اوسمار در قائمشهر به یاد قهرمانی اظهارنظرهای متفاوت ویسی در مورد سرمربی لیگ برتری عدم رضایت ترابی از پست بازی در پرسپولیس سمیعی سرپرست استقلال است یا مدیراجرایی؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و یوونتوس| تساوی بی‌حاصل آلگری و دروسی نتیجه و ویدئوی خلاصه بازی لیورپول و تاتنهام| آتش‌بازی کلوپ در آنفیلد تاریخ و ساعت بازی استقلال و ذوب آهن در لیگ برتر فوتبال | ذوبِ آهن، ماموریت جدید نکونام اظهارات عضو سابق هیات مدیره استقلال علیه سمیعی ماندن نکونام در استقلال قطعی نیست خطیر مسئول صدور یا لغو مجوز حرفه‌ای استقلال| جلسه بازیکنان درباره آپشن قراردادها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و وستهم در لیگ انگلیس | جشنواره گل آبی‌های لندن در استمفورد بریج پخش زنده بازی لیورپول و تاتنهام در لیگ انگلیس (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ترکیب احتمالی پرسپولیس برابر نساجی | همه هستند جز عالیشاه واکنش ویسی به جریمه ۲ میلیارد تومانی‌اش نکونام: هر طور دلم بخواهد بازی می‌کنم اوسمار در پرسپولیس اقتدار ندارد سنگین‌ترین جریمه تاریخ برای سرمربی فولاد | ویسی ۲ میلیارد جریمه شد تلاش درویش برای ماندن در پرسپولیس قهرمانی تیم ملی والیبال ساحلی ایران در قهرمانی آسیا ناراحتی عالیشاه از صحبت‌های درویش
سرخط خبرها

بازگشت میرزاپور با قهرمانی در رقابت‌های کشتی زورخانه‌ای

  • کد خبر: ۱۰۹۶۱۳
  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸
بازگشت میرزاپور با قهرمانی در رقابت‌های کشتی زورخانه‌ای
قهرمانی خراسان رضوی در رقابت‌های انتخابی تیم‌ملی زورخانه‌ای کشور با نمایش درخشان پهلوان خراسانی همراه بود.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ مسابقات انتخابی تیم‌ملی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی با عنوان جام و نکوداشت روز ملی فرهنگ پهلوانی برگزار شد و در پایان بازهم این نام خراسان‌رضوی بود که در عرصه پهلوانی و قهرمانی درخشید. رقابت‌هایی که از ۲۹ اردیبهشت در تهران آغاز شد و روز گذشته با قهرمانی تیمی خراسان‌رضوی به پایان رسید. این پیکار‌ها حکم انتخابی تیم‌ملی را هم داشت و خروجی آن چند چهره خراسانی بود که توانستند پیراهن تیم‌ملی را به تن کنند، اما واقعیت آن است که در میان همه عناوین خراسانی‌ها در این تورنمنت، بازگشت و قهرمانی «احمد میرزاپور»، پهلوان خراسانی، طعمی دیگر داشت.

کشتی‌گیری که چندسالی به‌دلیل برخی حاشیه‌ها از میادین دور بود و حالا دوباره در آسمان کشتی پهلوانی کشور خوش درخشیده است. میرزاپور در وضعیتی در این مسابقات به قهرمانی رسید که چندی پیش، کُری جدی برای رقبایش در این پیکار‌ها خوانده بود و دست‌آخر از آوردگاه بزرگ انتخابی تیم‌ملی هم سربلند بیرون آمد.

درخشش در تورنمنت باکیفیت

ستاره تیم خراسان در رقابت‌های انتخابی تیم‌ملی ورزش‌های زورخانه با غلبه بر اکبر سبحانی، کشتی‌گیر وزن ۹۰+کیلوگرم استان اردبیل، توانست بر سکوی نخست بایستد و طبق قواعد اعلام‌شده فدراسیون به‌عنوان نفر اول به‌صورت مستقیم پیراهن تیم‌ملی را به تن کند.

میرزاپور پس از این قهرمانی به شهرآراورزشی گفت: «خداراشکر سطح مسابقات امسال بسیار خوب بود و من هم بعد از چهار سال دوری از میادین بازگشت خوبی داشتم. حالا که پیراهن تیم‌ملی را به‌دست آورده‌ام، می‌خواهم مثل یک سرباز برای به‌اهتزاز درآوردن پرچم ایران تلاش کنم.» پهلوانی خراسانی یادآور شد: «در رقابت‌های امسال ورزشکاران خوبی از رشته‌های مختلفی مانند جودو، فرنگی و... شرکت کرده بودند و همین باعث شده بود کار سخت شود، اما خوشبختانه بچه‌های خراسان عملکرد خوبی داشتند.»

جدال تیلوروار با صاحب بازوبند پهلوانی

احمد میرزاپور تصریح کرد: «همیشه به‌دنبال سرافرازی خراسان هستم و امسال هم بعد از چهار سال دوری انگیزه‌های زیادی داشتم تا بتوانم خودم را ثابت کنم. امیدوارم در سال ۱۴۰۱ بازوبند پهلوانی را که در اختیار پهلوان صادق‌زاده است، دوباره به خراسان برگردانم.» وی درباره حوادث سال ۱۳۹۶ و آن جدال جنجالی با پهلوان صادق‌زاده اظهار کرد: «آن سال در مشهد همه دیدند چه اتفاقاتی افتاد و به‌دلیل مسائل داوری من بازوبند را به پهلوان صادق‌زاده باختم، اما حالا انگیزه‌های زیادی دارم تا دوباره بتوانم این بازوبند را به‌دست بیاورم.» وی افزود: «خیلی‌ها می‌گویند جدال تو و صادق‌زاده مثل کشتی یزدانی و تیلور است. این مسئله به من انگیزه‌های زیادی می‌دهد.»

انگیزه‌‎های جذاب در مسیر سخت

پهلوان تیم کشتی پهلوانی خراسان در آوردگاه انتخابی تیم‌ملی معتقد است همسرش و به‌ویژه تولد فرزندش تأثیر بسزایی در این بازگشت رؤیایی داشته است. او که در مرز سی‌سالگی است، دوباره مسیر سبزی را پیش‌روی خودش می‌بیند. او دراین‌باره گفت: «مسابقات جهانی تیرماه امسال برگزار می‌شود و بعد از این مسابقات هم باید بلافاصله خودمان را برای مسابقات آسیایی نیودهلی هند که شهریور برگزار می‌شود، آماده کنیم. آذر امسال هم باید عازم رقابت‌های المپیک اقیانوسیه شویم. مسیر سختی در پیش دارم، اما امیدوارم با انگیزه‌های خوبی که دارم، به اهدافم که همانا اهتزاز پرچم ایران و سرافرازی خراسان است، برسم.»

چند نشان دیگر برای تیم خراسان

تیم اعزامی خراسان به رقابت‌های انتخابی تیم‌ملی ورزش‌های زورخانه‌ای کشور سه نشان دیگر به‌جز طلای احمد میرزاپور به‌دست آورد. ابوالفضل فکور از خراسان‌رضوی در این مسابقات در رشته مرشدی به مقام نخست رسید و مرتضی گلرخ هم در رشته میل‌بازی دوم شد. علیرضا محرابی نیز در کشتی پهلوانی ۸۰ تا ۹۰ کیلوگرم به مقام نایب‌قهرمانی رسید.

بیش از ۲۱۰ نفر ورزشکار، سرپرست و مربی از ۲۶ استان کشور ازجمله تهران، خراسان‌رضوی، فارس، گلستان، مازندران، آذربایجان‌شرقی، کرمان، مرکزی، خراسان‌جنوبی، یزد، البرز، قم، هرمزگان، خوزستان، قزوین، سیستان‌وبلوچستان، اردبیل، لرستان، همدان، کهگیلویه‌وبویراحمد، سمنان، اصفهان، کردستان، زنجان، کرمانشاه و خراسان‌شمالی در قالب بیش از ۴۳۰ پیکار برای کسب عنوان برتری و تصاحب پیراهن تیم‌ملی در رشته‌های میان‌داری انفرادی، چرخ تیز، چرخ چمنی، سنگ، کباده، میل‌گیری سنگین، میل‌بازی و کشتی پهلوانی با یکدیگر رقابت کردند.

سرانجام نفرات شرکت‌کننده در این مسابقات که براساس سهمیه‌ای که به استان‌های آن‌ها تعلق گرفته بود، در این پیکار‌ها حضور یافتند و با رقابت در رشته میان‌داری انفرادی با یکدیگر جدال سخت و نفس‌گیری را پشت‌سر گذاشته بودند و پس از کسب امتیازات لازم، مجوز حضور در رشته‌های دیگر مهارت‌های فردی (چرخ تیز، چرخ چمنی، سنگ، کباده، میل‌بازی، میل‌گیری سنگین و کشتی پهلوانی) را کسب کردند. نفرات اول هر رشته مستقیم به اردو‌های تیم‌ملی راه یافتند و نفرات دوم و سوم هر رشته نیز با نظر شورای فنی فدراسیون به اردو‌های آینده دعوت خواهند شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->