پیش بینی وزش باد به عنوان پدیده غالب در خراسان رضوی (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) بایدها و نبایدهای طب سنتی درباره نوشیدن آب در روزهای گرم سال+ اینفوگرافی نکات مهمی که باید درباره واکسن «پنوموکوک» بدانید کشف بیش از ١۴ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اعمال می‌شود؟ آب پاکی روی دست بازنشستگان تامین اجتماعی | چرا همسان سازی حقوق برای تمام بازنشستگان اجرا نمی‌شود؟ «وام ازدواج» فرزندان بازنشستگان کشوری واریز شد (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) خاطرات شنیدنی پزشک امام(ره) از توجه ایشان به توصیه پزشکان بازداشت دو سارق موتورسیکلت در تهران| آنها پدر و پسر بودند دستگیری سارق سابقه‌دار حین سرقت از اداره ثبت‌احوال پنج راه حل برای تشخیص ایمیل‌های جعلی آیا می‌دانید تفاوت حکم تخلیه و دستور تخلیه فوری چیست؟ اظهار نظر یک پزشک درباره واکسن HPV کار را به دفتر رهبری کشاند پلیس جوان به علت تیراندازی به شرور مست محاکمه شد| بیکاری، حکم زندان و پرداخت دیه تاوان انجام وظیفه! اعضای بدن جوان بیست‌‌ودوساله نیشابوری اهدا شد جوان بدبخت مشهدی به پلیس پناه برد| یک زن خائن و دیگری دیوانه کتک زن! آتش‌سوزی‌‌های سریالی خانه‌ها در یک روستای دورافتاده | اهالی می‌گویند کار اجنه است! اخاذی مرد شیطان صفت از همسر سابقش | شگرد او انتشار تصاویر خصوصی بود! اعترافات تکان‌دهنده زورگیران بی‌رحم درباره قتل جوان بی‌گناه | مقتول ۲ فرزند خردسال داشت آتش‌سوزی مغازه تعویض‌روغنی در خیابان رسالت مشهد با یک مصدوم (۱۳ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

۲میلیون دانش آموز در مدارس غیر دولتی تحصیل می کنند

  • کد خبر: ۱۲۹۴۲۹
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
۲میلیون دانش آموز در مدارس غیر دولتی تحصیل می کنند
سرپرست سازمان مدارس غیردولتی گفت: در سند تحول آفرین نظام آموزشی، تقابل مدارس دولتی و غیر دولتی مطرح نیست هدف اجرای درست این سند که همگام با ارمانهای انقلاب باشد مورد تاکید است.

به گزارش شهرآرانیوز، احمد محمودزاده، سرپرست سازمان مدارس غیردولتی با حضور درهمایش تبیین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که صبح امروز۲۱مهرماه در سالن همایش مدرسه حاتمی مشهد برگزار شد گفت: بعد ازدوسال نیم از آموزش غیر حضوری که آسیب‌های جدی بر اموزش وپروش وارد کرد و منجر به نابرابری اموزشی و فقر تحصیلی شد و دانش اموزان اسیب‌های روحی و روانی دیدند  دوباره فضای آموزشی حضوری بسترش فراهم شد.

وی گفت: هرچند که در این ایام فرصت استفاده از بستر الکترونیک که در سند تحول بنیادین هم به آن تاکید شده به صورت اجباری،   همه پایه صحنه امدند و موفقیت‌هایی کسب شد و تجربیاتی به دست امد. هرچند مراقبت‌هایی هم این حوزه میخواست که این مراقبتخیلی شکل نگرفت  و در فضای مجازی بعضا به دلیل مهربانی با دانش آموزان  و عدم برنامه ریزی‌های ما تهدیداتی هم بر نسل حاضر و نوجوانان ایجاد کرد.

به گفته محمودزاده، دشمن هم از این فضا سعی کرد استفاده کند به جهت اینکه دشمنان انقلاب از ارتقا علمی کشور سخت هراسان هستند. فضای علمی کشور به سمتی رفته است که در المپیادی که در کشور دشمن برگزارمی شود کشور ایران مدال اور می‌شود و در مقام اول رتبه کسب می‌کند.

وی تصریح کرد: در طول ۴۳ سال که از انقلاب می‌گذرد، همه این نگا‌ها و برنامه ریزی دشمن همیشه بوده است و فرصت‌های مناسببرای ضربه زدن استفاده کرده است که همیشه هم شکست مفتضحانه‌ای برایشان حاصل می‌شود.

این مسئول کشوری با بیان اینکه ما هم ضعف‌هایی  در مدیریت فرهنگی کشور شاهد هستیم افزود:  تدبیر‌هایی باید صورت‌ می‌گرفت که اتفاق نیافتاد. ارتباط‌های مستقیمی باید با دانش آموزان و دانشجو  برگزار می‌شد که غفلت شد. نظام آموزشی کشور باید بابرنامه ریزی بیشتر و با کمک مدارس آرمان‌های انقلاب و شهدا  را به نسل حاضر انتقال دهد. تا اینکه اثر خود را در نسل جدید کهمدیران اینده کشور ما خواهند بود داشته باشد.

وی تاکید کرد: سند تحول بنیادین که ۱۱سال پیش مصوب شده  یک نسخه قوی و تعیین کننده  راه اموزش کشور است و  باید بعد از وقفهطولانی  به نوعی ورود پیدا شود در سال‌های گذشته رصد فضای موجود ونگرانی که مقام معظم رهبری داشتتند تاکید بر اجرای هرچهبهتر از سند تحول بنیادین آموزشی است.

محمودزاده یادآور شد: ورود خوبی در حوزه برنامه ریزی به این سند نداشتیم و باید نگاه ویژه به اجرا این سند با کمک آنوزش و پروشاستان‌ها و مدارس داشته باشیم

وی افزود: هرچند در نحوه اجرا هم چالش‌های در این سند است اگر به موضوع نیروی انسانی در ابن سند توجه کنیم حدود ۱۱سالغفلت داشتیم. رتبه بندی هم  تاکید کیفیت اموزش و پروش و هم نیم نگاهی به منزلت و معیشت معلم داشت بلاخره ساماندهی کهامیدواریم بعد از ۱۱سال ورود  رضایت بخشی داشته باشیم و‌حتی به حوزه نرم افزاری اموزش و پروش هم ورود پیدا کنیم

محمودزاده  تاکید کرد:ما وقتی حرف از نیروی انسانی و فضای آموزشی می‌زنیم یعنی در شان سند تحول آفرین گام بردارددر سند تحول افرین تقابل مدارس دولتی و غیر دولتی مطرح نیست هدف اجرای درست این سند تحول و همگام ارمان‌های انقلاب است

وی با اشاره به فعالیت  ۲میلبون ۱۰۰نفر دانش آموزان در مدارس غیر دولتی حضوری دارند گفت: فعالیت مدارس غیر دولتی همیشه  موافقان و مخالفانی داشته است که نباید جای نگرانی باشد. ما در جایی که کمبود نیروی  انسانی و فضای آموزشی داریم از بستر ایندسته مدارس استفاده می‌کنیم  و واگذاری یک بخش از فعالیت‌ها به موسیسن مذارس غیر دولتی که کمک به فضای آموزشی می‌کندعین عدالت اجتماعی است.

به گفته این مقام مسئول، ما حتی مدارسی داریم که در مشهد غیر دولتی است  حتی شهریه هم از دانش اموز توسط خیرین گرفته نمی‌شود این‌ها باید اطلاعرسانی شود تا عموم مردم هم در جامعه بدانند.

در سند تحول بنیادین که برای مدارس غیر دولتی هم در نظر گرفتیم یکی از برنامه‌ها که مورد تاکید است برنامه مشترک با سایر حوزه‌های  معاونت آموزش و پرورشی و تربیت بدنی  و …است که  در این مدت مورد غلفت بوده است که باید بیشتر به آن بپردازیم و در استان‌ها از همه ظرفیت‌های آموزشی در مدارس استفاده کنیم؛ و اگر یک مدرسه در یک حوزه‌ای مثل تلاوت قرآن رتبه آور است حتی آن راتبدیل به دبیرخانه کشوری و استانی کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->