انجام بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط‌۴ قطارشهری مشهد بهره‌برداری از کندروی بزرگراه پیامبراعظم(ص) و بوستان خطی بزرگراه امام‌علی‌(ع) مشهد در تابستان ۱۴۰۳ گلایه ساکنان بهمن‌۱۹/۴ مشهد از معضل رهاشدگی اراضی بزرگ‌مقیاس این محدوده برش ۸۲۴ اسکلت ساخت‌وساز غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ حریم امن مشهد برای سرمایه‌گذاران با تأیید طرح پهنه‌بندی حریم شهر نجات بانوی مبتلا به سکته مغزی فریمانی از طریق اورژانس هوایی هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط سالم قرار گرفت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تایید بیمه تامین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد اعمال قانون هزار و ۶۴۸ دستگاه خودرو حادثه‌ساز در مشهد | ۸۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک پر حجم در بزرگراه آزادی و طول بلوار ملک آباد تا فلسطین در مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو| نشست خبری سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با اصحاب رسانه (۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهردار مشهد: به‌زودی، مسیر «ره‌باغ رضوان» در محدوده حرم مطهر رضوی بازگشایی می‌شود ۱۰۶۵ درصد رشد اعتبارات عمرانی منطقه‌۲ شهرداری مشهد از ابتدای فعالیت شورای ششم گزارشی از فراز‌و‌فرود‌های الیت که هنوز بعد از ۱۳‌سال، دل‌خوری برخی راننده‌ها را به دنبال دارد اعمال قانون هزار و ۸۰۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۸۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

۱۱۵۰ کودک کار زیر «سایه‌بان مهر»

  • کد خبر: ۱۲۱۹۰۰
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
۱۱۵۰ کودک کار زیر «سایه‌بان مهر»
به گفته معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان‌رضوی پس از گذشت کمتر از دو سال از اجرای طرح «سایه‌بان مهر»، به شناسایی ۱۱۵۰ کودک کار در استان منجر شده است.

فاطمه رافع | شهرآرانیوز؛ اوایل آبان سال ۱۳۹۹ بود که مدیریت‌شهری مشهد با همکاری دستگاه قضا و اداره‌کل بهزیستی خراسان‌رضوی طرحی را با نام «سایه‌بان مهر» آغاز کرد تا از رهگذر اجرای آن، کودکان کار در شهر سروسامانی یابند و شاید به چرخه باطل سامان‌دهی این کودکان در سال‌های پیش‌تر مُهر پایان بخورد؛ طرحی که اکنون به گفته معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان‌رضوی پس از گذشت کمتر از دو سال از اجرای آن، به شناسایی ۱۱۵۰ کودک کار در استان منجر شده است.

نیره عابدین‌زاده در نشست «کودکان کار مشهد و مهاجرت» با بیان اینکه از آبان سال ۱۳۹۹ تا اسفند همان سال ۳۳۲کودک کار شناسایی شدند که ۹۳نفر ایرانی و ۲۳۹کودک افغانستانی بودند، افزود: از این تعداد ۲۷۸نفر تحویل خانواده شدند و فقط ۵۴نفر در بهزیستی نگهداری می‌شوند.
وی ادامه داد: پارسال نیز ۷۰۳کودک کار شناسایی شدند که ۱۹۰کودک ایرانی و ۵۱۳کودک افغانستانی بودند. از این تعداد ۵۲۲نفر تحویل خانواده شدند و ۱۶۸نفر هم به مرکز صدف منتقل و ۱۲نفر برای ترک اعتیاد به بیمارستان ابن‌سینا منتقل شدند.

عابدین‌زاده بیان کرد: امسال تا ۲۶مرداد ۱۱۵کودک کار شناسایی شدند که ۵۶نفر ایرانی و ۵۷کودک افغانستانی هستند. همچنین ۸۰کودک تحویل خانواده و ۳۲نفر به مرکز صدف معرفی شدند. امسال سه نفر خود را معرفی و درخواست کمک کردند.
او در ادامه گفت: مشکل اصلی در مشهد، کودکان کار تبعه افغانستان هستند که در حمایت و توانمندسازی آن‌ها با مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم. نقش «سایه‌بان مهر» در سامان‌دهی کودکان کار مطلوب است، اما در زمینه پیشگیری ضعیف عمل کرده‌ایم.

بازگشتگان به خیابان

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گفت: در سال ۱۳۹۹ حدود ۵درصد و پارسال حدود ۱۵درصد از این کودکان به خیابان بازگشتند، اما امسال برای توانمندسازی اقدامات بهتری انجام شده است و این مقدار می‌تواند کمتر باشد.
عابدین‌زاده با بیان اینکه عده‌ای حضور کودکان کار در مشهد را منوط به باند‌ها می‌دانند، گفت: این باند‌ها در سال ۱۳۹۹ و شش ماه اول سال۱۴۰۰ تقریبا شکسته شدند و پس از آن کودکانی که می‌آمدند، مشکل اقتصادی و کار داشتند.
وی تصریح کرد: ۲۰نفر از سرکردگان این باند‌ها بازداشت شدند که ۱۰نفرشان هنوز در زندان به سر می‌برند و حکم حبس دارند.

به گزارش ایسنا، حسین باغگلی، معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی‌وفرهنگی شهرداری مشهد، نیز در این نشست تأکید کرد: نمی‌توان برای کودک ۱۰ساله توانمندسازی شغلی ایجاد کرد. وقتی توانمندسازی مطرح می‌شود، همه ابعاد آن مدنظر است. وقتی خانواده از نظر معیشتی توانمند شود، به اقتصاد کودک متکی نیست تا او را به بازار سیاه کار بفرستد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->