جزئیات جدید از بازداشت متهم پرونده زهره فکور صبور در قهوه‌خانه فرد متهم به قتل «زهره فکور صبور» بازداشت شد وزیر ارشاد: سال گذشته ۱۲۰هزار مجوز کتاب صادر شد ویدئو | فیلمبرداری فصل دوم سریال «Wednesday» آغاز شد + تیزر «ایزابل هوپر» رئیس هیات داوران ونیز شد مدیرمسئول روزنامه شهرآرا: سبک زندگی و اثرات تهاجم فرهنگی، دغدغه مشترک رسانه‌های ایران و عراق است برگزاری مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودک‌و‌نوجوان در مشهد + فیلم (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) گام جدی برای تقویت تعاملات رسانه‌ای میان ایران و عراق سخنان جنجالی «کیانوش عیاری» درباره پرداخت دستمزد عواملش واکنش محمدرضا شهبازی، مجری «پاورقی» به ماجرای خبر اخراجش از تلویزیون «گودزیلا منهای یک» هم‌زمان با پخش جهانی در شبکه نمایش خانگی «آبی روشن» با بازی مهران غفوریان و مهران احمدی در راه سینما جایزه نتپک بیست‌وپنجمین جشنواره جئونجو کره جنوبی برای «گیج گاه» شاعر «سمرقند»: نمایشگاه، کتاب را به دست مخاطب خاص می‌رساند «باران کوثری» سه داستان کوتاه را برای نابینایان خواند اولین کتاب بازیگر «عطرآلود» در نمایشگاه کتاب
سرخط خبرها

نخستین پایگاه قرآنی مساجد مشهد افتتاح شد

  • کد خبر: ۱۳۰۱۹۵
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۶
نخستین پایگاه قرآنی مساجد مشهد افتتاح شد
نخستین پایگاه قرآنی مساجد مشهد با حضور جمعی از قاریان و علاقمندان به تلاوت قرآن در مسجد حضرت زینب (س) خیابان شهید دکتر بهشتی مشهد افتتاح شد.

به گزارش شهرآرانیوز، سید جواد سادات فاطمی مشاور شهردار مشهد و رئیس هیات مدیره جامعه قاریان قرآن مشهد در گفتگو با شهرآرانیوز درباره افتتاح این پایگاه قرآنی گفت: رهبر انقلاب اسلامی در ماه مبارک رمضان امسال و در دیدار با قاریان قرآن، نکاتی را متذکر شدند و از جمله آن نکات، این بود که برای گسترش فرهنگ قرآن و انس بیشتر مردم با قرآن، مساجد را به عنوان پایگاه قرآنی قرار دهیم. البته ایشان این نکته را در گذشته نیز متذکر شده بودند و امسال تاکید کردند که مساجد باید پایگاه قرآن باشد و در ضمن، بین این پایگاه‌های قرآن نیز هم افزایی وجود داشته باشد.

وی افزود: پیرو این فرمایش ایشان، ما نیز در جامعه قاریان قرآن مشهد تصمیم گرفتیم این کار را به صورت سازماندهی شده انجام دهیم. طرحی را آماده کردیم و به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ارائه کردیم و در ضمن، جلساتی نیز با شهرداری مشهد، مرکز رسیدگی به امور مساجد، دارالقرآن بسیج و سایر نهاد‌های متولی برگزار کردیم. طرح مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت قرار بر آن شد که شد جامعه قاریان با هماهنگی دستگاه ها، دبیرخانه قرارگاه قرآنی را در مشهد تاسیس کند و فعالیت‌های آن در سطح استان نیز تعمیم پیدا کند.

سادات فاطمی خاطرنشان کرد: بنای ما بر این بود که نخستین پایگاه قرآنی جامع را در مساجدی که امکانات بیشتری داشته باشند ایجاد کنیم که در نهایت، با همراهی مجموعه هیات امنای مسجد حضرت زینب (س) خیابان دکتر بهشتی نیز که خود آن‌ها نیز پیگیر کار شدند، امشب اولین پایگاه قرآنی در این مسجد افتتاح شد.

رئیس هیات مدیره جامعه قاریان قرآن مشهد در ادامه گفت: در شکل گیری پایگاه‌های جامع قرآن در مساجد مشهد، این نکته مد نظر قرار دارد که امکان فعالیت‌های مختلف قرآنی برای همه سنین در سطح برادران و خواهران در آن فراهم شود و جامعه قاریان نیز خدمات فنی شامل برنامه ریزی، معرفی اساتید و هماهنگی‌های لازم را برای آن‌ها عهده دار می‌شود. ضمن این که قرار بر آن است که از حمایت‌های معاونت فرهنگی شهرداری مشهد نیز در این زمینه استفاده کنیم.

وی افزود: برنامه ما بر این است که تا پایان سال ۱۰۰ پایگاه قرآنی را با مختصات مورد اشاره در سطح شهر مشهد آماده کنیم و امیدواریم این کار با هماهنگی‌های لازم به سرانجام برسد.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->