دومین حمله مقاومت عراق به اراضی اشغالی در کمتر از ۲۴ ساعت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تظاهرات علیه نتانیاهو به خشونت کشیده شد + فیلم (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کابینۀ جنگ اسرائیل یورش به رفح را تصویب کرد روسیه یک نظامی آمریکا را بازداشت کرد یائیر لاپید: یک نفر نتانیاهوی دیوانه را متوقف کند اردوغان با تقدیر از حماس: اسرائیل باید با آتش بس موافقت کند گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان و هنیه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سردار غیاثی: انقلاب اسلامی، امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند توسعه گروه‌های جهادی است ماکرون: فرانسه به دنبال جنگ با روسیه نیست حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی + فیلم اختلافات نتانیاهو و رئیس شاباک بالا گرفت جزئیات توافق پیشنهادی آتش‌بس در غزه اعدام ۱۱ تروریست داعشی در عراق حماس با آتش‌بس در غزه موافقت کرد هشدار عربستان به اسرائیل درباره حمله به رفح کاخ سفید: نتانیاهو با بازگشایی گذرگاه کرم ابوسالم موافقت کرد حمله موشکی مقاومت اسلامی عراق به «عسقلان» رسانه عبری: تهاجم به رفح در کابینه اسرائیل تصویب شد فرانسه اعزام سرباز به اوکراین را تکذیب کرد
سرخط خبرها

اعلام آمادگی ناتو برای مداخله مستقیم در تنش کوزوو - صربستان

  • کد خبر: ۱۱۹۵۴۸
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
اعلام آمادگی ناتو برای مداخله مستقیم در تنش کوزوو - صربستان
در واکنش به تحولات کوزوو، ناتو اعلام کرد که آماده است در صورت به خطر افتادن ثبات مداخله کند.

به گزارش شهرآرانیوز، سازمان ناتو اعلام کرد که آماده است در صورت به خطر افتادن ثبات در شهر‌های شمالی کوزوو؛ مداخله کند.

ناتو در این ارتباط در بیانیه‌ای آورده است: وضعیت امنیتی کلی در شهر‌های شمالی کوزوو متشنج است.

مأموریت KFOR به رهبری ناتو تحولات کوزوو را به دقت زیر نظر دارد و آماده است تا در صورت تهدید ثبات، مطابق با دستور خود که از قطعنامه ۱۲۴۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد در سال ۱۹۹۹ نشات می‌گیرد، مداخله کند.

بیانیه ناتو پس از آن منتشر شده که یکشنبه شب صدای آژیر خطر در مناطق مرزی کوزوو با صربستان شنیده شد و صرب‌های مقیم شمال کوزوو با کمک نیرو‌های امنیتی، جاده‌ها نزدیک دروازه‌های مرزی برنیاک و یارینیه (دو گذرگاه کلیدی) را مسدود کردند.

از سوی دیگر، در برخی از مناطق مرزی کوزوو صدا‌های شلیک گلوله شنیده شده است که برخی از این موارد علیه نیرو‌های امنیتی بوده، اما تلفاتی نداشته است.

در همین ارتباط، روزنامه «جروزالم پست» با تائید تنش مرزی کوزوو و صربستان گفته است که یک گروه مورد حمایت صرب‌ها در شمال کوزوو در وضعیت جنگی قرار گرفته‌اند.

در هر حال، هنوز جزئیات بیشتری از تنش مرزی کوزوو و صربستان منتشر نشده است و مشخص نیست که این تیراندازی‌ها و به صدا درآمدن آژیر خطر مقدمه‌ای بر یک جنگ تمام عیار در بالکان خواهند بود یا خیر؟

بر اساس این گزارش، این تنش‌ها پس از آن افزایش پیدا کرده که مقامات کوزوو رفت و آمد خودرو‌ها با پلاک صربستان و افراد با مدارک شناسایی صربستان را محدود کردند.

دولت کوزوو گفته است که از اول آگوست مسافرانی که از صربستان می‌آیند، موظف خواهند بود تا مدارک صادر شده توسط صربستان را با مدارک شناسایی با اعتبار سه ماه که از سوی کوزوو صادر شده، تغییر دهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->