صدور سماکارت و فراهم شدن امکان سفر نیم‌بها برای معلولان ۹۰درصد معوقات دانشجویان بهزیستی خراسان رضوی پرداخت شد جان باختن نخبه کنکوری دارای معلولیت مازندران و پدرش در اثر گازگرفتگی(۱۵اردیبهشت۱۴۰۳) فعالیت بیش از ۱۷۰ معلم دارای معلولیت در مدارس خراسان رضوی سامانه مشخصات دانشجویان دارای معلولیت تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ فعال است واریزی جدید برای مددجویان و معلولان بهزیستی لغو شد (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) واریز ۸۵۰ هزار تومان به حساب معلولان دهک سوم خراسان‌رضوی تعداد شهروندان مشهدی دارای معلولیت به ۶۰ هزار نفر رسید ثبت‌نام مجدد در آزمون استخدامی ویژه معلولان | زمان آزمون تغییر کرد واریز مبالغ نامشخص بهزیستی برای معلولان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) سهمیه خراسان رضوی در اولین آزمون استخدامی معلولان سراسر کشور مشخص شد مستمری حق پرستاری فروردین ۱۴۰۳ معلولان همراه با مابه‌التفاوت واریز شد + مبلغ مستمری (۲۷ فروردین) مستمری کمک هزینه لوازم بهداشتی فروردین ۱۴۰۳ معلولان بدون افزایش واریز شد واریز علی‌الحساب کمک‌هزینه معیشت ماده ۲۷ معلولان (۲۶ فروردین ۱۴۰۳) مستمری فروردین ۱۴۰۳ معلولان با افزایش ۳۰ درصدی واریز شد (۲۵ فروردین ۱۴۰۳) استقرار بیش از هزار صندوق دریافت فطریه در مشهد | مبالغ فطریه به نیازمندان اختصاص خواهد یافت واریز مستمری فروردین ۱۴۰۳ مددجویان بهزیستی شایعه است | مستمری کمیته امداد واریز شد شمار معلولان ذهنی و اوتیستیک در مشهد به بیش از ۱۶ هزار نفر رسید تفاوت فاحشِ حق پرستاری معلولان و حق پرستاری جانبازان در سال ۱۴۰۳ قدرِ سکوت | مراسم آخرین شب قدر ۱۴۰۳ ویژه ناشنوایان برگزار شد + ویدئو
سرخط خبرها

مسیح و شفای مرد دست خشکیده

  • کد خبر: ۱۲۸۲۵
  • ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۶
  • ۴
مسیح و شفای مرد دست خشکیده
عیسی مسیح(ع) در زمره پیامبرانی است که معجزات وی با درمان انسان‌ها در ارتباط است.

علی صمدی جوان| عیسی مسیح(ع) در زمره پیامبرانی است که معجزات وی با درمان انسان‌ها در ارتباط است. در واقع آن چیزی که در ذهن مخاطب و حتی پیروان این آیین یکتاپرستی نقش بسته است و بارها نیز از آن یاد می‌شود، قدرت الهی او برای شفای بیماران و زنده کردن مردگان است.

انجیل یوحنا به قدرت این پیامبر اولوالعزم اشاره داشته و می‌گوید: عیسی کارهای بسیار دیگری هم انجام داد که اگر جزئیات آن‌ها به تفصیل نوشته شود گمان می‌کنم تمام دنیا هم گنجایش کتابهایی را که نوشته می‌شد نمی‌داشت. معجزات حضرت عیسی(ع) در چهار دسته آمده است: شفای بیمار، جن گیری،زنده کردن مردگان و کنترل بر طبیعت.

در ارتباط با شفای بیماران نکات متعددی در متون دینی مسیحیت ذکر شده است که شاخص‌ترین آن، بینا کردن چشم نابینایان بوده است. در اناجیل چهارگانه ذکر شده است که چهار مرتبه نابینایان به دست عیسی بینا می‌شوند. هر چهار انجیل در مورد بینا کردن نابینا در نزدیکی اریحه، کمی قبل از مصائب مسیح سخن می‌گویند. در انجیل متی از بینا شدن دو نابینا در گالیله سخن گفته می‌شود. نابینایان به عیسی «پسر داوود» می‌گویند و او به چشمان آنان دست زده و آن‌ها بینا می‌شوند. بینا شدن نابینای ارثی در انجیل یوحنا گفته می‌شود و در زمان عید سوکوت اتفاق می‌افتد. عیسی مقداری گل بر روی چشم مرد قرار می‌دهد و به او می‌گوید که چشمان‌اش را بشورد. بعد از شستشو آن مرد بینا می‌شود.

در اناجیل چهارگانه، دو مرتبه دیگر نیز به شفای نابینا و لال اشاره شده است که شیطان به درون آنها رسوخ کرده است. یک مرتبه جن‌گیری از فردی نابینا و لال در کنیسه کاپرنوم و یک مرتبه نیز جن‌گیری از یک فرد لال در منابع دینی آنان آمده است. براساس متون برجای مانده، پس از آنکه عیسی(ع) دو فرد نابینا را شفا می‌دهد، فردی ناشنوا را پیش او می‌آورند تا شیطان را از درون‌اش خارج کند. عیسی این‌کار را می‌کند و آن مرد که از هنگام تولد تا آن زمان نمی‌توانست سخنی بگوید، لب به سخن گشود و همگان را به تعجب وا داشت. در واقع این تنها معجزه عیسی(ع) است که هم پیوند با معلولیت دارد و هم به جن‌گیری مرتبط است.

اهمیت این معجزات و تاثیر عمیقی که می‌توانست بر ایمان مردم درطول تاریخ بگذارد به حدی بود که برخی معجزات حضرت عیسی(ع) در قرآن نیز عینا آمده است. بطور مثال در آیه 110 سوره مائده آمده است:

«هنگامی را که خدا فرمود ای عیسی پسر مریم نعمت مرا بر خود و بر مادرت به یادآور آن‌گاه که تو را به روح‌القدس تأیید کردم که در گهواره [به اعجاز] و در میانسالی [به وحی] با مردم سخن گفتی و آن‌گاه که تو را کتاب و حکمت و تورات و انجیل آموختم و آن‌گاه که به اذن من از گل [چیزی] به شکل پرنده می‌ساختی پس در آن می‌دمیدی و به اذن من پرنده‌ای می‌شد و کور مادرزاد و پیس را به اذن من شفا می‌دادی و آن‌گاه که مردگان را به اذن من [زنده از قبر] بیرون می‌آوردی و آن‌گاه که [آسیب] بنی اسرائیل را هنگامی که برای آنان حجت‌های آشکار آورده بودی از تو بازداشتم پس کسانی از آنان که کافر شده بودند گفتند این[ها چیزی] جز افسونی آشکار نیست».

آخرین نکته از شفا دادن معلولان توسط عیسی مسیح(ع)، شفا دادن معلولان جسمی است که اناجیل نیز اشاره‌ای داشته‌اند. این معجزه و شفا در کاپرنوم اتفاق می‌افتد و تنها انجیل یوحنا به آن نمی‌پردازد. براساس داستان انجیل، یک معلول بر روی یک فرش به پیش عیسی(ع) آورده شد. عیسی به او می‌گوید که بلند شده و راه رود و او نیز بلند می‌شود و شفا می‌یابد. عیسی به او می‌گوید که گناهانش بخشیده شدند که باعث خشم فریسیان می‌گردد. البته انجیل یوحنا جای دیگر و در داستان مشابهی در مورد شفا یافتن یک معلول در بتسدا سخن گفته است.

توجه به معلولیت و شفای آن براساس قدرت‌های الهی، بیش از سایر پیامبران در مورد حضرت عیسی(ع) آمده است و شاید بتوان گفت امروز که در اقصی نقاط جهان مسیحیت که حقوق مدنی افراد دارای معلولیت به درستی رعایت می‌شود، ریشه‌ در آموزه‌های دینی ایشان دارد.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مژگان
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
0
0
سلام من یه بچه مریض دارم بنام سبحان براش دعا کنین
فاطمه
United States of America
۰۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
0
0
من یه دختر ۴ ساله دارم ک فعلا حرف نمیزنه براش دعا کنید خیلی نگرانشم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
0
0
خداوندا مادر آن رو غم اولاد نده خییییلی سنگینه دخترم ۲۷ ساله ام اس خیلی زندگیشو تحت تاثیر قرار داده دعا کنید از درون دارم منفجر میشم کارم شده دعا به دعای دیگران محتاجم
شفای دست پسرم می خواهم
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
0
0
شفای دست پسرم
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->