سرمربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان: از شادی ملت خوب افغانستان خوشحال هستم ویدئو | شادی مردم هرات پس از راهیابی تیم ملی فوتسال افغانستان به جام جهانی ویدئو | هیجان گزارشگر افغانستانی پس از صعود تیم ملی فوتسال کشورش به جام جهانی نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و قرقیزستان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شگفتی سازی افغانستان با هدایت مربیان ایرانی | تیم ملی فوتسال افغانستان به جام جهانی صعود کرد مشهد خانه فوتسال افغانستان مرتضایی: آسیا باید باور کند که در فوتسال قدرتی به‌نام افغانستان وجود دارد پخش زنده بازی افغانستان و قرقیزستان انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی از طریق DNA توسط بنیاد شهید آخرین وضعیت آب و هوا در ولایت‌های افغانستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عیادت رئیسی از بیماران افغانستانی در بازدید از بیمارستان شهدای یافت‌آباد + عکس معاون وزارت خارجه آمریکا برای گفتگو درباره افغانستان به قطر و پاکستان سفر می‌کند تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و قرقیزستان انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ روز‌های فارسی فوتسال آسیا قرقیزستان حریف بعدی افغانستان در مقدماتی جام جهانی فوتسال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و عراق (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افغانستان با پیروزی در برابر عراق برای صعود به جام جهانی امیدوار ماند طالبان: سه کشور همسایه زمینه حضور داعش را در منطقه فراهم کرده‌اند پخش زنده بازی افغانستان و عراق انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت
سرخط خبرها

دانش آموزان دختر افغانستانی ۳۰۰ روز است به مدرسه نرفته‌اند

  • کد خبر: ۱۱۶۷۷۱
  • ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵
دانش آموزان دختر افغانستانی ۳۰۰ روز است به مدرسه نرفته‌اند
دیده‌بان حقوق بشر با ابراز نگرانی از ادامه تعطیلی مدارس دخترانه در افغانستان اعلام کرد که تعطیلی مدارس تاثیر عمیقی بروی دختران و زنان افغانستان داشته است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی نوشت: ۳۰۰ روز از تعطیلی مدارس دخترانه در افغانستان گذشته و این موضوع تاثیر عمیقی بر روان دختران، خانواده و آینده افغانستان داشته است.

سارا فرهت، محقق دیده‌بان حقوق بشر در این رابطه گفت: «میلیون‌ها دختر در افغانستان روزانه فرصت آموزش و رویا‌های خود را از دست می‌دهند و جهان باید اقدامات بیشتری را در این راستا انجام دهد.»

به نوشته دیده‌بان حقوق بشر، طالبان یکماه پس از به قدرت رسیدن در افغانستان اجازه بازگشایی مدارس پسرانه در تمام مقاطع را صادر کرد، اما از آن روز تاکنون مدارس مقاطع راهنمایی و دبیرستان دخترانه تعطیل است.

طبق این گزارش، اگرچه در برخی از ولایت‌های افغانستان با فشار جوامع محلی، مدارس دخترانه در تمام مقاطع بازگشایی شده، اما در سرتاسر افغانستان همچنان تعطیلی مدارس دخترانه ادامه دارد.

این در حالی است که روز گذشته وزارت آموزش و پرورش طالبان اعلام کرد که روز پنجشنبه هفته جاری فرمان رهبر طالبان درباره مدارس دخترانه را اعلام می‌کند.

مقام طالبان پس از انتشار این خبر در رسانه‌های جمعی این موضوع را تکذیب کردند.

طالبان حدود ۳۰۰ روز می‌شود که دختران را از رفتن به مدارس بازداشته و با آنکه این تصمیم واکنش‌های تندی جهانی را به همراه داشته است و اما تصمیم طالبان مبنی بر مسدود ماندن مدارس به روی دختران همچنان پا برجاست.

طالبان برای چندمین بار است که وعده بازگشایی مدارس دخترانه در افغانستان را می‌دهد و با گذشت ماه‌ها هنوز بر تعهد خود در قبال دختران افغانستان عملی نکرده است.

ناظران بین‌المللی با اشاره به دوره قبلی حکومت طالبان مبنی بر وعده‌هایی درباره وضعیت زنان و دختران در این کشور عمیقا ابراز نگرانی کرده‌اند.

پیش از این مقامات گروه طالبان به جامعه جهانی تعهد داده بود، که با آغاز سال جدید تعلیمی در افغانستان (اول فروردین) مدارس دخترانه را باز خواهند کرد.

حکومت سرپرست در افغانستان پس از روی کار آمدن اعلام کرد که مدارس دخترانه با مکانیسم و شیوه جدیدی بازگشایی می‌شوند، اما علی‌رغم گذشت بیش از ۱۱ ماه همچنان دختران از رفتن به مدارس در این کشور محروم هستند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->