پلمب ۲ مشاور املاک در محدوده قاسم‌آباد مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | پلمب ۱۱ بنگاه از ابتدای سال افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد صادرات مرغ از تمامی مرز‌ها بلامانع است مرور خاطره تلخ سال گذشته و افت ۲۰ هزار واحدی شاخص کل + نمای پایانی بازار (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی برای خرید گوشت مرغ + ویدئو جولان سکه طلا همچنان در کانال ۴۰ میلیون تومان | حباب سکه تخلیه نشد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی ساخت واحدهای مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور کلید خورد شرایط جدید فروش نقد و اقساطی خودرو پژو پارس + جدول (اردیبهشت ۱۴۰۳) فروش بلیت قطار در دست سه اپلیکیشن پایتخت‌نشین | بیکاری ۲ هزار اپراتور در سراسر کشور تجمع خانه‌های با رهن کمتر از ۱۰۰ میلیون در منطقه رسالت مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) به‌زودی صدور دسته‌چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اگر قصد خرید طلا دارید بخوانید | پیش‌بینی مهم از بازار طلا (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز یازدهمین جلسه حراج سکه طلا از ساعت ۱۲ امروز (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ طی چهار روز آینده قیمت قطعی و علی الحساب خودرو‌های وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد | چه کسانی می‌توانند ثبت نام کنند؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | دنا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان شد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سالگرد روز سیاه بورس و فرار ۶۶ همتی حقیقی‌ها از بازار! ثبت نام جدید ایران خودرو بدون قرعه کشی با تحویل فوری + جزئیات (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سقوط آزاد قیمت‌ها در بازار ارز در پی مخابره پیامی مهم از ریاض و بغداد به تهران (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت گوشت قرمز در بازار مشهد | صورت‌حساب گرانی گوشت منتشر شد + جدول زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس بانک مرکزی: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید
سرخط خبرها

معافیت مالیاتی ورود ارز به کشور

  • کد خبر: ۱۰۸۳۲۶
  • ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴
معافیت مالیاتی ورود ارز به کشور
رئیس مرکز آموزش و پژوهش سازمان امور مالیاتی کشور گفت: ورود ارز به کشور از طریق گمرکات معاف از مالیات است.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی موحدی در مورد بخشنامه رئیس کل سازمان امور مالیاتی خطاب به ادارات امور مالیاتی کل کشور، در تاریخ ۲۷ فروردین سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: مبنی بر این بخشنامه، ورود ارز به کشور از طریق گمرکات معاف از مالیات می‌شود. به واسطه این بخشنامه ورود ارز اعم از اسکناس یا حواله از مالیات، معاف است.

رئیس مرکز آموزش و پژوهش سازمان امور مالیات کشور گفت: هر شخص حقیقی و حقوقی می‌تواند با اظهار ارز در گمرکات ورودی، به هر میزان حواله و اسکناس ارزی را وارد کشور کند.

وی افزود: وزارت امور اقتصاد و دارایی و سایر دستگاه‌ها باید ترتیباتی اتخاذ کنند تا ورود ارز تسهیل شود و به طور طبیعی کلیه فعالین در این حوزه نگران مالیات و واکاوی منشا سرمایه وارد شده نباشند. میزان ارز در این معافیت مالیاتی هیچ سقف و کفی ندارد بنابراین اگر ارز را اعلام کنند می‌توانند بدون پرداخت مالیات ارز خودشان را وارد کنند.

موحدی در مورد اثر اقتصادی این بخشنامه گفت: مدیریت عرضه و تقاضا از اثرات این بخشنامه است که از مهم‌ترین ابزار‌های تعیین قیمت محسوب می‌شوند.

وی در ادامه گفت: به جای این که، برای هر کالایی از جمله ارز تعیین قیمت داشته باشیم می‌توانیم از ابزار‌هایی که در اختیارمان است برای مدیریت عرضه و تقاضا استفاده کنیم. یکی از مهمترین ابزار‌های عرضه و تقاضا، ابزار‌های مالیاتی هستند و یکی از این ابزار‌ها معافیت مالیاتی است.

رئیس مرکز آموزش و پژوهش سازمان امور مالیات کشور اضافه کرد: زمانی که برای ورود ارز به کشور معافیت قائل می‌شویم در واقع، کسانی که توانایی وارد کردن ارز را به کشور دارند تشویق می‌کنیم. چرا که با این کار ورود ارز تسهیل می‌شود و شرایط برای افزایش ارز در داخل کشور بیشتر می‌کند و افزایش ارز موجب کاهش قیمت ارز می‌شود.

موحدی خاطر نشان کرد: اگر گمرک شرایط را برای ثبت میزان ارز مهیا کند عملا هیچ مشکلی برای ادامه کار از نظر مالیات نداریم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->