بلینکن خطاب به نتانیاهو: عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود آکسیوس: آمریکا ارسال کمک‌های نظامی به اسرائیل را متوقف کرد شهادت ۲۲ فلسطینی در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب غزه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تغییر برنامه رئیس سیا برای سفر به اسرائیل پایان مذاکرات آتش‌بس غزه در قاهره (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) امیرعبداللهیان زمینه‌های توسعه روابط را بین ایران و تونس بررسی کرد نگرانی نتانیاهو از احتمال صدور حکم بازداشت مقامات صهیونیستی در دادگاه بین المللی کیفری حمله موشکی به مواضع نظامیان صهیونیست در جولان اشغالی هلاکت سه نظامی صهیونیست در حمله مقاومت به کرم ابوسالم جلوگیری تشکیلات خودگردان برای آزادی اسیر فلسطینی رسانه عبری: مذاکرات آتش بس در آستانه شکست قرار دارد درگیری لفظی در جلسه کابینه رژیم صهیونیستی سردار غیاثی: امنیت و اقتدار امروز ما از نعمت ولایت است حمله موشکی حزب‌الله لبنان به «مرگلیوت» (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) حزب الله یک هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است زندان رفتن نتانیاهو فعلا منتفی شد اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی پروژه آمریکا برای مهار مقاومت یمن چیست؟ ماکرون خواستار دستیابی نتانیاهو به توافق آتش بس شد عملیات ویژه گردان‌های القسام در «کرم ابوسالم» + فیلم انفجار، کابل افغانستان را لرزاند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پیروزی دولت سیزدهم در آوردگاه مهار کرونا

  • کد خبر: ۱۱۴۸۵۲
  • ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱
پیروزی دولت سیزدهم در آوردگاه مهار کرونا
کامران باقری لنکرانی می‌گوید: سیاست گذاری در حوزه سلامت، یک اقدام چندوجهی است و نمی‌توان در این حوزه کار مؤثری انجام داد؛ درحالی که رئیس دولت و معاون اول او، حوزه‌های دیگر را در اولویت قرار داده اند. بر این اساس، توفیق دولت سیزدهم در مهار کرونا، مصداق یک حماسه ملی بود.

مرتضی محمدپور | شهرآرانیوز؛ در شرایطی که اجرای فاز نخست طرح تحول نظام اقتصادی کشور از سوی دولت سیزدهم با واکنش‌های گسترده‌ای همراه بوده است و بسیاری از کارشناسان، اجرای این طرح را زمینه ساز باز شدن گره‌های کور اقتصاد کشور می‌دانند، برخی منتقدان دولت، از روند تحقق وعده‌های انتخاباتی رئیس جمهور اظهار نارضایتی می‌کنند؛ موضوعی که اگرچه روز گذشته ازسوی ذبیح ا... اعظمی، نماینده جیرفت، در صحن علنی بهارستان تأکید شد و وی به صراحت ادعا کرد کارنامه دولت سیزدهم پس از گذشت ۱۰ ماه از تصدی امور کشور ناپذیرفتنی بوده است، بسیاری از تحلیلگران، نظر دیگری در  این باره دارند.

جان مردم در اولویت دولت قرار دارد

حقیقت این است که در تاریخ دولت‌های بعد از انقلاب، هیچ دولتی به اندازه دولت سیزدهم، میراث دار مشکلات، ضعف‌ها و کاستی‌های برجای مانده از دولت پیش از خود نبوده است و شرایط هنگام تحویل گرفتن دولت به قدری سخت بود که بحث بر سر چگونگی پرداخت حقوق کارکنان دولت در مردادماه، محور نخستین جلسه مشترک آیت ا... سیدابراهیم رئیسی با وزرای دولت دوازدهم بوده است.

کامران باقری لنکرانی، وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در گفتگو با «ایرنا» می‌گوید: در دولت قبل، آمار فوتی‌های روزانه کرونا درحالی از ۴۰۰ کشته در هر روز فراتر رفت که مدیران عالی قوه مجریه با بی توجهی به جان مردم، کماکان به دنبال احیای برجام و مذاکرات دیپلماتیک خود بودند، اما اتفاق مهمی که در دولت سیزدهم رخ داد، این بود که رئیس جمهور به صورت مستقیم در این عرصه دخالت و همه تمرکز قوه مجریه را بر این موضوع معطوف کرد که نه تنها با کشور‌های طرف قرارداد، بلکه با همه کشور‌های تولیدکننده واکسن کرونا مذاکره شود و برای خرید واکسن موردنیاز مردم به میزان لازم، حمایت مالی صورت گیرد.

وی می‌افزاید: سیاست گذاری در حوزه سلامت، یک اقدام چندوجهی است و نمی‌توان در این حوزه کار مؤثری انجام داد؛ درحالی که رئیس دولت و معاون اول او، حوزه‌های دیگر را در اولویت قرار داده اند. بر این اساس، توفیق دولت سیزدهم در مهار کرونا، مصداق یک حماسه ملی بود.

بسیج ظرفیت‌های داخلی، راز موفقیت دولت

توفیق در مهار کرونا را اگرچه می‌توان یکی از دستاورد‌های مستقیم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت سیزدهم دانست، ایجاد همدلی و وفاق ملی برای بسیج نیرو‌های مردمی در مقابله با کرونا نیز دستاورد بزرگی است که در سایه فعالیت میدانی و اقدامات جهادی رئیس دولت سیزدهم و وزرای کابینه حاصل شد.

لاله افتخاری، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، در این باره می‌گوید: حقیقت این بود که دولت رئیسی با اعتماد به توان نیرو‌های داخلی و ظرفیت آن ها، به صورت بسیار گسترده و قرارگاهی وارد عرصه شد و توانست از ظرفیت مردم و همه سازمان‌ها و نهاد‌ها استفاده کند. مردم هم وقتی این تلاش و ممارست را از سوی مسئولان دیدند، همکاری کردند و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، امروزه شرایطی ایجاد شده که تعداد فوتی‌های روزانه تک رقمی شده و حتی در بعضی روز‌ها به صفر رسیده است.

وی می‌افزاید: رمز موفقیت دولت سیزدهم در موضوع کرونا این بود که رئیس جمهور توانست همه ظرفیت‌ها را به منظور مبارزه مؤثر با همه گیری این ویروس بسیج کند؛ تا جایی که برخلاف تصور منتقدان دولت درباره ناکامی رئیس جمهور برای ایجاد تعامل و مذاکره با کشور‌های تولیدکننده واکسن، هم ارتباطات دیپلماتیک به خوبی برقرار شد، هم تحریم‌ها به طور کامل بی اثر شد و هم پشتوانه مالی کافی برای خرید واکسن فراهم شد. رویکرد جهادی دولت سیزدهم باعث شده است حتی هنگام بروز نشانه‌های موفقیت در مهار کرونا، فعالیت در حوزه مقابله با این ویروس با همان شدت قبل ادامه پیدا کند و در نتیجه، پس از واردات فراگیر واکسن و تأمین نیاز داخلی، اعتماد به دانشمندان ایرانی و حمایت از تولید ملی باعث شد خط تولید واکسن بومی راه اندازی و حتی زمینه صادرات آن فراهم شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->