هشدار فرماندار مشهد به دستگاه‌های خدمات‌رسان برای آمادگی مقابله با طوفان و بارش باران شدید (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار بارش سنگین و‌ پرحجم طی پنجشنبه در خراسان رضوی و مشهد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آماده‌باش کامل مدیریت شهری در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی در مشهد آب تمام نقاط مشهد حد قابل شرب دارد برگزاری نخستین رویداد نوآوری‌های اجتماعی آب شهری در مشهد  از تماس‌های عجیب و غریب با سامانه تلفنی آتش نشانی مشهد تا بیش از ۱۷ هزار تماس مزاحمی در ۲ هفته شکستن رکورد تولید آسفالت با تولید ۳۲ هزار تن در مشهد پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی بخش سازه‌ای ایستگاه‌های فاز اول خط‌سه مترو مشهد ویژه‌برنامه‌های خیابان «در مسیر بهشت» هم‌زمان با میلاد امام‌رضا(ع) شهروند خبرنگار | گلایه شهروندان از مشکلات بعضی از دستگاه‌های شارژ من‌کارت در مشهد نژادحسین: مشکل ترافیک ۴۴ نقطه در مشهد با اصلاح هندسی رفع می‌شود اعمال‌قانون ۲۳۲۹ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۲ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازگشایی محور طبس _ بردسکن هوای کلانشهر مشهد امروز در وضعیت هشدار قرار دارد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مأموریت ویژه آتش‌نشانان در طوفان شب گذشته (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد ترافیک سنگین در بزرگراه‌های مشهد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیگیری وعده‌های شهرداری منطقه‌۱۲ مشهد در تریبون مردمی محله امیریه اتوبوس‌های آلمانی به خیابان‌های مشهد می‌آیند| ورود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال ۱۴۰۳ + فیلم تاکسیران امانت‌دار مشهدی سه میلیارد ارز را به صاحبش برگرداند
سرخط خبرها

رئیس کمیسیون اقتصاد، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان: درآمدزایی شهرداری‌ها منوط به ظرفیت‌های اقتصادی شهر‌ها است

  • کد خبر: ۱۱۸۷۵۹
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷
رئیس کمیسیون اقتصاد، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان: درآمدزایی شهرداری‌ها منوط به ظرفیت‌های اقتصادی شهر‌ها است
رئیس کمیسیون اقتصاد، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اهمیت جایگاه حقوقی شورا‌های اسلامی و شهرداری‌ها در اداره شهرها، بیان می‌کند: مجموعه حقوقی شهرداری در ارتباط با ساختار‌های حقوقی و قوانین بالادستی کشور نقش مهمی دارد و نظر آن در تایید مصوبات و آیین‌نامه‌ها نیز تاثیرگذار است.

به گزارش شهرآرانیوز، عباس حاج رسولی ها در نخستین نشست هم‌اندیشی روسای کمیسیون‌های حقوقی شورا‌های اسلامی مراکز استان ها با بیان این مطلب گفت: از طرف دیگر ۳۷۰ نوع خدماتی که روزانه توسط شهرداری انجام می‌شود هریک مسائل خاص حقوقی خود را دارد که جایگاه حقوقی شهرداری را پررنگ می‌کند.
او توضیح می‌دهد: شورا‌ها باید برای اداره شهر و خدمات شهری تصمیم بگیرند. به همین دلیل باید اختیارات کامل داشته باشند و این اختیارات نباید محدود باشد. با این حال مسئولان دولتی آن‌طور که باید به وظایف و اختیارات شورا‌ها واقف نیستند.

حاج‌رسولی‌ها بیان می‌کند: گرچه در بطن قانون اساسی به این موضوع اشاره شده، اما در قانون اساسی که سال ۷۸ ایجاد شد قانون مربوط به شورا‌ها لحاظ نشد. آن زمان کار شورا‌ها را مجلس شورای اسلامی کشور انجام می‌داد و اکنون که شورا‌های اسلامی شهر‌ها فعالیت دارند به واسطه روال گذشته آنطور که باید به شرح وظایفشان پرداخته نشده است.

رئیس کمیسیون اقتصاد، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان، کسب درآمد‌های پایدار را یکی از وظایف شورا‌ها می‌داند و اظهار می‌کند: در بحث درآمد‌های پایدار شورا‌ها می‌توانند راهکار‌های لازم را ارائه دهند، اما از آنجایی که با محدودیت روبه‌رو هستند به این موضوع نیز توجه نمی‌شود.

او بر استفاده از تمام ظرفیت‌های اقتصادی شهر‌ها تاکید می‌کند و می‌گوید: در هر شهری ظرفیت‌های اقتصادی وجود دارد، اما به دلیل آنکه شورا‌ها کار خود را دیر شروع کرده‌اند هنوز فضای حقوقی استفاده از این ظرفیت‌ها فراهم نشده است.

حاج‌رسولی‌ها ادامه می‌دهد: بر این اساس ضرورت دارد مجلس شورای اسلامی بعضی از اختیارات در زمینه درآمد و خدمات را به شورا‌های اسلامی شهر‌ها بدهد تا اینگونه در کنار کسب درآمد، مدیریت شهری موفق نیز تحقق یابد.

او می‌افزاید: برای رسیدن به این هدف ابتدا باید شرح وظایف شورا برای نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی و شورای نگهبان تبیین شود. اگر اختیارات به شورا داده شود و شورا‌ها نیز درآمد‌های حاصل از مالیات و عوارض را در شهر‌ها هزینه کنند مردم نیز این خدمات را مشاهده می‌کنند و در نتیجه رضایتمندی آن‌ها کسب می‌شود و شهر‌ها نیز توسعه می‌یابد.

حاج‌رسولی‌ها یادآور می‌شود: اگر اعضای کمیسیون‌های حقوقی، اقتصادی و گردشگری با یکدیگر در ارتباط باشند ظرفیت اقتصاد گردشگری شهر‌ها نیز افزایش خواهد یافت. برگزاری گردهمایی‌ها و جلسات هم‌اندیشی می‌تواند به این موضوع کمک کند و اگر تهدیدی وجود دارد با همفکری اعضا رفع و اگر فرصتی وجود دارد به عمل تبدیل شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->