ظرفیت یک میلیون دلاری صادرات فرش ماشینی ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند | اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت  افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (شنبه، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کمبود فصلی لوازم یدکی در بازار حباب سکه در اولین روز هفته، کاهشی یا افزایشی؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازار سیاه لاستیک خودرو از بین می‌رود | تقاضا برای خرید کاهشی شد ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو | آخرین قیمت سمند، دنا، ساینا، شاهین و کوییک (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | بازار آرام گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه وزارت صمت برای جهش در تولید خودرو سیگنال مثبت بانک مرکزی به بورس + جدول بورس تهران هشتمین بازار سهامی خاورمیانه شد! + نمودار دردسرهای کارگران تمامی ندارد | نبود امنیت شغلی حتی برای کارگران ماهر برخورد قاطع با کم‌فروشی نانوایان در مشهد دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند | کارگزاری‌های مجاز را چگونه تشخیص دهیم؟ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشترکان خوش‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی در سال گذشته تعطیل شدن روز پنجشنبه چه پیامد‌هایی دارد؟ قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در بازار امروز (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد! بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه جامعه کارگری است وزیر اقتصاد در مشهد: جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است اسماعیلی با اشاره به مطالبه‌های مقام معظم رهبری از مسئولان در دیدار با کارگران: مجلس پیگیر تامین امنیت شغلی کارگران است تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر معظم انقلاب به مسئولان افزایش حقوق‌ها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست | حقوق‌ها نیاز به اصلاح دارد
سرخط خبرها

زمین برای ساخت ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تامین شد

  • کد خبر: ۱۱۳۴۱۴
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶
زمین برای ساخت ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تامین شد
معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه زمین برای ساخت ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن تامین شد، گفت: تامین اراضی ۴ میلیون واحد مسکونی باید حداکثر تا پایان مردادماه به اتمام برسد و نتایج نهایی شود.

به گزارش شهرآرانیوز، نشست بررسی روند پیشرفت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن به ریاست «رستم قاسمی» وزیر راه و شهرسازی و با حضور معاونان وی در حوزه‌های مسکن، شهر‌های جدید، سازمان ملی زمین و مسکن، ریاست بانک مسکن، ریاست بنیاد مسکن در ساختمان دادمان و به شکل وبیناری با مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها با بررسی تازه‌ترین روند تامین اراضی، پالایش متقاضیان و اجرای پروژه‌های طرح برگزار شد.

بر اساس تازه‌ترین آمار ارایه شده در جلسه شورای مسکن به ریاست وزیر راه و شهرسازی حدود ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند که مراحل نهایی پالایش را در ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها و همچنین شهر‌های جدید می‌گذرانند.

بنا بر اعلام «محمود محمودزاده» معاون مسکن و ساختمان، متقاضیانی که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند تعداد ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر حائز سه شرط (تاهل، عدم بهره‌مندی از تسهیلات دولتی و عدم مالکیت) بوده‌اند.

وی گفت: تاکنون حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد توسط ادارات کل راه و شهرسازی و با نظارت سازمان ملی زمین و مسکن و حدود ۱۹۱ هزار واحد نیز توسط شهر‌های جدید تامین زمین شده است و این رقم با انجام الحاق‌ها و تغییر کاربری‌ها به حدود دو میلیون و ۸۰۰ هزار واحد می‌رسد.

معاون مسکن و ساختمان یادآور شد: بنا بر دستور وزیر راه و شهرسازی و توافقاتی که انجام شده است تامین اراضی تمامی واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن به تعداد ۴ میلیون واحد مسکونی که در برخی از استان‌ها مشکلاتی داشته باید حداکثر تا پایان مردادماه به اتمام برسد و نتایج نهایی شوند.

وی همچنین بر تسریع در تامین اراضی با کاربری مسکونی تاکید کرد.

بر اساس گزارش‌های ارایه شده توسط معاونت مسکن و ساختمان، استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، بوشهر و لارستان (اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان فارس) استان‌هایی هستند که اراضی طرح نهضت ملی مسکن را به طور کامل تامین کرده‌اند و استان‌های قم، کردستان، هرمزگان، ایلام و تهران ۵ استانی هستند که مکلف شده‌اند تا اراضی اجرای طرح نهضت ملی مسکن را تا مردادماه سال جاری شناسایی، معرفی و تامین کنند.

محمودزاده بر اهتمام مدیران کل راه و شهرسازی و مدیران استانی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن بر روی اراضی تامین شده تاکید کرد و توضیح داد: طرح نهضت ملی مسکن سیاست دولت، تاکید رییس‌جمهوری و نیاز جامعه است که امیدواریم با تامین اراضی که انجام شده است هرچه سریع‌تر پالایش‌ها نهایی و ساخت واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن به مرحله اجرایی و عملیاتی برسد تا مردم شاهد عملکرد مناسب مجموعه دولت در بخش مسکن باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->