ویدئو | شادی مردم هرات پس از راهیابی تیم ملی فوتسال افغانستان به جام جهانی ویدئو | هیجان گزارشگر افغانستانی پس از صعود تیم ملی کشورش به جام جهانی نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و قرقیزستان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شگفتی سازی افغانستان با هدایت مربیان ایرانی | تیم ملی فوتسال افغانستان به جام جهانی صعود کرد مشهد خانه فوتسال افغانستان مرتضایی: آسیا باید باور کند که در فوتسال قدرتی به‌نام افغانستان وجود دارد پخش زنده بازی افغانستان و قرقیزستان انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی از طریق DNA توسط بنیاد شهید آخرین وضعیت آب و هوا در ولایت‌های افغانستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عیادت رئیسی از بیماران افغانستانی در بازدید از بیمارستان شهدای یافت‌آباد + عکس معاون وزارت خارجه آمریکا برای گفتگو درباره افغانستان به قطر و پاکستان سفر می‌کند تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و قرقیزستان انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ روز‌های فارسی فوتسال آسیا قرقیزستان حریف بعدی افغانستان در مقدماتی جام جهانی فوتسال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و عراق (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افغانستان با پیروزی در برابر عراق برای صعود به جام جهانی امیدوار ماند طالبان: سه کشور همسایه زمینه حضور داعش را در منطقه فراهم کرده‌اند پخش زنده بازی افغانستان و عراق انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴
سرخط خبرها

۳۶۰هزار نفر از زلزله اخیر افغانستان متاثر شده‌اند

  • کد خبر: ۱۱۵۵۲۶
  • ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲
۳۶۰هزار نفر از زلزله اخیر افغانستان متاثر شده‌اند
سازمان ملل پس از گذشت نزدیک به دو هفته از زمین‌لرزه مهیب در جنوب‌شرق افغانستان اعلام کرد که این حادثه ۳۶۰هزار نفر را متاثر کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) گفته است که در زلزله اخیر در جنوب افغانستان ۳۶۲ هزار نفر متاثر شدند.

به گزارش این نهاد وابسته به سازمان ملل، زلزله ۶ ریشتری در بخش‌های از خوست و پکتیکا در جنوب شرقی افغانستان به وقوع پیوست که منجر به تخریب گسترده در این مناطق شده است.

به گفته دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل، علاوه بر جان باختن تعداد زیادی از مردم، بخش عظیمی از زیرساخت‌ها از جمله مدارس، مراکز بهداشت، جاده‌ها و شبکه‌های آبرسانی در این مناطق به صورت کامل و جزئی تخریب شده است.

سازمان ملل تاکید کرده است که براثر زلزله اخیر در افغانستان ۳۶۲ هزار نفر متاثر شده و برای رسیدگی فوری به بازماندگان این حادثه ۱۱۰ میلیون دلار طی سه ماه آینده نیاز است.

پیش از این دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه همزمان با تخریب ۱۰ هزار خانه در افغانستان و مرگ هزار تن در زلزله اخیر این کشور هشدار داده است که احتمال شیوع وبا در مناطق زلزله زده وجود دارد.

این در حالی است که «سراج الدین حقانی»، وزیر کشور دولت موقت طالبان از عملکرد آمریکا در نحوه کمک‌رسانی به زلزله‌دگان افغانستان انتقاد کرد.

وی گفته است که بسیاری از کشور‌ها به دلیل تحریم‌های آمریکا نمی‌توانند برای افغانستان کمک ارسال کنند.

ایران، قطر، امارات متحده عربی، پاکستان، ازبکستان و ترکمنستان از جمله کشور‌های پیشگام در کمک رسانی به مردم زلزله زده در افغانستان بودند.

گفتنی است که بامداد چهارشنبه (۱ تیر) زمین‌لرزه شدید، شرق افغانستان از جمله ولایت‌های پکتیکا و خوست را تکان داد، بر اساس اعلام مقامات حکومت طالبان در این زلزله مرگبار تاکنون ۱۵۰۰ نفر جان باخته و ۲۰۰۰ تن دیگر زخمی شدند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->