ویدئو| نشست خبری سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با اصحاب رسانه (۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهردار مشهد: به‌زودی، مسیر «ره‌باغ رضوان» در محدوده حرم مطهر رضوی بازگشایی می‌شود ۱۰۶۵ درصد رشد اعتبارات عمرانی منطقه‌۲ شهرداری مشهد از ابتدای فعالیت شورای ششم گزارشی از فراز‌و‌فرود‌های الیت که هنوز بعد از ۱۳‌سال، دل‌خوری برخی راننده‌ها را به دنبال دارد اعمال قانون هزار و ۸۰۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۸۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌های مشهد | ملک‌آباد، پل رسالت و عبادی ترافیک پرحجم دارند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگاه‌های شارژ من‌کارت در مشهد ارتقا می‌یابند بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان در مشهد شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نزدیک به ۵ میلیون مترمربع از زمین‌های دولتی خراسان رضوی رفع تصرف شد

  • کد خبر: ۱۱۸۶۴۶
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
نزدیک به ۵ میلیون مترمربع از زمین‌های دولتی خراسان رضوی رفع تصرف شد
فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خراسان‌رضوی گفت: در چهار ماه نخست امسال، ۴ میلیون‌و ۹۴۶ هزارو ۶۳۸ مترمربع از زمین‌های ملی رفع تصرف و خلع‌ید شده است.

فاطمه رافع | شهرآرانیوز؛ «زمین‌خواری» عبارتی است که حالا دیگر چندان برایمان عجیب‌وغریب نیست و به لطف اخباری که گاهی از رفع تصرف‌ها و بازپس‌گیری این زمین‌ها منتشر می‌شود، این جرم اقتصادی به فرهنگ لغت عموم مردم اضافه شده است؛ عبارتی که از حرص سیری‌ناپذیر عده‌ای زمین‌خوار حکایت دارد و ناگفته عیان است که حاصلش دست‌درازی به زمین‌هایی است که متعلق به همه مردم است و بیت‌المال.

تازه‌ترین خبر را هم در این‌باره فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خراسان‌رضوی اعلام کرده و گفته که در چهار ماه نخست امسال، ۴ میلیون‌و ۹۴۶ هزارو ۶۳۸ مترمربع از زمین‌های ملی رفع تصرف و خلع‌ید شده است.

آن‌طور که سرهنگ مجید علی‌نیا گفته است، حاصل گشت‌زنی‌های یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در استان از ابتدای سال تاکنون ۴۷ مورد رفع تصرف به ارزش تقریبی ۳۷ هزارو ۸۰۵ میلیاردو ۳۴۵ میلیون ریال بوده که با آرای مراجع قضایی به قلع‌وقمع و رفع تصرف این زمین‌ها اقدام شده است.

پارسال؛ ۱.۶ میلیون مترمربع رفع تصرف

بزرگی آماری را که اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره‌کل راه‌وشهرسازی خراسان‌رضوی به نقل از سرهنگ علی‌نیا منتشر کرده است، زمانی درک می‌کنیم که آن را با آمار رفع تصرف‌های پارسال مقایسه کنیم. فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان پیش‌تر اعلام کرده بود که پارسال یک‌میلیون‌و۶۲۱هزارویک مترمربع از زمین‌های ملی در استان رفع تصرف و خلع ید شد و درنتیجه گشت‌زنی‌های یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در استان ۹۴مورد رفع تصرف به ارزش تقریبی ۹۸هزارو۷۷۷میلیاردو۷۴۱میلیون ریال صورت گرفت.

با یک حساب و کتاب سرانگشتی می‌توان به آمار منتشرشده این را هم اضافه کرد که مساحت زمین‌های رفع تصرف‌شده امسال در مقایسه با آمار پارسال حدود سه برابرافزایش داشته است.

زمین‌خواری در ییلاقات مشهد

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان در گفتگو با شهرآرا و با بیان اینکه بیشترین رفع تصرف‌ها مربوط به ییلاقات مشهد یعنی طرقبه‌وشاندیز است، افزود: یکی از رفع تصرف‌ها از زمینی به مساحت ۲۲۵ هکتار و روبه‌روی چالیدره بوده است. علی‌نیا این را هم گفت که بقیه این رفع تصرف‌ها از زمین‌های ملی در مشهد در شهرک مهرگان، جاده کلات و... بوده است.

رشد سه‌برابری رفع تصرف از زمین‌های ملی در چهار ماه نخست امسال در مقایسه با دوازده ماه پارسال نشان از افزایش کشفیات این تصرف‌هاست. با این حال اشتهای روزافزون زمین‌خواران سبب شده است با چشم خودمان ببینیم در زمینی که تا دیروز از زمین‌های ملی به شمار می‌رفته، ویلا، ساختمان و... قد می‌کشد و اینجاست که نباید چشممان را بر تاراج بیت‌المال ببندیم و باید این تخلف‌ها را گزارش کنیم؛ موضوعی که علی‌نیا هم بر آن تأکید کرد و از نقش مهم گزارش‌های مردمی در جلوگیری از تصرف زمین‌های دولتی گفت و یادآوری کرد: شهروندان می‌توانند هرگونه تخلف و زمین‌خواری را از طریق شماره تلفن ثابت ۰۵۱۳۷۶۵۰۱۷۹ و سامانه تلفن گویای چهاررقمی ۱۶۵۶ اعلام کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->