ویدئو| نشست خبری سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با اصحاب رسانه (۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهردار مشهد: به‌زودی، مسیر «ره‌باغ رضوان» در محدوده حرم مطهر رضوی بازگشایی می‌شود ۱۰۶۵ درصد رشد اعتبارات عمرانی منطقه‌۲ شهرداری مشهد از ابتدای فعالیت شورای ششم گزارشی از فراز‌و‌فرود‌های الیت که هنوز بعد از ۱۳‌سال، دل‌خوری برخی راننده‌ها را به دنبال دارد اعمال قانون هزار و ۸۰۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۸۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌های مشهد | ملک‌آباد، پل رسالت و عبادی ترافیک پرحجم دارند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگاه‌های شارژ من‌کارت در مشهد ارتقا می‌یابند بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان در مشهد شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پیاده رو‌های بلوار جلال تا بلوار معلم مشهد بهسازی می‌شود

  • کد خبر: ۱۱۹۲۰۲
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
پیاده رو‌های بلوار جلال تا بلوار معلم مشهد بهسازی می‌شود
گلایه شهروندان محلات دانشجو و جلال‌آل احمد باعث شد گزارشگر صفحه صدای مردم در یک بازدید میدانی از این محلات، از نزدیک پای در‌ددل شهروندان ساکن این محلات بنشیند.

هانیه فیاض | شهرآرانیوز؛ «همه فکر می‌کنند، چون در یک منطقه برخوردار زندگی می‌کنیم، مشکلی نداریم؛ در‌حالی‌که وجود مشکلات درزمینه مسیر تردد شهروندان، اصلا ربطی به بالای شهر یا پایین شهر ندارد.»

گلایه شهروندان محلات دانشجو و جلال‌آل احمد باعث شد گزارشگر صفحه صدای مردم در یک بازدید میدانی از این محلات، از نزدیک پای در‌ددل شهروندان ساکن این محلات بنشیند. اهالی می‌گویند صدایشان به جایی نمی‌رسد. بار‌ها از وضعیت نابسامان پیاده‌رو‌های خیابان جلال آل‌احمد گلایه کرده‌اند، اما با در بسته روبه‌رو شده‌اند.

وضعیت زمین والیبال ساحلی بوستان پرستو، نور کم آن و کندن چاله‌ای وسط زمین، از دیگر مشکلات بیان‌شده شهروندان در این بازدید میدانی است.

گودالی شبیه دریاچه!

آقای تفکر سی‌سال است در خیابان جلال آل‌احمد‌۷۰ سکونت دارد. او سر صحبت را این‌گونه باز می‌کند: چند‌بار مسئولان شهری به اینجا آمده و قول داده‌اند که پیاده‌رو‌های اینجا را سروسامان دهند. خودتان می‌بینید که بخشی از پیاده‌رو کنده شده است و نیاز به بهسازی دارد. در تاریکی شب، این چاله‌ها دیده نمی‌شود و مردم بار‌ها زمین خورده‌اند.

از فصل پاییز و زمستان هم که چیزی نگویم، بهتر است! باران و آب داخل این گودال‌ها جمع می‌شود و شرایط نامناسبی ایجاد می‌کند.

این شهروند با اشاره به مسیر تردد مقابل ایستگاه اتوبوس ادامه می‌دهد: با کوچک‌ترین بارانی، آب فراوانی اینجا جمع می‌شود؛ به‌شکلی‌که دریاچه ایجاد می‌شود، چون این قسمت گود است.

هفته‌ای ۵ تصادف

یکی دیگر از شهروندان به تقاطع جلال آل‌احمد‌۶۲ اشاره می‌کند و می‌گوید: هفته‌ای حداقل پنج‌تصادف در این تقاطع رخ می‌دهد. با اینکه چراغ راهنما دارد، به‌دلیل نبود دوربین ثبت تخلفات، شهروندان زیاد مراعات نمی‌کنند و اینجا دائم تصادف می‌شود و به‌دنبال آن درگیری هم رخ می‌دهد. به نظر می‌رسد نصب دوربین ثبت تخلفات تا‌حد بسیار زیادی از وقوع تصادفات جلوگیری می‌کند.

ورزشکارانی که زمین ورزشی ندارند

خانم حقیقت‌دوست درخواست نصب پل عابر پیاده در انتهای بولوار جلال آل‌احمد را دارد و عنوان می‌کند: اگر ممکن است برای عبور از عرض بزرگراه صدمتری، پل عابر پیاده‌ای نصب شود تا راحت بتوانیم به آن طرف معبر دسترسی داشته باشیم؛ زیرا برای تردد پیاده به آن طرف صدمتری باید مسیر زیادی را به‌سمت چپ یا راست انتهای بولوار جلال آل‌احمد طی کنیم.

نور بوستان پرستو را تأمین کنید

انتهای خیابان دانشجو، بوستانی با عنوان «پرستو» وجود دارد که سه زمین والیبال ساحلی در آن تعبیه شده است. یکی از اهالی خیابان دانشجو به مشکل ورزشکاران در این زمین‌ها اشاره می‌کند و توضیح می‌دهد: به‌دلیل اینکه هوا در طول روز گرم است، ما شب‌ها برای بازی و ورزش به این بوستان مراجعه می‌کنیم.

متأسفانه دو زمین والیبال نور و روشنایی ندارند و به‌دلیل اینکه شب‌ها تاریک می‌مانند، نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد. تنها یک زمین نور دارد که چند‌هفته‌ای است وسط همان را هم کنده‌اند و همان‌طور رها شده است. تقاضا داریم این مشکل رفع شود و فکری به حال چاله موجود و وضعیت نور دو زمین دیگر کنند.

درخواست نصب دوربین ثبت تخلف بررسی می‌شود

هادی عطارزاده، مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل‌وترافیک شهرداری مشهد درباره درخواست نصب دوربین ثبت تخلف در تقاطع جلال آل‌احمد‌۶۲ بیان می‌کند: هفته آینده مکان مورد‌نظر ازسوی کارشناسان بررسی و نتیجه اعلام می‌شود.

بهبود وضعیت زمین ورزشی به زمستان موکول شد!

شهردار منطقه‌۱۱ مشهد نیز درباره زمین‌های بوستان پرستو توضیح می‌دهد: زمینی که به آن اشاره شد، به‌دلیل مشکل تأسیسات و لوله‌کشی کنده شده است که تا چند روز آینده پر می‌شود. درباره روشنایی و افزودن ماسه برای کیفی‌سازی زمین‌ها نیز در اصلاح بودجه‌۱۴۰۱ مقرر شده است که در فصل زمستان، مشکلات رفع شود. مهدی عرفانیان ادامه می‌دهد: همچنین همکاران ما در شهرداری، از گودال جلو ایستگاه اتوبوس واقع‌در جلال آل‌احمد ۷۰ بازدید خواهند کرد و ترمیم آن در برنامه کاری قرار می‌گیرد.

او درباره وضعیت پیاده رو‌ها نیز عنوان می‌کند: شهرداری منطقه‌۱۱ تصمیم به اجرای طرح مشارکتی گرفته است؛ این موضوع در شورای اجتماعی محلات مطرح شده و قرار است که با همکاری مردم، پیاده‌رو‌های جلال آل‌احمد از ابتدای وکیل‌آباد تا معلم بهسازی شود.

او ادامه می‌دهد: بضاعت مالی شهرداری برای بهسازی پیاده‌رو‌های شهر مشهد کافی نیست و نمی‌تواند بهسازی همه آن‌ها را به‌صورت کامل پوشش دهد. شهرداری منطقه‌۱۱ پیشنهاد کرده است که پیاده‌رو‌های جلال آل‌احمد به‌عنوان نخستین پروژه در مشهد، به‌صورت مشارکتی بهسازی شوند؛ به‌این‌صورت‌که هزینه تأمین مصالح ازسوی شهرداری پرداخت شود و هزینه اجرا از مردم گرفته شود. در حال حاضر، این موضوع در دستورکار شورای اجتماعی محلات قرار گرفته است.

شهردار منطقه‌۱۱ مشهد می‌افزاید: موضوع درخواست شهروندان مبنی‌بر راه‌اندازی پل عابر پیاده، در حوزه کاری سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد است که مدیریت اجرا و جانمایی پل را برعهده دارد.

چنانچه مردم دراین‌زمینه تقاضا دارند، می‌توانند درخواستی را به‌صورت کتبی تنظیم و به حوزه عمرانی شهرداری منطقه‌۱۱ ارسال کنند تا ما این پیشنهاد را به سازمان موردنظر منتقل کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->