شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی از طریق DNA توسط بنیاد شهید آخرین وضعیت آب و هوا در ولایت‌های افغانستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عیادت رئیسی از بیماران افغانستانی در بازدید از بیمارستان شهدای یافت‌آباد + عکس معاون وزارت خارجه آمریکا برای گفتگو درباره افغانستان به قطر و پاکستان سفر می‌کند تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و قرقیزستان انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ روز‌های فارسی فوتسال آسیا قرقیزستان حریف بعدی افغانستان در مقدماتی جام جهانی فوتسال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و عراق (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افغانستان با پیروزی در برابر عراق برای صعود به جام جهانی امیدوار ماند طالبان: سه کشور همسایه زمینه حضور داعش را در منطقه فراهم کرده‌اند پخش زنده بازی افغانستان و عراق انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ تاثیر حمله داعش به مسکو بر روابط روسیه – طالبان ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد رهبر اقلیت سنای آمریکا: خروج ما از افغانستان چراغ سبز به پوتین بود نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته آینده درباره افغانستان برگزار می‌شود شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال افغانستان چگونه به جام جهانی فوتسال صعود خواهد کرد؟ یک هیئت بلندپایه تجاری از ترکمنستان به کابل سفر کرد
سرخط خبرها

سرکنسولگری ایران در هرات از تغییر فرآیند ثبت نام و اخذ روادید خبرداد

  • کد خبر: ۱۳۰۱۶۵
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲
سرکنسولگری ایران در هرات از تغییر فرآیند ثبت نام و اخذ روادید خبرداد
سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات جلوگیری از تجمع گسترده مردم و نظارت بر سلامت کار و حذف واسطه ها را علت تغییر در فرآیند ثبت نام و اخذ روادید اعلام کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات اعلام کرد که شهروندان محترم ولایت‌های هرات، غور، بادغیس و فراه با توجه به روند رو به رشد مراجعین و متقاضیان خدمات کنسولی به نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در هرات، جلوگیری از تجمع گسترده مردم، حفظ کرامت انسانی، ارائه خدمات شایسته در کمترین زمان ممکن همراه با نظارت بر سلامت کار و حذف واسطه ها در فرآیند ثبت نام و اخذ روادید جمهوری اسلامی ایران همواره یکی از دغدغه های سرکنسولگری ج.ا.ا در هرات بوده است.

سرکنسولی جمهوری اسلامی ایران در هرات طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که نمایندگی ج. ا. ا در نظر دارد با هدف تحقق اهداف فوق و با همکاری مقامات محلی، دفاتر شرکت‌های توریستی و درمانی، زیارتی، اتحادیه عکاسان پروسه صدور روادید جهانگردی را از تاریخ ۳۰ مهرماه ۱۴۰۱ تغییر دهد.

سرکنسولی جمهوری اسلامی ایران در هرات در بیانیه خود اعلام کرده است که متقاضیان ویزای جهانگردی با مراجعه به دفاتر شرکتهای تعیین شده ( این دفاتر در تعامل این نمایندگی با اتحادیه ها، تعیین و با نصب نمادی مشخص خواهند شد) اقدام به ثبت نام کنند.

در این اعلامیه آمده است که نکته حائز اهمیت در این طرح آن است که هیچ یک از مراکز ثبت نام مجاز به اخذ هیچگونه وجهی از متقاضیان و تحت هیچ عنوانی نخواهند بود. هزینه های ثبت نام در کنار سایر هزینه ها در زمان تکمیل مراحل ثبت نام از سوی دفاتر سه گانه دریافت خواهد شد.

سرکنسولی جمهوری اسلامی ایران در هرات همچنین اعلام کرده است که متقاضیان پس از دریافت فرم ثبت نام و در تاریخ تعیین شده بر روی فرم و با راهنمایی مراکز ثبت نام به یکی از سه دفتر چهارراه آمریت مقابل بیمارستان آریا پلو،دفتر ۲۹ حمل مقابل تانک تیل جامی و دفتر جبرئیل نبش توحید ۹ مراجعه و تا پایان همان روز روادید خود را دریافت خواهند نمود.

در این اطلاعیه آمده است که این فرایند صرفا شامل متقاضیان روادید جهانگردی بوده، و سایر متقاضیان از جمله تجاری، درمانی، و سایر موارد به سیاق قبلی به محل نمایندگی مراجعه خواهند نمود.

همچنین دفاتر وکالت این نمایندگی وجه ویزا و همچنین مبلغ یک هزار افغانی را بابت کارمزد و هزینه ثبت نام صورت پذیرفته از سوی شرکت‌های سیاحتی و عکاسان را بابت خدمات ارائه شده از متقاضیان دریافت خواهد کرد. دریافت هر گونه وجه دیگری غیر از مبالغ تعیین شده مطلقا ممنوع بوده و در صورت دریافت شکایت مستند از سوی متقاضیان با جدیت با متخلفان برخورد خواهد شد. در آینده نزدیک سه مرکز تلفنی رسیدگی به شکایات نیز راه اندازی و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. تا آن زمان نیز گیشه تحویل نامه های نمایندگی آماده دریافت هر گونه شکایات در این زمینه می باشد.

سرکنسولی جمهوری اسلامی ایران در هرات همچنین در این اطلاعیه آورده است که در فرآیند طراحی شده هیچ کدام از شرکتها و عکاسی هایی که تا به حال اقدام به ثبت نام فرم ویزا می نموده اند حذف نمی شوند بلکه پروسه دریافت هزینه های مربوطه در قبال دیگری به آنان پرداخت خواهد شد. همانطور که تاکید شد این شرکت ها حق دریافت هیچ مبلغی تحت هیچ عنوانی از متقاضیان روادید را ندارند.

همچنین در این اطلاعیه آمده است که مراحل طراحی و اجرای این فرایند در تعامل نزدیک با مقامات محلی از جمله دفتر والی محترم دفتر وزارت خارجه – شرکتهای توریستی و زیارتی و عکاسان صورت گرفته‌است با این حال این نمایندگی از طرح هر گونه پیشنهاد سازنده ای که در جهت اصلاح مشکلات احتمالی باشد استقبال خواهد کرد.

سرکنسولی جمهوری اسلامی ایران در هرات مسدود بودن سایت ثبت نام روادید جهانگردی را موقتی اعلام کرده و از شهروندان عزیز در ولایات چهارگانه تحت پوشش این نمایندگی خواسته است تا بدون هیچ نگرانی از ایجاد وقفه در ارائه خدمات کنسولی منتظر باز شدن سایت در روزهای آتی نزدیک باشند.

در پایان این اطلاعیه سرکنسولی جمهوری اسلامی ایران در هرات هدف از ایجاد این تغییرات را جلوگیری از امکان هر گونه سوءاستفاده از شهروندان عزیز منطقه غرب أفغانستان در مسیر دریافت روادید جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده و خواستار همکاری موثر مقامات محترم محلی، آژانس های مسافرتی، عکاسان و هوشیاری مردم شریف و آگاه حوزه غرب افغانستان شده است.

منبع: YJC

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->