با حضور اژه‌ای، رئیس دادگستری خراسان رضوی معارفه شد توصیه سخنگوی وزارت خارجه به نمایندگان پارلمان کانادا بازدید رئیس جمهور از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) «حسنعلی اخلاقی‌امیری» به‌عنوان پنجمین منتخب حوزه مشهدوکلات در مجلس، برگزیده شد + فیلم جدول نتایج انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی به تفکیک رأی، حوزه‌های انتخابیه و گرایش (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمریکا به نقض قوانین بین‌المللی توسط اسرائیل اذعان کرد نتایج غیررسمی انتخابات مرحله دوم مجلس در مشهد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام نتایج اولیه دور دوم انتخابات مجلس تهران (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاخ سفید: کشور فلسطین با مذاکرات تشکیل می‌شود حمایت اتحادیه اروپا از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل استقبال حماس از تصویب عضویت کامل فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل توضیحات رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی درباره روند پایان رای‌گیری در مشهد (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) آتش‌سوزی شدید در «کریات شمونه» پس از حمله موشکی حزب الله + فیلم (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) شلیک ۵۵ موشک و راکت از لبنان به شمال فلسطین اشغالی + فیلم پایان فرایند رأی‌گیری دومین مرحله دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در مشهد و آغاز شمارش آرا + فیلم (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) زمان انتخابات تا ساعت ۲۲ تمدید شد اوکراین به زودی اولین جنگنده F-۱۶ خود را دریافت می‌کند انتخابات در مشهد و کشور تا ساعت ۲۱ تمدید شد (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید رئیس بازرسی انتخابات خراسان رضوی از تعدادی شعب اخذ رأی در مشهد از ناگفته‌های پرونده نیکا شاکرمی تا افشای پیامک‌های خانوادگی
سرخط خبرها

تخصیص ۱۵۰۰ میلیارد تومان از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۲۳۷۳۹
  • ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
تخصیص ۱۵۰۰ میلیارد تومان از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به خراسان رضوی
تاکنون ۲۲۰۴ میلیارد تومان اعتبار به خراسان‌رضوی ابلاغ شده است.

ملیحه فلاح | شهرآرانیوز؛ «۲۲۰۴ میلیارد تومان از اعتبارات مصوبات سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌‎رضوی تا این لحظه ابلاغ شده که از این رقم ۱۵۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافته و در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است.» این آماری است که رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌رضوی در گفتگو با شهرآرانیوز اعلام می‌کند. اگر یادتان باشد همین یک هفته پیش بود که در گزارشی با عنوان «آغاز تخصیص اعتبارات مصوب در سفر رئیس‌جمهور به مشهد» هم از شروع روند تخصیص‌ها خبر دادیم و هم از دلایل تأخیر آن گفتیم.

چرا می‌گوییم تأخیر؟ چون حدود پنج ماه از سفر آیت‌ا... رئیسی همراه با برخی از اعضای کابینه به شهر ما می‌گذرد و قرار بود بخشی از مصوبات این سفر تا پایان سال ۱۴۰۱ تخصیص پیدا کند، اما تقریبا تا همین یک‌ماه پیش خبری از ابلاغ و تخصیص این مصوبات نبود. تأخیر در این روند علاوه بر اینکه فرایند کند پیشرفت در پروژه‌های هدف را تشدید می‌کند، با وجود تورم اثرگذاری آن را نیز کمتر خواهد کرد.

۱۵۰۰ میلیارد تومان تخصیص‌یافته فقط ۱۵ درصد از سهم سازمان برنامه‌وبودجه در تأمین مصوبات سفر و ۳۱ درصد از تعهداتی است که باید تا پایان سال تأمین کند، اما باز هم خبر آغاز تخصیص این اعتبارات و وعده مسئولان درباره تسریع در روند اجرای آن با توجه به پایان دور نخست سفر‌های استانی رئیس‌جمهور جای امیدواری دارد. البته بد نیست بدانید که این رقم تخصیص‌یافته کمتر از ۰.۵ درصد مجموع مصوبات این سفر است. بگذارید ساده‌تر بگوییم: بخشی از مصوبات این سفر به خود دستگاه‌ها تخصیص پیدا می‌کند و بخشی دیگر از طریق منابع دراختیار سازمان برنامه‌وبودجه کشور است.

تخصیص ۳۸۰ میلیاردی تعهدات استانی

رضا جمشیدی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌رضوی، در پاسخ به پرسش شهرآرا درباره مجموع مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان و مبلغ ابلاغ و تخصیص آن گفت: مجموع مصوبات این سفر ۳۱ هزارو ۶۴۹ میلیارد تومان در قالب ۱۸۰ مصوبه است.

البته یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان‌رضوی، فروردین امسال در نشستی خبری درباره دستاورد‌های سفر هیئت‌دولت به مشهد، اعتبار این ۱۸۰ پروژه را ۲۶ هزارو ۷۰۰ میلیارد تومان اعلام کرده بود.
جمشیدی با اشاره به اینکه تأمین بخشی از این اعتبارات برعهده سازمان برنامه‌وبودجه کشور است، افزود: از مجموع مصوبات این سفر حدود ۱۰ هزارمیلیارد تومان از طریق منابع در اختیار سازمان برنامه‌وبودجه کشور است که در سه سال ۱۴۰۱، ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ تأمین خواهد شد.

او در پاسخ به این پرسش که میزان تعهدات امسال چقدر بوده و تاکنون چه میزان از آن تأمین شده است، اظهار کرد: ۴۷۰۰ میلیارد تومان تعهد سازمان برنامه‌وبودجه برای سال ۱۴۰۱ است که تا این لحظه ۲۲۰۴ میلیارد تومان از اعتبارات ابلاغ شده و از این مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافته و در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است. جمشیدی در ادامه گفت: تعهدات استانی برای این سفر ۳۸۰ میلیارد تومان بود که صددرصد این تعهدات را در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در نظر گرفتیم و منتظر تخصیص آن هستیم تا تعهد استانی سفر به‌صورت کامل انجام شود.

جواد خدایی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی، نیز درباره محل تخصیص این اعتبارات به شهرآرا گفت: بیشتر تخصیص‌های انجام‌شده در حوزه زیرساخت‌های حمل‌ونقل، راه‌وشهرسازی، بهداشت و درمان و آموزش‌وپرورش بوده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->