وقوع ۶۸ حادثه در پی وزش باد و بارش باران در مشهد(۲۰ اردیبهشت) وزش باد شدید در مشهد باعث جدا شدن ورق‌های کامپوزیت نمای یک هتل شد ۴۳ نقطه از مشهد درگیر آب گرفتگی شد | حجم بارش در مشهد به ۱۳ میلی‌متر رسید (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد مثل دبی نشد! | بارش شدید باران خللی در پروازها ایجاد نکرد راه‌آهن مشهد: مسافران زمان‌بندی برای رسیدن به ایستگاه راه‌آهن را در نظر بگیرند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۵۰ دقیقه‌ تلاش آتش نشانان برای نجات دو جوان کارتن خواب از سیلاب کال خیام + عکس شهردار مشهد: ۶ هزار نیروی خدمات شهری مشغول فعالیت هستند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم رفع ۴۰ مورد آب‌گرفتگی درپی بارش‌های اخیر در مشهد + فیلم (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهدالرضا(ع) در تدارک ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت | اجرای بیش از ۳۰ برنامه ویژه برای دهه کرامت در مشهد + فیلم اعلام ویژه‌برنامه‌های دهه ادب و حماسه | همایش علمی «حکیم توس» در مشهد برگزار می‌شود آغاز جشن‌های دهه کرامت در مشهد | مدیریت شهری با فضاآرایی شهری به استقبال این دهه می‌رود بوستان‌های وکیل‌آباد و چهل‌بازه مشهد تعطیل شدند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال قانون ۳ هزار و ۲۵۵ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۸۴ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آماده‌باش تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان و مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی تا ۴۸ ساعت (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار فرماندار مشهد به دستگاه‌های خدمات‌رسان برای آمادگی مقابله با طوفان و بارش باران شدید (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار بارش سنگین و‌ پرحجم طی پنجشنبه در خراسان رضوی و مشهد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آماده‌باش کامل مدیریت شهری در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی در مشهد آب تمام نقاط مشهد حد قابل شرب دارد برگزاری نخستین رویداد نوآوری‌های اجتماعی آب شهری در مشهد 
سرخط خبرها

بارش شدید باران در مشهد و مشکلات پس از آن

  • کد خبر: ۱۱۲۱۳۸
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳
بارش شدید باران در مشهد و مشکلات پس از آن
بارش شدید باران در شب ولادت امام رضا (ع) سبب شد بسیاری از شهروندان خوش حال شوند اما مشکلاتی را نیز در پی داشت.

عروجی | شهرآرانیوز؛ هربار که باران بیشتر از حد معمول می‌بارد و جوی‌ها سرریز می‌شوند و آسمان می‌غرد و باد بیشتر می‌وزد و درختان را از ریشه بیرون می‌کشد، مشکلات و اتفاق‌ها شروع می‌شود. نه مشکلات تازه و جدیدی که بخواهد هرسال برایشان راه حل پیدا کرد و دستورالعمل‌های تازه و بدیع صادر کرد، نه. هرسال مسئولان مربوط در شهرداری می‌گویند شهر ظرفیت این حجم از باران را ندارد.

درختان هم به دلیل پوسیدگی و ترک خوردگی افتاده اند. درواقع سؤال اینجاست آیا آن‌ها آماری از درختان فرسوده و کهنه شهر ندارند؟ موقعیتشان را نمی‌دانند و مهم‌تر اینکه نمی‌دانند چنین درختانی با وزیدن چنین باد‌هایی می‌توانند مشکلاتی به بار بیاورند؟ از طرفی، چرا شبکه فاضلاب کلان شهری مثل مشهد در چند نقطه اش و با چند دقیقه باران بیشتر به حوضچه‌های متحرکی تبدیل می‌شود که قایق هم بتواند روی آن شناور شود؟ این مورد آخری نه شوخی است و نه مثالی غلوآمیز است.

بعد از باران دیروز ویدئویی منتشر شد که چندنفر با یک قایق واقعی وسط خیابانی در مشهد می‌چرخند. قایق وسط خیابانی که خودرو‌ها تردد می‌کردند، طوری تکان می‌خورد و این طرف و آن طرف می‌رفت که مسابقات موج سواری را تداعی می‌کرد. این باران که در شب ولادت امام رضا (ع) و در شلوغی و ترافیک زائران و شهروندان مشهدی بارید، در شبکه‌های اجتماعی بسیار دیده شد و خیلی‌ها را هم خوش حال کرد. مثلا یکی از کاربران نوشته بود: یه مقدار ابر که توی آسمون می‌آد، مردم نمی‌دونن خوش حال باشن یا نگران.

بعد از آن معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد از آب گرفتگی پنجاه نقطه از شهر مشهد خبر داد و گفت در مدت نیم ساعت حدود ۱۲میلی متر باران و تگرگ باریده است. علی نجفی گفته است بررسی‌های کارشناسی نشان می‌دهد زیرساخت‌های شهر برای این حجم از باران طراحی نشده است. نجفی علاوه بر این خبر داده است بیش از صد اصله درخت هم در شهر سقوط کرده اند و باعث آسیب رساندن به خودرو‌های شهروندان و قطع برق در برخی مناطق شده اند.

از طرفی، هنوز روشن نیست آیا سازمان هواشناسی به ویژه در مهم‌ترین و شلوغ‌ترین روز مشهد، هشدار‌های لازم را به متولیان مدیریت شهری داده است یا نه و آیا آن‌ها و مدیریت بحران شهر آمادگی لازم را برای مدیریت این حوادث با کمترین میزان خسارت داشته اند یا نه. تکرار هرساله این حوادث یعنی عزم آن چنانی برای بهبود زیرساخت‌های لازم وجود ندارد و هرسال بعد از بارش باران و برف و تگرگ و وزیدن تندباد، مدیران مربوط به ارائه آماروارقام خسارت‌ها بسنده می‌کنند تا سال بعد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->