت‌های سالن سرافرازان به‌دلیل واقع‌شدن این سالن در منطقه وکیل‌آباد، ویژگی‌های خاص خودش را داشت. شاید حضور تماشاگر در این سالن در قیاس با مدافع حرم، کمتر، اما سبک‌وسیاق فوتسال تیم‌‎ها در این سالن متفاوت با سایر سالن‌ها بود. چهار تیم صعودکننده مستقیم از بازی‌های ۳۲ تیم حاضر در مسابقات این سالن تیم‌های استوک قطعات خودرو، ساندویچ سرد صدف، بازرگانی سلامتی و حفاظت فیزیکی بودند.

اما چهار تیم رستوران سلامت، وفاشمش، کفش شریفی و پنجره UPVC جنگی برای تعیین تکلیف تیم‌های پنجم و ششم صعودکننده از این سالن به‌مصاف هم رفتند. در دیدار اول این مرحله وفاشمش توانست با برتری ۴ بر ۱ مقابل رستوران سلامت به آوردگاه بهشتی برسد و در دیدار دوم هم کفش شریفی به‌سختی و در ضربات پنالتی از سد تیم سخت‌کوش پنجره UPVC جنگی گذشت.

سالن یاس نبی
دورهمی فوتسالی در طبرسی دوم

سالن یاس نبی در محله طبرسی دوم واقع شده است؛ سالنی که دو هفته پرهیجان و پرهیاهو را در رمضان ۱۴۰۱ تا اینجا گذرانده است. در این سالن هم ۳۲ تیم با یکدیگر رقابت کردند که در پایان دور گروهی و مراحل حذفی اول، چهار تیم کشت‌وصنعت نادر، دورهمی بوستان، ملی‌پوشان و میهن توانستند جواز حضور در مرحله نهایی جام رمضان برکت و کرامت را به‌دست بیاورند. چهار تیم طیبی ج، صندوق‌ساز، مسجد امام‌سجاد (ع) و شهید رضا رحیمی هم برای مشخص‌شدن تیم‌های پنجم و ششم صعودکرده باهم رقابت کردند که در پایان طیبی ج و شهید رضا رحیمی با برتری مقابل حریفان به مرحله بعد رسیدند.

سالن گلسا
صعود از سالن دانشجو

۳۲ تیم حاضر در مسابقات سالن گلسا در جریان جام رمضان امسال رقابت‌هایی جذاب به نمایش گذاشتند؛ رقابت‌هایی که با حضور تیم‌های قدرتمندی مانند کارکنان ایران‌خودرو، آپادانا و... از هیجان ویژه‌ای برخوردار بود. سالن گلسا در بولوار دانشجو واقع شده است و همین مسئله فوتسال‌دوستان این منطقه مشهد را از تماشای جامی جذاب سیراب کرد. تیم‌های پایاب‌بتن، دهکده کفش ناصری، کارکنان ایران‌خودرو و آپادانا چهار تیمی بودند که مستقیم از این سالن به بازی‌های دور نهایی رسیدند.

اما تیم‌های پنجم و ششم این سالن در دیدار‌های جذاب و تماشاگرپسند معرفی شدند. در نخستین دیدار این مرحله مشهدالکتریک و اهورا به‌مصاف هم رفتند که در پایان یک بازی پرگل و جذاب دو تیم ۳ بر ۳ مساوی شدند و در ضربات پنالتی این تیم اهورا بود که برنده شد. در دیدار دوم البته کار برای کیان راحت‌تر بود و این تیم با نتیجه ۵ بر ۲ مشکی‌پوشان را برد و به‌عنوان تیم ششم از این سالن به بازی‌های دور نهایی راه یافت.

سالن بهشت
گل‌کوچک‌باز‌های طلاب در سالن

بچه‌های طلاب مشهد از قدیم به گل‌کوچک‌باز‌ها مشهورند؛ ستاره‌هایی که در سالن بهشت محله طلاب، این شب‌ها در جست‌وجوی آرزو‌های فوتسالی خود بودند. در این سالن هم ۳۲ تیم حاضر بودند و در پایان تیم‌های آکادمی بی‌غم، آرایشگاه تندیس، پوشاک جزیره خضرا، مقداد، موبایل افضلی و پوشاک آس به مرحله نهایی صعود کردند. نکته جالب بازی‌های این مرحله شکست سنگین و عجیب‌وغریب آکادمی بی‌غم در نیمه‌نهایی مقابل آرایشگاه تندیس بود که تیم نیمه‌حرفه‌ای آکادمی بی‌غم ۱۰ بر ۱ مقابل حریف تن به شکست داد.

۳۰ به‌علاوه ۲ تیم در بهشتی

با پایان‌یافتن دور اول مسابقات فوتسال جام رمضان مشهد، جام برکت و کرامت، سی تیم از پنج سالن به مرحله نهایی راه یافتند و طبق نظر کمیته برگزاری دو تیم برتر اخلاق مرحله اول هم به آن‌ها اضافه می‌شوند تا جمعا ۳۲ تیم در مرحله حذفی در سالن شهید بهشتی به‌مصاف یکدیگر بروند. در این مرحله ۳۲ تیم به‌صورت حذفی تا رسیدن به فینال با یکدیگر رقابت می‌کنند. رقابت‌های دور حذفی این مسابقات در سالن بهشتی مشهد بعد از شب‌های قدر برگزار می‌شود و فینال بازی‌ها در شب عید فطر خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->