درگیری مرزی بین قرقیزستان و تاجیکستان پوتین به چین و ترکیه سفر می‌کند بازگشت مذاکره‌کنندگان صهیونیست به قاهره طی ساعات آینده حماس از کشته شدن یک اسیر اسرائیلی خبر داد آخرین مهلت ثبت‌نام نمایندگان کاندیدا‌های مجلس دوازدهم در سامانه داوطلب اعلام شد بند‌هایی در توافق آتش‌بس غزه که نتانیاهو نمی‌پذیرد رویداد ملی صنعت آجیل و خشکبار با معرفی ۷ طرح فناورانه در مشهد برگزار می‌شود + فیلم اعلام جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی قالیباف: موضوع اتباع و سامان‌دهی آن‌ها یک موضوع جدی است + فیلم اسلامی: گفتگو‌های سازنده‌ای با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشتیم پیشنهاد مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای تداوم همکاری با ایران ختم رسیدگی به پرونده امیر تتلو | متهم: می‌خواستم برای مشروبات الکلی جایگزین گیاهی معرفی کنم رئیسی: باید تمام زیرساخت‌های لازم برای ورزش قهرمانی فراهم شود قالیباف: دولت از ابتدای برنامه هفتم توسعه نباید بدهی قطعی خود به تأمین اجتماعی را به تأخیر بیندازد سرلشکر سلامی: در شرق مدیترانه راه را بر دشمن مستکبر می‌بندیم دولت برای واگذاری تعیین حقوق کارگران به مجلس برنامه‌ای ندارد دیدار گروسی با اسلامی در اصفهان تشکیل ۳ پرونده قضایی در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان‌رضوی + فیلم نیچروان بارزانی پس از دیدار با رهبر معظم انقلاب، چه گفت؟
سرخط خبرها

تلاش طالبان برای آغاز به کار پروژه راه آهن افغانستان، پاکستان و ازبکستان

  • کد خبر: ۱۱۸۵۴۵
  • ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵
تلاش طالبان برای آغاز به کار پروژه راه آهن افغانستان، پاکستان و ازبکستان
امیرخان متقی وزیر خارجه حکومت سرپرست طالبان در دیدار با ضمیر کابلوف در مورد طرح‌های زیربنایی افغانستان و ازبکستان گفت‌وگو کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «حافظ ضیا احمدی»، معاون سخنگوی وزارت خارجه طالبان در توئیتی نوشت: «امیرخان متقی وزیر خارجه طالبان در دیدار عبدالعزیز کاملوف، وزیر خارجه ازبکستان درباره طرح‌های زیربنایی میان افغانستان و ازبکستان گفتگو کرده و بر لزوم آغاز کار عملیاتی راه آهن ترمذ-مزارشریف-کابل-پشاور تاکید کردند.»

پیش از این نیز «محمدصادق خان» معاون وزیر امور خارجه و نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان اعلام کرده بود که ازبکستان، پاکستان و افغانستان اقدامات عملی ساخت خط ریلی ترانس‌افغان مبنی بر برقراری ارتباطات ریلی بین «ترمذ» و «پیشاور» را آغاز کردند.

ارزش تخمینی طرح خط ریلی «ترمذ - مزار شریف - کابل – پیشاور» معادل ۵ میلیارد دلار است. این خط ریلی به طول ۶۰۰ کیلومتر، دسترسی کشورهای آسیای مرکزی را به بنادر اصلی پاکستان فراهم می‌کند که منجر به توسعه روابط و تجارت منطقه‌ای می‌شود.

با اجرای کامل این طرح، حمل و نقل کالا‌ها از پاکستان به ازبکستان به جای ۳۵ روز، ۳ تا ۵ روز طول می‌کشد و هزینه حمل و نقل یک کانتینر بار استاندارد را می‌توان تقریباً ۳ برابر کاهش داد. در عین حال، براساس پیش‌بینی‌ها، حجم حمل و نقل بار در این مسیر می‌تواند به ۱۰ میلیون تن برسد.

روز گذشته هیأتی از طالبان برای شرکت در نشست بین المللی تاشکند با موضوع افغانستان به ازبکستان سفر کرده است.

قرار است نشست تاشکند امروز دوشنبه ۳ اسد با محوریت افغانستان در ازبکستان برگزار شود.

نشست بین المللی با محور افغانستان در تاریخ ۲۵ و ۲۶ جولای با حضور هیئت های بیش از ۲۰ کشور جهان و سازمانهای بین المللی در شهر « تاشکند» برگزار می‌شود.

منبع: Yjc

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->