نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود
سرخط خبرها

معادله چندمجهولی «تاج» فوتبال ایران!

  • کد خبر: ۱۲۲۵۴۱
  • ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
معادله چندمجهولی «تاج» فوتبال ایران!
رئیس سابق فدراسیون فوتبال در آستانه ردصلاحیت قرار دارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ با اعلام دبیر‌کل فدراسیون فوتبال، به‌نظر می‌رسد فقط دو نامزد نهایی در گردونه انتخابات فدراسیون فوتبال باقی بمانند.
باتوجه‌به حرف‌وحدیث‌های چندماه گذشته درباره مهدی تاج، یکی از نامزد‌های پست ریاست فدراسیون فوتبال، به‌نظر می‌رسد فردی که صلاحیتش تأیید نشده است، رئیس سابق فدراسیون است که در دوره ریاستش، عملکرد بسیار ضعیفی داشت. هرچند کامرانی‌فر، دبیر‌کل فدراسیون فوتبال، روز گذشته صحبت‌های پیشینش مبنی‌بر ردصلاحیت یکی از نامزد‌ها را تکذیب کرد، اما بی‌گمان مهدی تاج راه سختی برای تأییدشدن صلاحیتش دارد و با چالش‌های قانونی متفاوتی روبه‌روست.

بی‌توجهی کمیته بدوی به اساسنامه

کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال اشتباهی بزرگ در قبال مهدی تاج مرتکب شده که در‌صدد رفع این اشتباه و حل این مشکل است. از روز نخست ثبت‌نام مهدی تاج در انتخابات فدراسیون فوتبال و برای نامزدی پست ریاست، صحبت از مانع بزرگی برای ورودش به انتخابات بود. اساسنامه فدراسیون فوتبال که بند‌۳ ماده‌۳۳ آن به منع حضور افرادی اشاره می‌کند که سه دوره در هیئت‌رئیسه عضویت داشته‌اند.

با‌این‌حال، ابهام درباره حضور یا نبود مهدی تاج در انتخابات به کمیته بدوی کشیده شد و با وجود صراحت قانون که باید از چهارمین حضور تاج در هیئت‌رئیسه جلوگیری می‌شد، کمیته بدوی توجهی به اساسنامه فدراسیون فوتبال نکرد و در یک رأی‌گیری درون‌کمیته‌ای با سه رأی موافق و دو رأی مخالف، صلاحیت مهدی تاج باتوجه‌به صراحت این بند تأیید شد.

هرچند نامه احراز صلاحیت تاج نیز از سوی همه اعضای کمیته بدوی انتخابات امضا نشد که همین مسئله ابهام را درباره حضور او در انتخابات بیشتر کرده است. اکنون و با نزدیک‌شدن به انتخابات ۸‌شهریورماه، برخی اعضای کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال به اشتباه خود در‌این‌زمینه پی برده‌اند و در‌صدد رفع آن و حل این مشکل هستند؛ یعنی کمیته بدوی باید با اصلاح اشتباه خود و طبق بند ۳ ماده‌۳۳ اساسنامه فدراسیون فوتبال، مهدی تاج را از انتخابات فدراسیون فوتبال کنار بگذارد. ماجرا هم به ورود دیوان محاسبات کشور و حضور سرزده در فدراسیون فوتبال برمی‌گردد که جلسه‌ای ویژه را با اعضای کمیته بدوی تشکیل داد.

انصراف از انتخابات؛ شاید در همین‌روز‌ها!

حالا که پرونده‌های جدیدی از یک فساد گسترده در فولاد‌مبارکه اصفهان بیرون آمده، وضعیت برای یکی از نامزد‌های انتخابات فدراسیون فوتبال وخیم شده است. مهدی تاج که طبق اسناد منتشر‌شده، نامش در میان متهمان فساد مالی فولاد‌مبارکه دیده می‌شود، احتمالا به‌همین‌دلیل به روز ۸شهریور و انتخابات فدراسیون فوتبال نمی‌رسد.

موضوع از این قرار است که طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال افراد دارای پرونده باز قضایی امکان حضور در انتخابات این فدراسیون را ندارند؛ مسئله‌ای که برای فیفا نیز تبیین شده و فدراسیون جهانی فوتبال هم موارد مشابهی داشته است. همان‌طور‌که سپ بلاتر و میشل پلاتینی را مدت‌ها از فوتبال دور کرده است. حالا نایب‌رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) که سودای ریاست دوباره بر فوتبال ایران را دارد و از هیچ‌کاری هم دریغ نکرده، با خطر کنار‌رفتن از انتخابات مواجه است؛ چرا‌که این پرونده‌ها ممکن است استعلام قضایی تاج را در آستانه انتخابات منفی کند و او از حضور در انتخابات محروم شود. حالا به‌نظر می‌رسد نایب‌رئیس AFC برای حفظ آبرو هم که شده است، از انتخابات فدراسیون فوتبال کناره‌گیری کند.

پرونده باز قضایی برای ردصلاحیت کافی است

یک کارشناس حقوقی اعلام کرد اگر فردی حتی یک پرونده قضایی باز داشته باشد، می‌تواند از‌سوی مراجع تأییدصلاحیت نشود. طبق مقررات انتخاباتی، کمیته بدوی مهلت خاصی برای اعلام تأیید‌صلاحیت‌ها دارد و باید آن را رعایت کند؛ اما هیچ‌کجای قانون گفته نشده است که اگر این زمان رعایت نشد، چه اتفاقی می‌افتد و وجه التزامی برای آن مشخص نشده است. در همه دنیا برای تأیید‌صلاحیت افراد نیازمند استعلام از مراجع ذی‌صلاح یا قضایی هستند؛ اما تنها‌مرجعی که در تأیید صلاحیت دست دارد و می‌تواند مستقیم در آن مؤثر باشد، کمیته بدوی و کمیته استیناف است که اگر نتیجه‌ای را اعلام کنند، هیچ دستگاه دیگری نمی‌تواند در آن دست ببرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->