ویدئو | وقتی خواننده‌های مطرح کشور برای امام رضا(ع) می‌خوانند ویدئو | گل‌آرایی حرم مطهر رضوی به مناسبت فرا رسیدن دهه کرامت ویژه برنامه‌های حرم مطهر در شب میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر اعلام شد ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت دهه کرامت + جزئیات شباهت‌های حضرت معصومه (س) با حضرت زهرا (س) حضرت معصومه (س) مظهر یک دختر اجتماعی در معنای دینی و اسلامی مشهدالرضا(ع)، میزبان همایش ملی «رویش امید» | رحیم‌پور ازغدی: حقوق زن و کودک، بزرگ‌ترین خط قرمز اسلام است  عطر شادی در بهشت هشتم پیچیده است | آغاز جشنی به بزرگی کرامت امام مهربانی‌ها + تصاویر رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) همزمان با آغاز دهه کرامت + فیلم و عکس حرم مطهر رضوی آماده میزبانی از زائران غیرایرانی در دهه کرامت کشف یک آغوش امن سیده جلیله فاطمه‌معصومه (س) برکتی به نام دختر | آنچه باید درباره شأن دختران در باور‌های دینی بدانیم طوفان به تاسیسات برق در مشهد و دو شهرستان خراسان رضوی خسارت زد نشست هم‌اندیشی کمیته علمداران شورای هیئات مذهبی مشهد برگزار شد مروری بر جایگاه و نقش زنان مسلمان در تاریخ صدر اسلام
سرخط خبرها

معرفی چند کتاب درباره سردار شهید شوشتری

  • کد خبر: ۱۳۰۱۱۴
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
معرفی چند کتاب درباره سردار شهید شوشتری
گفتن از شهید نورعلی شوشتری بی شک با نگارش چند کتاب کافی نیست. با این حال کتاب‌هایی که برای این سردار نوشته شده است می‌تواند گوشه‌ای از زندگی کاری، شخصی و ابعاد شخصیتی‌اش را آشکار کند.

به گزارش شهرآرانیوز، برای آن‌ها که دوست دارند بیش از آنچه درباره سردار شوشتری شنیده‌اند، بدانند، چند کتاب معرفی می‌شود. «شهیدان همبستگی، دفتر دوم؛ سالار شهیدان وحدت، منادیان وحدت، امنیت و خدمت»، «فرازهایی از زندگی شهید شوشتری» و «مدیریت جهادی و تعامل‌گرایانه شهید شوشتری» کتاب‌هایی هستند که درباره این شهید نوشته شده است.

 

معرفی چند کتاب درباره شهید شوشتری

«شهیدان همبستگی»| کتابی به سبک سفرنامه‌نویسی

کتاب دوجلدی «شهیدان همبستگی، دفتر دوم؛ سالار شهیدان وحدت، منادیان وحدت، امنیت و خدمت» نوشته مصطفی محمدی با محوریت شهید نورعلی شوشتری کار مشترک وزارت ارشاد و سپاه پاسداران است.

کتابی که به سبک سفرنامه نویسی نوشته شده و در آن با افراد سرشناسی از جمله محسن رضایی و قاسم سلیمانی و همچنین هم‌رزمان و زیردستان شهید شوشتری گفتگو شده است که شامل ۲۴۵ نفر از فرماندهان، همرزمان، خانواده، سران قبایل و مردم عادی می‌شود.

یکی از بخش‌های خواندنی این کتاب مصاحبه با بلوچ‌های همراه با شهید شوشتری است. نوع نگاه و روایتی که بلوچ‌ها از شهید شوشتری تصویر و ترسیم می‌کنند قابل تامل است.

از دیگر ویژگی‌های مهم کتاب روایت‌های متنوع آن است که مخاطب را در فضای پرکششی از لحاظ نوع نگاه قرار می‌دهد.

برخی معتقدند کسانی که می‌خواهند فیلم، رمان، سریال و... تولید کنند این کتاب دستمایه خوبی است و مواد اولیه خوبی در اختیار جامعه و متولیان فرهنگی قرار می‌دهد.

 

معرفی چند کتاب درباره شهید شوشتری

«فرازهایی از زندگی شهید شوشتری» | الگوهای رفتاری سردار

فراز‌هایی از زندگی سردار سرلشگر شهید «نورعلی شوشتری» عنوان پنجاه و پنجمین جلد از مجموعه کتاب‌های یادنامه شهدای شاخص خراسان رضوی است که با عنوان «ایثار نامه» به سفارش معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی تألیف شده است. 

 مؤلف در این یادنامه سعی کرده است تا با گردآوری خاطراتی به مرور بخش‌هایی از زندگی آن شهید بپردازد و مخاطب را با ابعاد شخصیتی و روحیات ایشان در چارچوب شرایط اجتماعی و سیاسی آن زمان آشنا سازد.

این کتاب در واقع نگاهیست به زندگی شهید شوشتری از منظر نزدیکترین اشخاص و اطرافیان وی که در طول زندگی  افتخارآفرین او  شاهد رشد و تعالی وی بوده‌اند.

«مریم عرفانیان» مؤلف کتاب، در بخش آغازین کتاب به معرفی شخصیت و خلاصه‌ای از زندگی آن شهید پرداخته است. به این ترتیب مخاطب با همزاد پنداری و احساس نزدیکی بیشتری نسبت به زندگی خود و آن شهید، به الگو‌های رفتاری آن ایشان توجه مرده و بی‌شک تأثیر ویژه‌ای از خصایص اخلاقی و رفتاری آن شهید خواهد پذیرفت.

معرفی چند کتاب درباره شهید شوشتری

مدیریت جهادی و تعامل گرایانه شهید شوشتری | الگویی برای فرماندهان

کتاب مدیریت جهادی و تعامل گرایانه شهید شوشتری نوشته‌ی عبدالله عراقی، به فعالیت‌های سردار نورعلی شوشتری برای حفظ امنیت کشور در سال‌های نخست انقلاب در سیستان و بلوچستان پرداخته است.

این کتاب در واقع مرجعی است برای اقدامات سردار شوشتری به عنوان الگویی برای از بین بردن شکاف‌های قومیتی و حفظ امنیت ملی. زیرا شهید نورعلی شوشتری کارنامه‌ی پرباری به عنوان فرمانده دارد و فرماندهی مناطقی مانند کردستان، سیستان و بلوچستان و ... را برعهده داشته است و تجربه‌ی بسیاری در برخورد با مشکلات قومیتی دارد.

بر همین اساس استفاده از استراتژی‌های این شخصیت می‌تواند برای مسئولان کشور مفید باشد. این مسئله از این جهت بسیار مهم و حساس است که ایران قومیت‌های مختلفی را در برمی‌گیرد و همین مسئله می‌تواند بستر منازعات قومی بسیاری باشد که عبدالله عراقی، نویسنده کتاب توانسته است حق مطلب را ادا کند.

در بخشی از کتاب مدیریت جهادی و تعامل گرایانه شهید شوشتری می‌خوانیم:

وسایل ارتباط جمعی، از جمله رادیو، تلویزیون، رسانه‌های نوشتاری، شبکه‌های اجتماعی، مدارس و حکومت می‌توانند گرایشات تعصب آمیز گروه‌های قومی و مذهبی را فعال کنند و به پیش داوری آن‌ها دامن بزنند. با اینکه در حفظ و با تقویت تعصبات نقش برجسته‌ای ایفا کنند.

مدارس با نوع نظام آموزشی - ارزشی و رهبران سیاسی با تعلقات قومی- مذهبی و تقویت گرایشات غالب در جامعه این پیش داوری‌ها را می‌توانند شدت ببخشند.

آنتونی اسمیت و هانس کو من و پل براس (Paul brass) در نظریات خود به نقش نخبگان در جنبش‌های ملی پرداخته‌اند. براس بر آن است که نخبگان قومی با استفاده از میراث فرهنگی، هویت قومی متمایزی می‌سازند و همچنین برای پیروزی بر سایر نخبگان و کسب قدرت سیاسی بین گروه‌های قومی شکاف ایجاد می‌کنند.

گزارش خطا
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->