برخورد پراید با تریلی در خواف ۲ کشته داشت + عکس اختتامیه پویش "نان و مهر" ویژه دانش آموزان مناطق محروم برگزار شد | توزیع ۶۰هزار صبحانه گرم در ۲۲۰ مدرسه خراسان رضوی خرید ملک ورثه‌ای چه دردسرهایی دارد؟ رییس کمیته امداد: ۳۰۰ هزار میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان داده می‌شود قتل اشتباهی در جنوب تهران (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) عبدالرسول پورعباس سرپرست سازمان ملی سنجش شد تغییر روند رسیدگی به معافیت پزشکی سربازان تصادف شدید خودرو پراید و میکسر در بزرگراه پیامبر اعظم(ص)+تصویر جزئیات برگزاری مجدد نوبت اول کنکور ویژه داوطلبان سیل‌زده (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی ورود ۱۴۵ هزار گردشگر سلامت به مشهد در سال ۱۴۰۳ مصرف کدام کنسروها ممنوع است؟ طرز تهیه کیک توت‌فرنگی با مارمالاد و کرم کاستارد + عکس کشف ۷۳ فقره سرقت ضبط و پخش خودرو در مشهد دستبرد ۸ میلیاردی به یک ساعت‌فروشی در مشهد ویدئو | فرود بدون چرخ یک هواپیمای باری در فرودگاه استانبول پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش‌های رگباری در مشهد چه مقدار آب برای سلامت کلیه‌ها لازم است؟ بهترین روش برای نو و تمیز نگه‌داشتن فرش‌ها علت چرخش مچ پا چیست؟ عوامل خطر «زوال عقل زودرس» را بشناسید
سرخط خبرها

شناسایی ۲ مورد مبتلا به سرخک در مشهد

  • کد خبر: ۱۰۶۲۴۲
  • ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
شناسایی ۲ مورد مبتلا به سرخک در مشهد
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از شناسایی ۲ اتباع خارجی مبتلا به سرخک در مشهد خبر داد.

گروه جامعه | شهرآرانیوز؛ سید جواد حسینی در گفتگو با شهرآرانیوز در خصوص ورود سرخک به مشهد اظهار کرد: تا کنون ۲ مورد مثبت سرخک در مشهد شناسایی شده که اتباع بوده‎‌اند.

وی در خصوص پوشش واکسیناسیون سرخک در مشهد گفت: ۹۱ درصد جمعیت زیر ۵ سال تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد واکسینه شده‌اند. ۳۳ هزار نفر تا کنون واکسن تزریق نکرده بودند که حدود ۳۹ درصد آنان در ۱۰ روز اخیر واکسن سرخک تزریق کرده‌اند. همچنین از ۲۱۷ هزار اتباع موجود در مشهد نیز ۱۰ درصد واکسینه شده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: تزریق واکسن سرخک برای ایرانیان ۹ ماه تا ۵ سال و برای اتباع مقیم ایران تا ۳۰ سال الزامی است.

حسینی با اشاره به اینکه این بیماری بزرگسالان را به ندرت تهدید می‌کند، گفت: دوره کمون بیماری حدود ۲ هفته است و با تب آغاز می‌شود. معمولا ۲ تا ۳ روز پس از تب راش‌هایی با فاصله در صورت، گردن و قسمت‌های تحتانی بدن نمایان می‌شود. آبریزش بینی، سفیدی چشم و علائم سرماخوردگی از دیگر علائم این بیماری محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه واکسن سرخک ۹۹ درصد از این بیماری پیشگیری می‌کند، تصریح کرد: اگر کسی به این بیماری مبتلا شد و علائم مذکور را در خود مشاهده کرد به مراکز سلامت و خانه‌های بهداشت و در روستا‌ها به خانه‌های بهداشت مراجعه کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: اگر کسی علامت‌دار بود از اطرافیان خود فاصله بگیرد. این بیماری همانند کرونا از طریق دستگاه تنفسی منتقل می‌شود و کاملا مسری است و درصد انتقال بالایی دارد.

واکسیناسیون اتباع ورودی از مرز دوغارون

حسینی در خصوص کنترل‌های بهداشتی در مرز دوغارون خاطرنشان کرد: تمام اتباع زیر ۴۰ سال که از مرز دوغارون وارد کشور می‌شوند تحت واکسیناسیون سرخک قرار می‌گیرند.

تزریق واکسن سرخک برای تمام افراد رایگان است

وی اضافه کرد: سرخک حدود ۳ سال است که در ایران ریشه‌کن شده است. با توجه به اینکه تنها راه پیشگری از ابتلا به این بیماری تزریق واکسن است، تاکید می‌کنم کسانی که واکسن تزریق نکرده‌اند هرچه سریع‌تر نسبت به تزریق واکسن آن اقدام کنند. واکسیناسیون سرخک برای ایرانیان و ابتاع خارجی کاملا رایگان است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->