قالیباف: امروز نه فقط فلسطین و غزه و رفح بلکه دستاورد‌های تمدن انسانی در مرز تهدید است ثبت‌نام کاندیدا‌های چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) نامه رهبر معظم انقلاب به دانشجویان باوجدان حامی مردم فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا | شما اکنون در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید صهیونیست‌ها هلاکت ۲ نظامی خود را در عملیات ضدصهیونیستی تایید کردند عراق: جنایت اسرائیل در رفح نیازمند اقدام فوق‌العاده کشورهای اسلامی و منطقه‌ است سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به خسارات سنگین صهیونیست‌ها در رفح اعتراف کرد منبع امنیتی مصر: اسرائیل شکست نظامی خود را با دروغ پنهان می‌کند واکنش حماس و جهاد اسلامی به عملیات قهرمانانه ضدصهیونیستی در نابلس حمله عامدانه صهیونیست‌ها به آمبولانس‌ها | رفح آماج حملات اشغالگران اذعان مقام صهیونیست به هلاکت و زخمی‌شدن ۶ نظامی صهیونیست در غزه (۹ خرداد ۱۴۰۳) حمله گردان‌های القسام به اشغالگران | شماری نظامی صهیونیست کشته و زخمی شدند (۹ خرداد ۱۴۰۳) عملیات ضد صهیونیستی در نابلس | حال ۲ صهیونیست وخیم است تجاوز هوایی صهیونیست‌ها به بانیاس سوریه ۱۱ شهید و زخمی برجای گذاشت ارتش رژیم صهیونیستی مدعی تسلط بر محور فیلادلفیا شد ادای احترام به رئیس‌جمهور شهید در سازمان ملل کاخ سفید: هنوز شاهد عملیات نظامی گسترده اسرائیل در رفح نیستیم نظامیان صهیونیست برای فرار از جنگ خود را به دیوانگی می‌زنند برگزاری مراسم ترحیم مادر «سید حسن نصرالله» در حرم حضرت معصومه (س) رسانه عبری: اسرائیل با آتش بس طولانی موافقت کرد حملات موشکی و توپخانه‌ای حزب‌الله لبنان علیه مواضع صهیونیستی (۹ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رشد عجیب قیمت برق در ایتالیا

  • کد خبر: ۱۳۰۵۸۹
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۲
رشد عجیب قیمت برق در ایتالیا
بر اساس گزارش اتحادیه ملی مصرف‌کنندگان ایتالیا، تعرفه‌های برق در این کشور طی ماه گذشته میلادی شاهد رشد بی‌سابقه‌ای بود به طوری که رقم افزایش سالانه از ۱۳۶ درصد عبور کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، بر اساس گزارش اتحادیه ملی مصرف‌کنندگان ایتالیا، تعرفه‌های برق در این کشور طی ماه گذشته میلادی شاهد رشد بی‌سابقه‌ای بود به طوری که رقم افزایش سالانه از ۱۳۶ درصد عبور کرد.

در این گزارش آمده است که در ماه سپتامبر، قیمت برق در رتبه‌بندی گران‌ترین کالا‌ها و خدمات که این اتحادیه مرتباً بر اساس داده‌های موسسه ملی آمار ایتالیا (ISTAT) جمع‌آوری می‌کند، در صدر قرار گرفت.

در رده محصولات غیرخوراکی، قیمت برق بعد از هزینه‌های سفر هوایی در سراسر اروپا قرار گرفت که طی سال گذشته ۱۲۸ درصد افزایش یافته است.

سپس هزینه پرواز‌های بین قاره‌ای که قیمت آن‌ها تقریباً دو برابر شد (۹۷.۴ درصد) در جایگاه سوم قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، تعرفه گاز در ماه سپتامبر کمی کمتر از ۶۴ درصد افزایش یافت.

در مورد محصولات غذایی، روغن‌های گیاهی (به استثنای روغن زیتون) که تقریباً ۶۰ ٪ افزایش یافتند، در این رتبه بندی مقام اول را از آن خود کردندپان آن. قیمت کره و برنج نیز به ترتیب ۳۸ درصد و ۲۶.۷ درصد افزایش یافت. سایر مواد غذایی که بیش از ۲۰ درصد افزایش قیمت داشته اند عبارتند از: ماکارونی، کنسرو شیر، آرد و سبزیجات پرمصرف.

 ماسیمیلیانو دونا، رئیس اتحادیه ملی مصرف‌کنندگان گفت: تنها برای غذا و نوشیدنی، هر خانواده ایتالیایی به طور متوسط ​​سالانه ۶۶۰ یورو بیشتر پرداخت می‌کند.

وی افزود که خانواده‌هایی که دو فرزند دارند باید ۹۰۰ یورو (۸۸۵ دلار) بیشتر و آن‌هایی که سه فرزند دارند، ۱۰۷۵ یورو (۱۰۵۷ دلار) بیشتر بپردازند.

داده‌های ISTAT نشان می‌دهد که نرخ تورم در ایتالیا طی ماه سپتامبر به صورت سالانه به ۸.۹ درصد رسیده است. در عین حال، هزینه "سبد مصرف‌کننده" در طول سال جاری میلادی ۱۰.۹ درصد افزایش داشته است. چنین افزایش زیادی در قیمت مواد غذایی اساسی و کالا‌های شخصی از سال ۱۹۸۳ در ایتالیا بی‌سابقه بود.

رئیس اندیشکده ایتالیایی نومیسما انرژی Nomisma Energia طی اظهاراتی اخیراً تأکید کرد که ایتالیا، همراه با بقیه اروپا، در حال تجربه یک شوک انرژی بی‌سابقه است، زیرا قیمت برق تقریباً دو برابر شده است.

به گفته وی، ایتالیایی‌ها باید در سردترین ماه‌های زمستان برای جیره بندی آماده باشند. وی همچنین از خانوار‌ها خواست تا از روش‌های جایگزین گرمایش مانند سوزاندن هیزم و گلوله چوب استفاده کنند، وی افزود که هرچند قیمت این کالا‌ها نیز افزایش یافته است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->