نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد ویدئو | علیزاده: افزایش بودجه مناطق کم برخوردار در شورای ششم امید آفرین بود ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است
سرخط خبرها

تدوین برنامه عملیاتی میان‌مدت برای دستگاه‌های اجرایی مشهد

  • کد خبر: ۱۰۶۴۷۱
  • ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
تدوین برنامه عملیاتی میان‌مدت برای دستگاه‌های اجرایی مشهد
فرماندار مشهد همه مدیران شهرستان را مکلف کرد که برنامه ۳ ساله دستگاه‌ها را تا پایان اردیبهشت ارائه کنند.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ معاون استاندار و فرماندار شهرستان مشهد گفت: همه دستگاه‌های اجرایی این شهرستان باید برای افق سه ساله شان برنامه داشته باشند و اقدامات سال ۱۴۰۱ این دستگاه‌ها باید مبتنی بر چشم انداز و برنامه سه ساله باشد.

محسن داوری در پنجمین جلسه شورای اداری شهرستان مشهد با بیان اینکه یکی از نقص‌های امروز مدیریت اجرایی ما برنامه نداشتن است، اظهار کرد: در ابتدای فعالیت بنده در فرمانداری شهرستان مشهد، با دستگاه‌های اجرایی برای برنامه عملیاتی میان مدت مکاتبه کردم که هنوز پاسخ مناسبی دریافت نکرده ایم.

ازاین رو، دستگاه‌های اجرایی شهرستان موظف اند تا پایان اردیبهشت برنامه عملیاتی سه ساله شان را به فرمانداری ارائه دهند. وی افزود: بر مبنای برنامه عملیاتی سه ساله نیز باید اقدامات امسال برنامه ریزی شود تا فرمانداری بتواند به حل مسائل دستگاه مدنظر کمک کند. در این مسیر، هر فصل دستگاه‌ها باید ارزیابی شوند و در صورتی که مدیری نتواند برنامه عملیاتی ارائه دهد یا آن را اجرا کند، باید تغییر کند.

شناسایی افغانستانی‌های مقیم مشهد در ۲ ماه

داوری در ادامه با اشاره به حادثه ۱۶ فروردین حرم مطهررضوی گفت: باتوجه به این اتفاق، قرار است همه مهاجران افغانستان شهر مشهد شناسایی شوند و برای این کار همه دستگاه‌های شهرستان باید به ما کمک کنند.

میز خدمت در همایش شورا‌های روستایی

وی با بیان اینکه هر دستگاه باید ریشه‌های نارضایتی حوزه کاری اش را شناسایی کند تا بتوان مسائل و مشکلات را حل کرد، افزود: روز شنبه همایش ۱۲۰۰ نفره شورا‌های روستایی شهرستان برگزار می‌شود. در این مراسم میز خدمت برای روستاییان برقرار می‌شود. ازاین رو، از مدیران می‌خواهیم با هدف حل مشکلات روستاییان، در این میز خدمت همراهی کنند.

برگزاری باشکوه روز قدس

فرماندار مشهد در ادامه با اشاره به فرارسیدن روز قدس گفت: روز قدس نزدیک است و از دستگاه‌های اجرایی شهرستان انتظار داریم در این زمینه منفعل نباشند و هر دستگاه باید برای این روز یک تبلیغ داشته باشد تا این راهپیمایی با عظمت هرچه بیشتر در مشهد برگزار شود. ازاین رو، همه دستگاه‌ها مسئول هستند و پس از روز قدس اقدامات هر دستگاه برای گرامیداشت این روز ارزیابی خواهد شد.

دستگاه‌ها سهم ۳۰ درصدی بازآفرینی را اختصاص دهند

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان مشهد نیز با تأکید بر اینکه دستگاه‌ها باید سهم ۳۰ درصدی بازآفرینی را به حاشیه شهر مشهد اختصاص دهند، تصریح کرد: در شهر مشهد ۶۷ پهنه داریم و ۴۲ دفتر تسهیلگری راه اندازی شده است که در این راستا برخی دستگاه‌ها در زمینه سهم ۳۰ درصدی تخصیص اعتبار به حاشیه شهر خوب عمل کردند، اما برخی دستگاه‌ها خیر. در این راستا، امسال این موضوع‌ها را رصد می‌کنیم تا این سهم به حاشیه شهر برسد.

مهدی برامکی افزود: تا امروز ۱۰ سند توسعه محلات هدف حاشیه شهر تصویب و ابلاغ شده است و سعی می‌کنیم امسال دست کم پانزده سند دیگر را هم تصویب کنیم.

وی با بیان اینکه در سال مالی گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان از منابع استانی برای ۴۸۰ پروژه بین ۵۵ دستگاه اجرایی شهرستان توزیع شد، افزود: این عدد نسبت به سال ۱۳۹۹ افزایش یافته، اما همچنان کم است. البته دستگاه‌ها نیز در دو ماه مانده به پایان سال مالی باید سعی کنند تا این اعتبارات را هم جذب کنند که بودجه برگشت نخورد.

برامکی افزود: سهم جمعیتی شهرستان مشهد از جمعیت کل استان خراسان رضوی ۵/۵۲ درصد است، اما منابع استانی که به این شهرستان اختصاص می‌یابد، بین ۱۸ تا ۲۲ درصد است و پارسال با پیگیری در زمینه اعتبارات متوازن توانستیم افزایش ۱۰ درصدی این سهم را محقق کنیم.

در موضوع جذب اعتبار ملی نیز برخی دستگاه‌های شهرستان مانند آبفا، برق، گاز و بنیاد مسکن عملکرد خوبی داشتند، اما دیگر دستگاه‌ها برای جذب این اعتبارات باید بیشتر تلاش کنند.

حاشیه شهر؛ اولویت فرمانداری

سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی فرمانداری مشهد هم در این جلسه با بیان اینکه یکی از اولویت‌های اصلی ما در فرمانداری این شهرستان رسیدگی به وضعیت حاشیه شهر مشهد است، اظهار کرد: بهبود وضعیت فرهنگی و زندگی حاشیه شهر باید در اولویت باشد. دستگاه‌ها باید تکالیفی را که در این زمینه دارند، انجام دهند.

احمد بازوبندی با بیان اینکه در حوزه خدمت به زائران با تشکیل قرارگاه خدمات سفر، اقدامات خوبی در نوروز انجام شده است که با رفع آسیب‌های آن برای تعطیلات پیش رو و تابستان هم ادامه خواهد داشت، افزود: در حوزه معتادان متجاهر نیز اقدامات خوبی تاکنون انجام شده و جمع آوری و نگه‌داشتن این افراد افزایش یافته است، اما اقدام مؤثر در این زمینه با تشکیل قرارگاه توانمندسازی انجام می‌شود تا معتادان پس از بهبود دوباره به سمت اعتیاد کشیده نشوند و به آغوش خانواده بازگردند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشهد نیز در این جلسه به مناسبت فرارسیدن روز جهانی کارگر گفت: در شهرستان مشهد ۵ هزارو ۲۱۲ تعاونی داریم که تعدادی از این تعاونی ها، تعاونی‌های مسکن غیرفعال بوده اند. ازاین رو، در سال‌های گذشته بیش از ۲ هزار تعاونی منحل شده است و برخی تعاونی‌های غیرفعال نیز احیا شده اند.

علی اکبر چوپان با بیان اینکه پارسال ۵۱ تعاونی ایجاد شده که این تعاونی‌ها ۶۶۳ فرصت شغلی را نیز فراهم کرده است، افزود: در سال گذشته در بخش مشاغل خانگی ۱۴۵ مجوز صادر کردیم و اعتبارات تسهیلاتی که برای فعال شدن این مشاغل اختصاص یافته، بیش از ۱۰ میلیارد تومان بوده است.این مجوز‌ها زمینه اشتغال برای ۳۷۵ نفر را ایجاد کرده است.

در این جلسه همچنین معاونان امنیتی و انتظامی و برنامه ریزی و توسعه فرمانداری مشهد گزارش هایشان را ارائه کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->