ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

آیا آخرین فرزند ایران زنده می‌ماند؟

  • کد خبر: ۱۰۹۱۱۸
  • ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
آیا آخرین فرزند ایران زنده می‌ماند؟
امروز خبر تلف شدن یکی دیگر از یوز پلنگ‌های تازه متولد شده در شرایط اسارت در زمان انتقال به تهران اعلام شد و به نظر می‌رسد پروژه نگهداری یوزها در سمنان شکست خورده است.

به گزارش شهرآرانیوز، معاون محیط‌زیست طبیعی در حالی از تلف شدن دومین توله یوز متولد شده در اسارت خبر داد که اخیرا نسبت به روش وضع حمل و نگهداری یوز‌های تازه متولد شده انتقادات زیادی وارد شده بود.

اکبری صبح امروز با اشاره به اینکه دامپزشک تیمارگر توله یوز‌ها متوجه تغییر در عادت دفع آن‌ها می‌شود. گفته است: پس از بررسی‌های انجام پذیرفته، با نظر دامپزشک متخصص، تصمیم بر این شد که توله‌ها، برای بررسی بیشتر و نظارت دامپزشکی به یک بیمارستان تخصصی دامپزشکی در تهران منتقل شوند که متأسفانه یکی از توله‌ها در مسیر انتقال به تهران تلف شد.

تلف‌شدن توله یوز در دست بررسی و علت دقیق آن پس از کالبدگشایی اعلام خواهد شد.

پزشک معتمد مرکز تکثیر یوز آسیایی در زمان تلف شدن  اولین توله ایران اعلام کرده بود که این توله از زمان تولد ضعیف و در این ۴ روز افزایش وزنی نداشت و بعد از کالبدشکافی علت تلف‌شدن ناهنجاری مادرزادی ریه سمت چپ و چسبندگی ریه تعیین شد.

اما ایمان معماریان دامپزشک حیات وحش درباره علت تلف شدن توله یوز اول محتمل‌ترین دلیل مرگ آن، تغذیه اشتباه توله دانست و گفت: به علت نداشتن علم کافی در شیردهی به توله‌ها به صورت وارونه، شیر وارد ریه‌های توله یوز شده و توله تلف شده است.

وی گفت: توله یوز پلنگ‌ها در زمان سزارین بدون دستکش لمس شده‌اند و گرفتن بوی انسان به توله‌ها باعث شده تا مادر فرزندان خود را نپذیرد، تیم پزشکی و افرادی که برای سزارین و نگهداری از فرزندان ایران انتخاب شده اند، تاکنون یوزپلنگ ندیده اند، و به علت نداشتن دانش و تجربه کافی ابتدا جنسیت توله یوز را اشتباه تشخیص دادند.

یک ماه پیش از تولد یوز‌ها فارس در گزارشی احتمال زنده ماندن توله یوزپلنگ‌ها را پایین عنوان کرده، با اشاره به اینکه یوزپلنگ‌ها به صورت طبیعی مشکل ژنتیکی دارند و به همین دلیل هم از لحاظ جمعیتی دچار مشکل شده اند، گفت: شانس بارداری یوزپلنگ در شرایط عادی ۱۵ تا ۲۰ درصد است.

احتمال سقط، مرده به دنیا آمدن توله ها، و یا تلف شدن توله یوزپلنگ در روز‌های اولیه تولدوجود دارد.

با اعلام خبر انتقال تنها توله باقیمانده ایران به تهران به نظر می‌رسد پروژه نگهداری و تکثیر یوز‌ها در اسارت در منطقه توران طبق پیش بینی‌ها موفق پیش نرفته است.

منبع:‌ فارس 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->