آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد + جزییات (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش ۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به علت خشکسالی آغاز فروش فوری و پیش فروش محصولات سایپا + جدول (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دامنه نوسان بورس تغییر می‌کند؟ (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو‌های وارداتی از هفته آینده در سامانه یکپارچه عرضه می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد (١١ اردیبهشت ١۴٠٣) شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث حذف شد تک جمله‌هایی برای کسانی که همیشه پای کارند و دیده نمی‌شوند ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد | نیاز کشور به ۵۵۰ فروند هواپیما قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان بورس امروز (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) با افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل + نمای پایانی بازار دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی: قوانین کارگری به درستی اجرا نمی‌شود پیاز ارزان می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار به مستاجران: مراقب کلاهبرداری در سامانه خودنویس باشند دفاع تمام‌قد مقام معظم رهبری از کارگران | حال جامعه کارگری خوب شود حداقل نیمی از مردم کشور حالشان خوب می‌شود ویدئو | دستمزد کارگران تاثیری بر تورم ندارد رهن و اجاره ملک در منطقه شهدای مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ | کمبود فایل‌های اجاره (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) کدام بانک‌ها در ارائه تسهیلات نهضت ملی مسکن عملکردشان منفی بوده است؟ شرایط دریافت لاستیک دولتی رایگان خودرو چیست؟ + مدارک و لینک ثبت‌نام ورود دیوان عدالت اداری به ۳ پرونده شکایت برای ابطال مصوبه دستمزد ۱۴۰۳ حال خوش کارگر، برنامه خوب دولت را‌  می‌طلبد حباب و قیمت سکه بیشتر شد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پس‌لرزه‌های مصوبه جدید سازمان بورس| آیا بازارگردانان همچنان به رسمیت شناخته می‌شوند؟ تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها مالیات عجیب طلافروشان خبرساز شد | طلافروشان ماهانه ۸۰۰ هزار تومان مالیات دادند
سرخط خبرها

ورود قطار باری روسیه به ایران برای اولین بار + جزئیات

  • کد خبر: ۱۱۶۷۳۳
  • ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۸
ورود قطار باری روسیه به ایران برای اولین بار + جزئیات
رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی از ورود اولین قطار باری روسیه به ایران خبر داد و گفت: این قطار حامل ۳۹ کانتینر بار است که در بندر شهید رجایی توقف می‌کند و بار آن توسط دریا به هند حمل می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با اشاره ورود اولین قطار باری مستقیم روسیه به ایران با مقصد هند اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر روابط با کشور‌های همسایه، در حال حاضر با اکثر کشور‌های همسایه روابط بسیار خوبی برقرار شده است و بر همین اساس دو موضوع افزایش ترانزیت و تفاهم با کشور‌های مختلف در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت.

وی افزود: ر حال حاضر تفاهم‌نامه با کشور‌های همسایه برای ترانزیت از ایران به حجم حدود ۲۰ میلیون تن منعقد و بخشی از آن نیز عملیاتی شده است.

وی ادامه داد: قطار باری روسیه به مقصد هند برای اولین بار به صورت مستقیم از روسیه وارد خاک ایران می‌شود و در بندر شهید رجایی توقف می‌کند.

قاسمی با بیان اینکه بار این قطار توسط دریا به هند صادر خواهد شد، افزود: این قطار از مسکو با پیمایش بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ کیلومتر به مرز ایران رسیده و حامل ۳۹ کانتینر بار است.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ظرفیت‌های بالای ایران در حوزه ترانزیت گفت: در کریدور شمالی ۳ جبهه وجود دارد و این قطار از شرقی‌ترین کریدور یعنی سرخس (ترکمنستان) وارد کشور شده است.

وی افزود: همچنین کریدور‌های میانی مثل اینچه برون و گرمسار نیز دارای پتانسیل‌های بالایی برای جذب بار سایر کشورهاست که خوشبختانه ارتباطات خوبی از این طریق با روسیه و کشور‌های همسایه برقرار شده است.

قاسمی ادامه داد: کریدور غربی یعنی آذربایجان- ایران نیز از کریدور‌هایی با ظرفیت‌های بالا در کشور بوده و رفع محدودیت‌ها و تکمیل قطار رشت- آستارا در این کریدور در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

وی درباره امکان تداوم سیر این قطار نیز گفت: با توجه به امضای تفاهم‌نامه‌ها و قرارداد‌های خوبی که با کشور‌هایی مثل روسیه، قزاقستان و ترکمنستان منعقد شده و همچنین سهل‌الوصول بودن این مسیر برای رسیدن کالا‌های روسیه به کشور‌هایی مثل هند، سیر قطار در این مسیر ادامه خواهد داشت.

قاسمی گفت: از سوی دیگر این مسیر از لحاظ صرفه اقتصادی و کاهش زمان حمل و نقل دارای مزیت‌های قابل توجهی است و قطعا سایر کشور‌ها نیز به دنبال منافع بیشتری برای حمل بار خود هستند.

وی تاکید کرد: فعال کردن کریدور‌ها در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد و با اقدامات انجام شده در این زمینه سیر این قطار نیز تداوم خواهد داشت.

وزیر راه شهرسازی درباره احیای سایر کریدور‌ها از جمله کریدور شرقی- غربی اظهار کرد: موقعیت ژئوپلیتیکی کشور ایران باعث شده که ترانزیت علاوه بر جنبه درآمدی، مزایای امنیتی، سیاسی و اجتماعی هم برای کشورمان در بر داشته باشد و به دنبال افزایش ترانزیت کشور هستیم.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->