سرخط خبرها

ضرورت تشکیل کارگروه‌های تخصصی

  • کد خبر: ۱۲۳۵۸
  • ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۷
ضرورت تشکیل کارگروه‌های تخصصی
در دومین جلسه شورای اجتماعی محله جاهدشهر مطرح شد
حسین برادران‌فر - دومین جلسه شورای اجتماعی محله جاهدشهر با حضور دبیر و اعضای شورا در محل شهرداری ناحیه‌یک تشکیل شد.

خاموشی در معابر محله
رئیس شورای اجتماعی محله جاهدشهر در این نشست به تاریکی برخی خیابان‌های محله اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات محله جاهدشهر، کمبود روشنایی برخی معابر محله از جمله سجادیه ۲ و ۷ و مجیدیه ۳۲ است.
غلامرضا باهوش با بیان اینکه در سرتاسر حاشیه خیابان آیت‌ا... هاشمی ۲ و راسته شیرخوارگاه حضرت علی‌اصغر (ع) حتی یک ستون برق و روشنایی وجود ندارد خاطرنشان کرد: تاریکی مطلق برخی معابر، معضلاتی در تردد‌های شبانه اهالی در شب‌های طولانی و سرد زمستان ایجاد کرده و باعث افزایش ناامنی، سرقت و زورگیری از شهروندان شده است.
وی تصریح کرد: نبود کانکس نیروی انتظامی، تردد اندک پلیس در محله و کمبود گشت‌های شبانه از دیگر علل افزایش ناامنی در محله جاهدشهر است که باید در هماهنگی با نیروی انتظامی این معضل برطرف شود.

مشکلات راهنمایی و رانندگی
بیتا دهقانی دیگر عضو شورا هم به وجود برخی مشکلات ترافیکی مربوط به علائم راهنمایی و رانندگی در معابر محله اشاره کرد و گفت: در محله سرعت‌گیر‌هایی وجود دارد که به‌طور کلی بدون استاندارد‌های لازم است. وی افزود: این سرعت‌گیر‌ها شیب و ارتفاع مناسب ندارند، بدون تابلو‌ها یا علائم هشداردهنده مانند چراغ چشمک‌زن یا گل‌میخ در طول سرعت‌گیر است، چراکه بر طبق اصول استاندارد باید در چندمتری سرعت‌گیر، خیابان به‌وسیله گل‌میخ ترافیکی به چند لاین تقسیم شود، همچنین این سرعت‌گیر‌ها بدون شبرنگ و خط‌کشی‌هایی است که راننده را در شب‌ها از وجود سرعت‌گیر مطلع کند.
عضو شورای اجتماعی محله جاهدشهر به جوی‌های ایجادشده برای جمع‌آوری آب‌های سطحی در برخی محلات اشاره کرده و گفت: در برخی معابر همانند خیابان سجادیه ۳ یا میثاق ۴، دو جوی برای جمع‌آوری آب‌های سطحی ایجاد شده که خودرو‌های عبوری هنگام عبور از این مسیر با شدت به سطح داخلی جوی برخورد می‌کنند، این درحالی است که با گذاشتن یک پنجره آهنی روی این جوی‌ها می‌توان از خسارت وارده به خودرو‌ها جلوگیری کرد.
وی از خاموشی چراغ راهنمایی دور میدان مجیدیه در برخی ساعات شبانه‌روز و روز‌های جمعه انتقاد کرد و گفت: میدان مجیدیه یکی از پررفت‌وآمدترین میادین  شهر است که حتی در روز‌های جمعه نیز به‌واسطه جمعه‌بازار خودرو دارای ترافیک زیادی است، ازاین‌رو خاموش‌شدن چراغ راهنمایی
هرج و مرج زیادی را ایجاد می‌کند.

تشکیل کارگروه‌های تخصصی
نماینده بانوان در شورای محله جاهدشهر  نیز به ضرورت تشکیل کارگروه‌ها در شورای اجتماعی محله جاهدشهر اشاره کرد و گفت: برای شناسایی بهتر مشکلات محله و استفاده از نظرات شهروندان، بهتر است که مشکلات را دسته‌بندی کرده و در کارگروه‌های مشخصی به این معضلات رسیدگی شود.
محبوبه صفری ضمن پیشنهاد احیا و تشکیل کارگروه‌های تخصصی، تصریح کرد: تشکیل کارگروه‌های تخصصی در شورا‌های اجتماعی، ابتکاری بود که در دوره قبلی شورای اجتماعی محله با پیشنهاد دبیر شورا مطرح و مصوب شد، اما به دلیل تغییر ساختار و پایان کار شورای قبل به مرحله عملی و نتیجه‌دهی کامل منجر نشد.
وی خاطرنشان کرد: در شورای قبل ۴ کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی، ورزشی، بهداشت، سلامت، مشارکت و کارآفرینی تشکیل شد که هر کدام از اعضای شورا به فراخور تخصص و نفوذ در محله، مدیریت این کارگروه‌ها را برعهده گرفتند، همچنین هرکدام از این کارگروه‌ها دارای چندین عضو بود که شامل معتمدان و افراد بانفوذ محله می‌شدند و با تشکیل جلسات ماهیانه برای حل معضلات یا انتقال آن به ارگان‌های بالادستی اقدام می‌کردند.
در پایان پیشنهاد خانم صفری مورد موافقت اعضا قرار گرفت و مقرر شد به‌دلیل نظم‌دهی و تمرکز بیشتر بر مسائل و مشکلات محله، کارگروه‌های فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، کارآفرینی و مشاغل خانوادگی و امنیت را تشکیل دهند و به‌طور اختصاصی‌تر موضوعات مطرح‌شده را تا حصول نتیجه پیگیری کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->