توضیحات رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی درباره روند پایان رای‌گیری در مشهد (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) آتش‌سوزی شدید در «کریات شمونه» پس از حمله موشکی حزب الله + فیلم (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) شلیک ۵۵ موشک و راکت از لبنان به شمال فلسطین اشغالی + فیلم پایان فرایند رأی‌گیری دومین مرحله دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در مشهد و آغاز شمارش آرا + فیلم (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) زمان انتخابات تا ساعت ۲۲ تمدید شد اوکراین به زودی اولین جنگنده F-۱۶ خود را دریافت می‌کند انتخابات در مشهد و کشور تا ساعت ۲۱ تمدید شد (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید رئیس بازرسی انتخابات خراسان رضوی از تعدادی شعب اخذ رأی در مشهد از ناگفته‌های پرونده نیکا شاکرمی تا افشای پیامک‌های خانوادگی ایروانی: اقدامات رژیم اسراییل در تضاد با ارزش‌های بنیادی سازمان ملل است تصویب عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) حماس: یک اسیر اسرائیلی درحال خودکشی را نجات دادیم مدارس استان تهران فردا شنبه (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل نیست انتخابات در سراسر کشور تا ساعت ۲۰ تمدید شد + ویدیو رئیس کمیته امنیتی ستاد انتخابات خراسان‌رضوی: تاکنون هیچ مشکل امنیتی در روند برگزاری دور دوم انتخابات نداشته‌‌ایم + فیلم جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق: ایران در عملیات وعده صادق، ناتوانی گنبد آهنین را به رخ جهانیان کشید مشارکت حداکثری مردم مشهد در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی فرماندار مشهد: تمدید انتخابات از طریق اطلاعیه وزارت کشور اعلام خواهد شد | اعلام تعطیلی مدارس بعد از پایان رای‌گیری + فیلم رئیس دفتر رئیس‌جمهور: دولت آمادگی دارد انتخابات بعدی، الکترونیکی برگزار شود آیا مدارس فردا (شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل می‌شوند؟
سرخط خبرها

تحولات افغانستان طرح انتقال برق منطقه‌ای کاسا یک‌هزار را متوقف کرد

  • کد خبر: ۱۲۲۰۰۰
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶
تحولات افغانستان طرح انتقال برق منطقه‌ای کاسا یک‌هزار را متوقف کرد
رویترز گزارش داد پروژه انتقال برق کاسا ۱۰۰۰ که تحت حمایت کشور‌های غربی از جمله آمریکا است، به دلیل تحولات افغانستان به حالت تعلیق درآمده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ خط انتقال برق کاسا ۱۰۰۰ که قرار بود برق آسیای مرکزی را به جنوب این قاره انتقال دهد به دلیل وضعیت افغانستان به حالت تعلیق درآمده است.

رویترز گزارش داد که خط انتقال برق تاجیکستان و قرقیزستان به پاکستان در پی دلیل بحران به وجود آمده در افغانستان به حالت تعلیق درآمده است.

«فیض علی سمیعوف» رئیس پروژه کاسا ۱۰۰۰ تاجیکستان در این خصوص به رویترز گفت: طرح کاسا یک‌هزار که قرار بود سال آینده تکمیل شود، در حال حاضر در ۳ کشور مراحل عملیاتی خود را انجام می‌دهد.

وی گفت:، اما عملیات انتقال خطوط برق به دلیل تحولات سیاسی در افغانستان به حالت تعلیق درآمده است.

به گزارش این رسانه انگلیسی، بانک جهانی که منابع مالی این طرح عظیم منطقه را برعهده دارد، تمرکز خود را در حال حاضر بر خدمات ضروری از جمله آموزش، بهداشت و زیرساخت در افغانستان متمرکز کرده است.

رئیس بهره‌برادری از پروژه کاسا گفته است که ما امیدواریم با طالبان برای آغاز این پروژه برقی ارتباط برقرار کنیم.

قرار است که از طریق این پروژه به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار که تحت حمایت کشور‌های غربی هم قرار دارد ۳۰۰ میگاوات برق به افغانستان و ۱۰۰۰ میگاوات برق به پاکستان منتقل شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، تاجکستان و قرقیزستان در جریان فصل تابستان برق مازاد از مصرف تولید کرده و این امکان برای این دو کشور وجود دارد که بخشی زیادی از آن را به کشور‌های همسایه صادر کنند.

آمریکا، بانک توسعه آسیا، انگلیس، بانک اروپا از جمله حامیان مالی طرح کاسا ۱۰۰۰ هستند.

پیش از این مقامات قرقیزستان و پاکستان در خصوص اجرای پروژه کاسا- ۱۰۰۰ بحث و تبادل نظر کرده بودند.

«اولان بیک توتویایف» سفیر قرقیزستان در اسلام آباد در دیدار «سید نوید کومار» وزیر بازرگانی پاکستان گفته بود که پروژه‌های مهم منطقه‌ای از جمله طرح کاسا ۱۰۰۰ برای اقتصاد مهم بوده و باید هر چه زودتر عملیاتی شود.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->