درگیری گالانت و نتانیاهو بالا گرفت ده‌ها شهید و مجروح در بمباران جنون‌آمیز جبالیا غزه | ده‌ها خانه تخریب شد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله اوکراین به رستورانی در دونتسک | ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند + فیلم آتش سوزی در شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی ادامه دارد + فیلم و عکس (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) هلاکت یک نظامی صهیونیست دیگر در نوار غزه (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازداشت ۵۰ استاد و بیش از دو هزار و ۴۰۰ دانشجو در اعتراضات دانشجویی در آمریکا حمله پهپادی حزب‌الله به سامانه «گنبد آهنین» رژیم صهیونیستی (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) شمال فلسطین اشغالی در تاریکی فرو رفت قسام: به قطع کردن سر افسران جنایتکارتان ادامه می‌دهیم حملات جدید مقاومت به نظامیان صهیونیست در غزه + فیلم (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) صهیونیست‌های خشمگین خواستار انحلال کابینه نتانیاهو شدند + فیلم (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله موشکی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «رامون» اسرائیل (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تظاهرات گسترده در فلسطین اشغالی علیه کابینه نتانیاهو هیلی زوج انتخاباتی احتمالی ترامپ حماس: مذاکرات به بن‌بست رسید رایزنی های فرمانده ارتش آمریکا در منطقه با عربستان درباره غزه حماس: اسرائیل بر تداوم نسل‌کشی اصرار دارد | آمریکا مسئول جنایات است ماکرون به اروپا آماده باش داد سقوط بالگرد آپاچی ارتش آمریکا در کانزاس | ۲ نظامی زخمی شدند
سرخط خبرها

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش: شمارش معکوس فروپاشی رژیم نامشروع و جعلی صهیونیستی آغاز شده است

  • کد خبر: ۱۰۶۶۶۸
  • ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷
رئیس عقیدتی سیاسی ارتش: شمارش معکوس فروپاشی رژیم نامشروع و جعلی صهیونیستی آغاز شده است
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تاکید براینکه سرزمین قدس به صاحبان اصلیش بازخواهد گشت، گفت: شمارش معکوس فروپاشی رژیم نامشروع و جعلی صهیونیستی آغاز شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، به مناسبت روز جهانی قدس، به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه، در مصلای امام خمینی (ره) کرج سخنرانی کرد و اظهار داشت: امید است به زودی شاهد رهایی قدس شریف و ملت مظلوم و مقتدر فلسطین از چنگال صهیونیست‌های خونخوار باشیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در این سخنرانی، ضمن تبریک روز جهانی قدس، به عنوان روز خروش امت اسلامی و آزادگان جهان علیه صهیونیست‌های اشغالگر و تشکر از حضور پر شور مردم انقلابی کرج، با طرح این موضوع که روز قدس و موضوع بسیار مهم سرزمین‌های اشغال شده فلسطین از زوایای مختلفی قابل بازخوانی و بررسی است و در این مجال در سه محور «چرایی حمایت  از ملت  فلسطین»، دلایل مظلومیت این ملت» و «راهبرد کارآمد در آزادی فلسطین» سخن خواهیم گفت، در باره محور نخستین طرح شده اظهار داشت: راهبرد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از همان آغاز حمایت صادقانه، قاطعانه و مومنانه از قدس شریف و ملت مظلوم فلسطین بوده و خواهد بود و این راهبرد، راهبردی جاودانه و غیر قابل تغییر است. این حمایت، به سه دلیل، حمایت از ملت فلسطین بر ما واجب و ترک آن حرام است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسنی، در راستای تشریح این سه دلیل تصریح کرد: نخستین دلیل ما در حمایت از ملت فلسطین انسانی است؛ یعنی همین که ما انسانیم باید حامی مظلوم باشیم. از انسانیت به دور است که ما شاهد مظلومیت انسان‌های دیگر باشیم، اما از آن‌ها دفاع نکنیم و سکوت اختیار کنیم. دومین دلیل ما در حمایت از ملت فلسطین اسلامی است. برابر آموزه‌های اسلامی، حمایت از مظلوم در برابر ظالم یکی از مهمترین شاخصه‌های مسلمانی و ترک آن، نوعی نامسلمانی است و در این زمینه آیات و روایات پرشماری وجود دارد. سومین دلیل ما بر وجوب حمایت از ملت فلسطین، راهبردی است. زیرا وجود رژیم صهیونیستی، به دلایل متعددی مانند اشتهای سیری‌ناپذیر این رژیم غاصب، در توسعه‌طلبی و دست‌اندازی به کشور‌های اسلامی، تهدید جدی علیه موجودیت و امنیت منطقه از جمله ایران اسلامی محسوب می‌شود. صهیونیست‌ها، سر پل آمریکا در قلب امت اسلامی هستند و به نیابت از این کشور، در منطقه به انواع جنایت‌ها دست می‌زنند.

وی پس از تشریح محور دوم سخنانش، درباره دلایل مظلومیت ملت فلسطین، به محور سوم پرداخت و راهبرد کارآمد در آزادی فلسطین را این طور تبیین کرد: درباره آزادسازی قدس دو راهبرد وجود دارد: «راهبرد مذاکره و سازش» و  «راهبرد مقاومت و مجاهدت» که منادیان راهبرد نخست، بخش قابل توجهی از کشور‌های عربی و منادیان راهبرد دوم، امامین انقلاب هستند. حضرت امام خمینی (ره) فرمودند: «اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود. بیت المقدس مال مسلمین و قبله اول مسلمین است» و امام خامنه‌ای فرمودند: فلسطین از نهر تا بحر است نه حتی یک وجب کمتر.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه، به بررسی نتیجه دو راهبرد یاد شده پرداخت و درباره نتایج تن دادن به راهبرد نخست خاطر نشان کرد: «توسعه اشغالگری از دو و نیم درصد به دست کم ۸۷ درصد»،   «آوارگی بالغ بر ۸ میلیون نفر در نقاط مختلف جهان»، «تخریب  ۴۱۸ شهر و روستای فلسطینی» و «ترور و کشتار دسته‌جمعی فلسطینیان؛ مانند قتل‌عام دیر یاسین، صبرا و شتیلا در گذشته و تداوم کشتار و غارت که امروز شاهد آن هستیم»، از پیامد‌های راهبرد مذاکره و سازش است.

وی راهبرد دوم را چاره کار دانست و گفت: راهبرد مقاومت و مجاهدت، باعث به هم خوردن معادلات رژیم صهیونیستی و گرفتار شدن در کابوس محو شدن از جغرافیای سیاسی جهان خواهد شد. تا جایی که برخی از مسئولان این رژیم اعتراف کرده‌اند که زودتر از مدتی که حضرت آقا پیش‌بینی فرموده‌اند، از جغرافیای سیاسی محو خواهند شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسنی، در پایان با تأکید بر این موضوع که «پایان زنجیره پیروزی‌های دشمن صهیونیستی و جایگزینی آن با زنجیره پیروزی‌های مقاومت مانند جنگ ۳۳روزه حزب‌الله لبنان با رژیم صهیونیستی در ۲۰۰۶ میلادی، جنگ ۲۲روزه، ۵۱ روزه و ۲ روزه غزه در سال‌های ۲۰۰۸-۲۰۰۹، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۹ از پیامد‌های راهبرد مقاومت و مجاهدت است»، بیان داشت: امروز همان رژیمی که در هوای از نیل تا فرات بود، دور خودش را با دیوار‌های بلند بتنی محاصره کرده و امید ندارد بتواند حتی همین وضع را ادامه دهد. امروز به برکت محور مقاومت و مکتب حاج قاسم سلیمانی، نفس‌های این رژیم نامشروع و جعلی به شماره افتاده و شمارش معکوس فروپاشی آن آغاز شده و دیری نخواهد پایید که این سرزمین به صاحبان اصلیش بازخواهد گشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->