نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد ویدئو | علیزاده: افزایش بودجه مناطق کم برخوردار در شورای ششم امید آفرین بود ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است
سرخط خبرها

افزایش تقاضای کاذب برای نان، صف نانوایی‌ها را در مشهد شلوغ کرد

  • کد خبر: ۱۰۸۱۵۲
  • ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵
  • ۳
افزایش تقاضای کاذب برای نان، صف نانوایی‌ها را در مشهد شلوغ کرد
رییس اتحادیه صنف نانوایان مشهد گفت: از زمان اعلام اصلاح ارز ترجیحی و شائبه تغییر نرخ نان، تقاضای کاذب برای خرید نان در مشهد افزایش یافته که منجر به تشکیل صف‌های طولانی در مقابل نانوایی‌ها شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، مصطفی کشتگر افزود: با این که رییس جمهور و دولت به مردم اطمینان داده اند که نان گران نمی‌شود، اما همچنان این تقاضای کاذب وجود دارد و مردم بیش از حد نان می‌خرند.

وی اضافه کرد: افزایش تقاضا برای خرید نان از یک سو نانوایی‌ها را در تامین آرد کافی برای تامین نیاز مردم با مشکل مواجه کرده است و مجبور می‌شوند از پخت اضافه خودداری کنند تا سهمیه آرد خود را برای روز‌های تعطیل حفظ کنند، از سوی دیگر برخی از مردم با دیدن صف‌های طولانی نمی‌توانند نان تهیه کنند.

رییس اتحادیه صنف نانوایان مشهد گفت: نه جمعیت شهر بیشتر و نه نانوایی‌ها کمتر شده است از این رو نانوایی‌ها نیازی به سهمیه اضافه آرد ندارند، اما تقاضا برای نان بیش از حد است و این موضوع باعث افزایش ضایعات نان می‌شود، زیرا میزان نیاز مردم به نان در طول روز مشخص است.

کشتگر به مردم اطمینان خاطر داد که نرخ نان سنتی در شهر مشهد هیچ تغییری نمی‌کند و دولت و رییس جمهور نیز به مردم این قول را داده اند که نرخ نان تغییر نخواهد کرد.

رییس اتحادیه صنف نانوایان مشهد از اجرای طرح برکت ۲ از امروز در این شهر خبر داد و گفت: این طرح به منظور پایش و ظرفیت سنجی نانوایی‌ها از سوی فرمانداری مشهد با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف مشهد اجرا می‌شود.

کشتگر افزود: برای نخستین بار طرح برکت در سال ۱۳۹۹ برای بررسی وضعیت نانوایان در مشهد اجرا شد و نتایج خوبی نیز داشت به طوری که نانوایی‌های متخلف شناسایی و با آن‌ها برخورد شد و نانوایی‌ها قانونمند نیز تشویق شدند.

وی اضافه کرد: در طرح برکت ۲، ۱۵ گروه سه نفره بازرسی‌های خود از سطح نانوایی‌های کل شهر را آغاز و حواله‌های آرد، داشتن دستگاه کارت خوان، وضعیت بهداشتی و سایر موارد مربوط به این واحد‌های صنفی را بررسی و راستی آزمایی می‌کنند.

رییس اتحادیه صنف نانوایان مشهد گفت: در طرح برکت ۲ نانوایی‌هایی که مسایل قانونی، بهداشتی و ضوابط لازم را رعایت کنند با اختصاص سهمیه آرد اضافه تشویق می‌شوند و با نانوایی‌ها متخلف نیز برخورد قانونی می‌شود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
0
0
همین امروز نگاه کن چقدر شلوغ چراچرا
کاظم
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
0
0
علت گرانی ، خرید بیش از حدایرانیان نیست، شهروندان افغانستان احتمالا زیاد نان می خرند
سید مجید هاشمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
0
0
نانوایی ها خیلی شلوغ است نانوایی سیار در خیابان ها مستقر کنید جو روانی شکسته شود
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->