تداوم بارش باران و وزش باد در برخی استان‌ها | ورود سامانه بارشی به غرب کشور طی هفته آینده (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) باقلا مضر یا مفید؟ ۱۰ دلیل برای بی‌خوابی در زنان | یک زن چقدر به خواب نیاز دارد؟ از کجا بفهمیم سرطان رحم داریم؟ | شایع‌ترین علت سرطان دهانه رحم را بشناسید بهترین زمان خوردن تخم مرغ برای کاهش وزن برخورد پراید با تریلی در خواف ۲ کشته داشت + عکس اختتامیه پویش "نان و مهر" ویژه دانش آموزان مناطق محروم برگزار شد | توزیع ۶۰هزار صبحانه گرم در ۲۲۰ مدرسه خراسان رضوی خرید ملک ورثه‌ای چه دردسرهایی دارد؟ رییس کمیته امداد: ۳۰۰ هزار میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان داده می‌شود قتل اشتباهی در جنوب تهران (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) عبدالرسول پورعباس سرپرست سازمان ملی سنجش شد تغییر روند رسیدگی به معافیت پزشکی سربازان تصادف شدید خودرو پراید و میکسر در بزرگراه پیامبر اعظم(ص)+تصویر جزئیات برگزاری مجدد نوبت اول کنکور ویژه داوطلبان سیل‌زده (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی ورود ۱۴۵ هزار گردشگر سلامت به مشهد در سال ۱۴۰۳ مصرف کدام کنسروها ممنوع است؟ طرز تهیه کیک توت‌فرنگی با مارمالاد و کرم کاستارد + عکس کشف ۷۳ فقره سرقت ضبط و پخش خودرو در مشهد دستبرد ۸ میلیاردی به یک ساعت‌فروشی در مشهد ویدئو | فرود بدون چرخ یک هواپیمای باری در فرودگاه استانبول
سرخط خبرها

تغییر بیش از ۷۰ رئیس دانشگاه از شروع دولت سیزدهم تاکنون

  • کد خبر: ۱۱۱۱۵۲
  • ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸
تغییر بیش از ۷۰ رئیس دانشگاه از شروع دولت سیزدهم تاکنون
سخنگوی وزارت علوم اعلام کرد: از ۱۰۰ دانشگاهی که در حال حاضر داریم ریاست بیش از ۷۰ دانشگاه تغییر کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، علی شمسی‌پور با اشاره به تفویض مسئولیت رصد، پایش، ارزیابی و تعالی رؤسای دانشگاه‌ها به کمیته انتصابات وزارت علوم گفت: کمیته انتصابات وزارت علوم از هفت الی هشت نفر تشکیل شده است که وظیفه این افراد این است که پیشنهادات برای ریاست هر دانشگاه و یا پارک علم و فناوری را دریافت کرده و افراد مختلف را بررسی و امتیاز دهی می‌کنند و سه الی چهار نفر را به فراخور امتیازاتی که وجود دارد به وزیر علوم تحقیقات و فناوری معرفی می‌کنند.

وی ادامه داد: وزیر علوم نیز با تحقیق نهایی و مشورت افراد را انتخاب می‌کند، در واقع به نوعی زمینه‌سازی و تصمیم‌سازی برای وزیر انجام می‌شود، وزیر علوم همچنین وظیفه رصد، پایش و ارزیابی عملکرد رؤسای دانشگاه‌ها را نیز به این کمیته تفویض کرد که یک بخشی از این رصد، پایش و ارزیابی عملکرد رؤسای دانشگاه‌ها برای قبل از معرفی به شورای علی انقلاب فرهنگی و تایید حکم ریاست است.

سخنگوی وزارت علوم افزود: در این بخش برنامه‌های ریاست دانشگاه، عملکرد مالی که داشته است، انتصابات و انتخاباتی که در اعضای هیأت‌های ممیزه، هیأت‌امنا، هیأت اجرایی جذب دانشگاه‌ها داشته و همچنین توفیقاتی که در این مدت کسب کرده و نقاط قوت و ضعف عملکرد وی همه یک بررسی اولیه می‌شود.

وی ادامه داد: افرادی که عملکرد خوبی داشته باشند، تشویق و تقویت می‌شوند و افرادی که نیاز به کمک داشته باشند و یا نقاط ضعفی وجود داشته باشد به آن‌ها کمک و تذکر داده می‌شود تا فضای کاری شان بهتر شود.

شمسی پور افزود: بعد از تأیید نهایی شورا نیز رصد، پایش و ارزیابی عملکرد رؤسای دانشگاه‌ها تا آخر ادامه داشته و برعهده این کمیته است.

وی درباره اینکه تا کنون چه تعداد از رؤسای دانشگاه‌ها تغییر کرده است افزود: از ۱۰۰ دانشگاهی که در حال حاضر داریم ریاست بیش از ۷۰ دانشگاه تغییر کرده است.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->