جزئیات جدید از بازداشت متهم پرونده زهره فکور صبور در قهوه‌خانه فرد متهم به قتل «زهره فکور صبور» بازداشت شد وزیر ارشاد: سال گذشته ۱۲۰هزار مجوز کتاب صادر شد ویدئو | فیلمبرداری فصل دوم سریال «Wednesday» آغاز شد + تیزر «ایزابل هوپر» رئیس هیات داوران ونیز شد مدیرمسئول روزنامه شهرآرا: سبک زندگی و اثرات تهاجم فرهنگی، دغدغه مشترک رسانه‌های ایران و عراق است برگزاری مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودک‌و‌نوجوان در مشهد + فیلم (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) گام جدی برای تقویت تعاملات رسانه‌ای میان ایران و عراق سخنان جنجالی «کیانوش عیاری» درباره پرداخت دستمزد عواملش واکنش محمدرضا شهبازی، مجری «پاورقی» به ماجرای خبر اخراجش از تلویزیون «گودزیلا منهای یک» هم‌زمان با پخش جهانی در شبکه نمایش خانگی «آبی روشن» با بازی مهران غفوریان و مهران احمدی در راه سینما جایزه نتپک بیست‌وپنجمین جشنواره جئونجو کره جنوبی برای «گیج گاه» شاعر «سمرقند»: نمایشگاه، کتاب را به دست مخاطب خاص می‌رساند «باران کوثری» سه داستان کوتاه را برای نابینایان خواند اولین کتاب بازیگر «عطرآلود» در نمایشگاه کتاب
سرخط خبرها

نگاهی به بازیگری احمد مهرانفر از تئاتر تا سینما و تلويزیون

  • کد خبر: ۱۳۰۵۱۷
  • ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
نگاهی به بازیگری احمد مهرانفر از تئاتر تا سینما و تلويزیون
احمد مهرانفر بازیگر ایرانی از بازی در سریال پایتخت مشهور شد. در مطلب زیر مروری بر کارنامه هنری وی داریم.

به گزارش شهرآرانیوز؛ احمد مهران‌فر بازیگر سینما تلویزیون و تئاتر متولد ۱۰ خرداد ۱۳۵۴ است. مهرانفر مدرک کارشناسی بازیگری و کارشناسی ارشد کارگردانی را از دانشکده هنر‌های زیبا دریافت کرده است.

او برای اولین بار در فیلم نان، عشق و موتور ۱۰۰۰ در سینمای ایران ظاهر شد و پس از آن در فیلم‌های مختلف سینمایی و تلويزیونی به ایفای نقش پرداخت. اکنون فیلم سینمایی انفرادی به کارگردانی مسعود اطیابی درحال اکران است که احمد مهرانفر یکی از بازیگران اصلی این فیلم است.

مهرانفر در سینما

مهرانفر از سال ۱۳۸۰ تا کنون در فیلم‌های سینمایی نان، عشق و موتور ۱۰۰۰، عشق فیلم، شاعر زباله‌ها، آتش‌بس، اقلیما، تسویه‌حساب، حقیقت گمشده، استشهادی برای خدا، کلبه، عصر روز دهم، درباره الی، هیچ، اسب حیوان نجیبی است، ملاقات، یک عاشقانه ساده، بی‌خود و بی‌جهت، دربند، آینه شمعدون، ایران برگر، هفت ماهگی، زاپاس، راه رفتن روی سیم، ماجرای نیمروز، خجالت نکش، کاتیوشا، دینامیت، انفرادی، مرده خور، آهنگ دونفره، و ۲۸۸۸ به ایفای نقش پرداخته است که برخی از این فیلم‌ها هنوز اکران نشده اند.

حضور مهرانفر در تئاتر

مهران‌فر از سال ۱۳۷۸ اجرای حرفه‌ای تئاتر را آغاز و اجرای نمایش تئاتری را در کنار بازیگرانی مانند پرویز پرستویی، امیر جعفری، مهتاب نصیرپور و حبیب رضایی تجربه کرد و در تئاتر‌هایی همچون همه چیز دربارهٔ آقای ف، فنز، قهوه تلخ، شکلک، ۱۷ دی کجا بودی؟ و ... به ایفای نقش پرداخته‌است. همچنین مهرانفر نویسندگی و کارگردانی نمایش «ادیپ افغانی» محصول سال ۱۳۹۷ را نیز در کارنامه هنری خود ثبت کرده‌است.

شهرت توسط تلوزیون

احمد مهران‌فر با بازی در چند مجموعه تلوزیونی به ایفای نقش پرداخته که یکی از آن‌ها سریال پایتخت است. بیشتر شهرت او با نقش آفرینی در سریال پایتخت در نقش ارسطو است. او همچنین در سریال چک برگشتی به عنوان بازیگردان نقش داشت.


کارنامه جوایز احمد مهرانفر از سال ۱۳۸۹ تا کنون

احمد مهرانفر در سال ۱۳۸۹ نامزد دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد در بیست‌و‌نهمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در عاشقانه‌ای برای سرباز وظیفه رحمت، در سال ۱۳۹۰ نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در سی‌امین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در یک عاشقانه ساده، در سال ۱۳۹۱ نامزد تندیس بهترین بازیگر مرد کمدی سیزدهمین جشن حافظ برای بازی در مجموعه پایتخت ۲، در سال ۱۳۹۲ نامزد تندیس بهترین بازیگر مرد کمدی چهاردهمین جشن حافظ برای بازی در مجموعه پایتخت ۳، در سال ۱۳۹۵ برندهٔ تندیس بهترین بازیگر مرد کمدی شانزدهمین جشن حافظ برای بازی در مجموعه پایتخت ۴، نامزد تندیس بهترین بازیگر مرد سینما در هفدهمین جشن حافظ برای بازی در ماجرای نیمروز، نامزد تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در جشن سینمای ایران برای بازی در ماجرای نیمروز و در سال ۱۳۹۷ نامزد تندیس بهترین بازیگر مرد کمدی از هفدهمین جشن حافظ برای بازی در مجموعه پایتخت ۵ شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->