مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی و سایر تکالیف مودیان اعلام شد جزییات تازه از نحوه فروش بلیت‌های اربعین (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) ابلاغ قانون بودجه ۱۴۰۳ توسط سرپرست ریاست جمهوری راه‌اندازی تالار ارز اشخاص در مرکز مبادله تا یک ماه دیگر جزئیات جدید از فروش اینترنتی نان | چگونه اینترنتی نان بخریم؟ شرایط فروش فوری سه محصول ایران خودرو ویژه خرداد ۱۴۰۳ اعلام شد + جزئیات آیا زمان واریز کالابرگ خرداد ۱۴۰۳ مشخص شده است؟ بازار طلای جهانی در انتظار سیاستهای پولی ایالات متحده آرام شد توزیع روزانه ۱.۵ تن گوشت گرم گوسفندی تنظیم بازار در مشهد تحقق بیش از ۲۳ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در خراسان رضوی از ابتدای سال جاری قبض‌های میلیونی در انتظار مشترکان بد مصرف برق قیمت جدید کوییک پلاس اتوماتیک اعلام شد + جدول (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) ارز ترجیحی شکر حذف شد | گرانی در انتظار شکر؟ فراخوان گمرک برای جاماندگان فعال‌سازی موبایل مسافری توزیع تایر با ارائه ضمانت‌نامه تولیدکنندگان سردرگمی سهامداران در بلاتکلیفی بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) طلای ۱۸ عیار در مشهد نسبت به دیروز گرانتر شد + جزئیات (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) نظر کارشناسان بازار‌های مالی درباره وضعیت بازار‌ها با توجه به انتخابات پیش رو + نمودار بانوان مشهدی چگونه می‌توانند وام خوداشتغالی خیاطی دریافت کنند؟ قیمت دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال امروز | کاهش اندک حباب سکه (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) واردات تمام مدل‌های آیفون همچنان ممنوع است | آیفون ۱۳ دیگر ترخیص نمی‌شود از رهن ۷۰۰ میلیونی تا اجاره ۲۰ میلیونی آپارتمان در کوی امیرالمومنین مشهد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) آدرس اشتباهی حمایت از تولید | درس‌هایی از تئوری رشد آدام اسمیت ممنوعیت فروش پرواز‌های چارتری لغو شد؟ تعاونی مسکن کارگران به طور جدی در دستور کار است کلاهبرداری ۱۵۰۰ میلیارد ریالی با ترفند پیش فروش خودرو
سرخط خبرها

اختیارات ویژه برای صادارت انرژی

  • کد خبر: ۱۱۸۹
  • ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۲
اختیارات ویژه برای صادارت انرژی
برنامه‌های اقتصادی استاندار در نشست با اعضای کمیسیون انرژی مجلس بررسی شد

«در صورت واگذاری اختیارات لازم به استان می‌توان زیرساخت‌های تولید و صادرات برق به کشورهای همسایه را در خراسان‌رضوی فراهم کرد». شنیدن این جملات از سوی علیرضا رزم‌حسینی، استاندار خراسان‌رضوی، عادی شده است. او برای پیشبرد اهدافی که دارد، اختیارات ویژه می‎خواهد. رزم‌حسینی در زمانی که مسئولیت استانداری کرمان را برعهده داشت نیز به‌طور دقیق همین درخواست را داشت و به خواسته خود رسید و موفق هم شد. او این‌بار در خراسان‌رضوی و با ایده‌های اقتصادی روشن به دنبال افزایش اختیارات دستگاه‌های بومی است و این موضوع را در نشستی با اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی که روز گذشته در محل دفتر استاندار برگزار شد، عنوان کرده است.
وی با بیان اینکه افغانستان به انرژی‌هایی مانند برق نیاز دارد و می‌توان از این ظرفیت برای توسعه صادرات غیرنفتی کشور استفاده کرد، گفت: در صورت واگذاری اختیارات لازم به استان می‌توان زیرساخت‌های تولید و صادرات برق به کشورهای همسایه را در خراسان‌رضوی فراهم کرد. اعضای کمیسیون انرژی نیز موافقت خود را با این ایده اعلام کردند و بر ضرورت سرمایه‌گذاری در حوزه استحصال انرژی‌های تجدیدپذیر و ایجاد بسترهای لازم برای صادرات انرژی به کشورهای همسایه تأکید کردند.


انتقال آب از عمان بدون بودجه دولتی
به گزارش اداره کل روابط‌عمومی استانداری خراسان‌رضوی در این جلسه علیرضا رزم‌حسینی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته برای اجرای طرح انتقال آب از چابهار به شرق کشور گفت: از مجموع 750 میلیون مترمکعب ظرفیت این طرح، 250 میلیون مترمکعب سهم خراسان‌رضوی است و نیاز آبی استان را در چشم‌انداز بلندمدت تأمین خواهد کرد.
وی با بیان اینکه مطالعات پیوست اقتصادی طرح انتقال آب چابهار به شرق کشور در حال انجام است، اظهارکرد: طبق بررسی‌های اولیه، با کاشت زعفران در وسعت بالا از محل آب انتقالی، درآمد خوبی حاصل می‌شود که هزینه تمام‌شده آب شرب و کشاورزی را رایگان خواهد کرد.
استاندار خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح انتقال آب از چابهار به خراسان‌رضوی حتی یک ریال از منابع دولتی استفاده نخواهد شد و شرکت سرمایه‌گذار پروژه همانند بسیاری از شرکت‌های دولتی و خصوصی از صندوق توسعه ملی تسهیلات دریافت می‌کند.


امان از دیوان‌سالاری بی‌خاصیت
رزم‌حسینی اظهار کرد: سالانه 2600 میلیارد تومان یارانه نقدی در استان خراسان‌رضوی پرداخت می‌شود که هیچ تأثیری در زندگی مردم ندارد و معتقدیم این مبلغ باید به بخش تولید تزریق شود.
وی افزود: مطمئن باشید اگر آمریکایی‌ها بدانند که ما بدون اتکا به منابع نفتی می‌توانیم اقتصاد کشور را اداره کنیم، ترامپ و امثال او در برابر ملت ایران زانو خواهند زد.
استاندار خراسان‌رضوی با بیان اینکه باید کشور را با شرکت‌های توسعه‌گرا ساخت نه با دولت دیوان‌سالار، تصریح کرد: خراسان‌رضوی 90 هزار میلیارد تومان سپرده بانکی دارد؛ درحالی‌که مجموع بودجه دستگاه‌های اجرایی در این استان حدود 600 میلیارد تومان است.
وی ادامه داد: با اجرای الگوی مثلث توسعه اقتصادی-فرهنگی در خراسان‌رضوی و واگذاری مسئولیت توسعه متوازن منطقه‌ای به معین‌های اقتصاد مقاومتی، یک نهاد مردمی شکل گرفته است که در آینده جایگزین دولت دیوان‌سالار خواهد شد.
رزم‌حسینی گفت: تمام دولت‌های پس از انقلاب اسلامی برای کاهش بوروکراسی‌های اداری وعده داده‌اند اما تا به امروز هیچ دولتی به انجام این مهم موفق نشده است؛ اگرچه باید اذعان کرد که حذف بوروکراسی‌های فرسوده امکان‌پذیر نیست اما معتقدیم می‌توان دولت دیوان‌سالار را بی‌خاصیت کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->