پژمان جمشیدی در تیم پرسپولیس! نکونام در پی جذب آقایی‌پور تاریخ دقیق صدور مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس مشخص شد نشست نکونام با مدیران جدید استقلال دیدار ملی‌پوشان فوتسال با مقام معظم رهبری | اهدای انگشتر رهبری به وحید شمسایی پرسپولیس برای وحدت مدارک پزشکی می‌دهد بازگشت دوباره فلیک به مونیخ؟ پیام مهم نکونام به بازیکنان استقلال| ذوب تمام شد! احضار مربی استقلال به کمیته اخلاق پاداش میلیاردی کشتی گیران پرداخت شد جدایی آزمون از جمع رمی‌ها محرومیت کمیته انضباطی در انتظار حامدی‌فر ترکیب احتمالی رئال مادرید و بایرن مونیخ در دور برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) هادی چوپان در حرم مطهر امام رضا (ع) + عکس تغییر نام استقلال منتفی شد خرید‌های بی‌رویه؛ دلیل قهرمان‌نشدن سپاهان نتیجه و ویدیو خلاصه بازی دورتموند و پاریس سن ژرمن| پایان رویای پاریسی امباپه ورود آقایان به بازی پرسپولیس و سپاهان ممنوع شد| حکم غیر منتظره درباره تخلفات اخیر پخش زنده بازی پاری سن‌ژرمن و دورتموند (۱۸ اردیبهشت) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

بوستانیان: برگشتم تا برای تیم شهر خودم بازی کنم

  • کد خبر: ۱۳۲۴۲۶
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
بوستانیان: برگشتم تا برای تیم شهر خودم بازی کنم
گپ‌وگفت با احمد بوستانیان، بلندقامت‌ترین بسکتبالیست ایران که این فصل در عضویت نماینده لیگ‌یکی مشهد است

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ برای سنتر دومتروبیست‌سانتی‌متری کافی است دست‌هایش را بر فراز سبد بلند کند تا بدون هیچ زحمتی توپ را به حلقه بنشاند. برای او نرسیدن به سبد معنایی ندارد. بازیکن باتجربه‌ای که امسال بعد از سال‌ها به بسکتبال مشهد آمد تا برای تیم لیگ‌یکی پارسانوین بازی کند. احمد بوستانیان سه سال پیاپی در شهرداری گرگان توپ زد و در دوسال گذشته دو قهرمانی لیگ برتر را با این تیم تجربه کرده است.

بااین‌حال، ترجیح داد این فصل از لیگ‌برتر دور بماند و در لیگ دسته‌یک برای تیم شهرش به میدان برود. ملی پوش اسبق بسکتبال در گفتگو با شهرآراورزشی، هم از ماجرای دل‌کندن از لیگ‌برتر می‌گوید و هم وضعیت خودش و تیمش را در لیگ دسته‌اول بسکتبال این فصل تشریح می‌کند.

برای دیده‌شدن، از گرگان رفتم

آسمان‌خراش مشهدی که هنوز عکس یادگاری‌اش همراه با روزبه ارغوان، دیگر بازیکن مشهدی، با جام قهرمانی لیگ‌برتر بسکتبال از فصل گذشته در اذهان ورزش‌دوستان خراسانی باقی است، درباره دلایل جدایی‌اش از باشگاه شهرداری گرگان گفت: «واقعیت این است که امسال مسئولان شهرداری گرگان خواستند برای تمدید با من مذاکره کنند، اما برخی مسائل بود که نخواستم در گرگان بمانم. مهم‌ترین دلیلم برای جدایی از تیم قهرمان ایران هم آن بود که دوست داشتم بیشتر زمان بازی به من برسد.» احمد بوستانیان افزود: «چند فصل خوب را در تیم شهرداری گرگان داشتم و دو بار هم با این تیم قهرمان ایران شدیم، اما دوست داشتم بیشتر دیده شوم.»

پیشنهاد مالی مس ۲ برابر گرگان بود

بوستانیان می‌گوید بعد از قطعی‌شدن جدایی‌اش از شهرداری گرگان یکی‌دو پیشنهاد خوب داشته است. او دراین‌باره اظهار کرد: «باشگاه ذوب‌آهن و سرمربی‌شان فرزاد کوهیان با من مذاکره کردند و می‌توانستم به این تیم بروم، اما در این میان پیشنهاد مالی خوبی از باشگاه مس رفسنجان آمد.» وی افزود: «مسی‌ها دوبرابر شهرداری گرگان به من پیشنهاد کردند و راستش را بگویم، احساس کردم حضور در این تیم از دو منظر برای من بهتر است؛ هم فرصت بازی بیشتری پیدا می‌کنم و هم بدون تعارف از نظر مالی به‌نفعم است.»

رفسنجانی‌ها من را سر کار گذاشتند

«بعد از آنکه به پیشنهاد ذوب‌آهن جواب منفی دادم، آن‌ها محمد حسن‌زاده را به خدمت گرفتند.» سنتر تیم پارسانوین مشهد با ذکر این مطلب افزود: «بیست روز با مسی‌ها تمرین کردم و همه بدن‌سازی و پیش‌فصل را در کنار این تیم بودم. اما متأسفانه قراردادم را نمی‌بستند. وقتی هم معترض شدم، گفتند حتما تا قبل از بازی اول قراردادت را می‌بندیم.» وی اذعان کرد: «حتی بلیت پرواز برای بازی اول مقابل توفارقان به تبریز را هم برایم گرفتند، اما صبح روز پرواز قراردادی جلو من گذاشتند که رقمش یک‌چهارم آن چیزی بود که توافق کرده بودیم.» بوستانیان تصریح کرد: «خیلی عصبانی شدم. صداقت برای من از هر چیزی مهم‌تر است. نمی‌دانم شاید می‌خواستند مرا در عمل انجام‌شده بگذارند.»

با جان‌ودل به مشهد آمدم

بسکتبالیست مشهدی درباره اتفاقات منجر به حضورش در مشهد، گفت: «بعد از این اتفاقات از لیگ‌برتر بیرون ماندم و وقتی از تیم پارسانوین مشهد پیشنهاد شد، با خودم گفتم اگر قرار است در لیگ دسته‌اول بازی کنم، با جان‌ودل به مشهد می‌آیم تا در تیم شهر خودم باشم.» وی افزود: «با خودم گفتم هم یک‌سال در کنار خانواده هستم و هم کمک می‌کنم تیم شهرم به لیگ‌برتر بیاید. این تیم سال قبل هم با همین بازیکنان لیگ‌برتری شد، اما با مخالفت فدراسیون نتوانست به لیگ‌برتر بیاید.» احمد بوستانیان خاطرنشان کرد: «رقم قرارداد اینجا با مس قابل مقایسه نیست، اما برایم اصلا مهم نبود.»

در پارسانوین احساس نکردم لیگ‌یکی هستم

سنتر مشهدی پارسانوین اظهار کرد: «در این مدت و به‌ویژه روز مراسم رونمایی از پیراهن تیم هیچ احساس نکردم که در یک تیم لیگ‌یکی حاضر هستم. همه امکانات و برنامه‌ها شبیه باشگاه شهرداری گرگان و حرفه‌ای بود. اینکه مسئولان باشگاه به یک تیم لیگ‌یکی در حد یک تیم لیگ‌برتری و حرفه‌ای بها می‌دهند، برایم خیلی جالب بود. ما اینجا در تیم پارسانوین یک خانواده هستیم و به‌نظرم این مهم‌ترین مسئله است.»

ظرفیت لیگ‌برتری‌شدن را داریم

بوستانیان با تمجید از کادرفنی و بازیکنان تیم گفت: «تیم ما کادرفنی خوبی دارد و بازیکنان هم جوان و باانگیزه هستند. البته بازیکنان جوان ما باید بیشتر روی حرف مربی تمرکز کنند و مطمئنم در بازی‌های آینده رفته‌رفته تیم ما بهتر می‌شود.» وی درباره شانس‌های پارسانوین برای لیگ‌برتری‌شدن، اذعان کرد: «بدون تعارف می‌‎گویم تیم ما کاملا ظرفیت لیگ‌برتری‌شدن دارد. من به همه قول می‌دهم این تیم به لیگ‌برتر می‌آید. این تیم شرایطی دارد که برخی تیم‌های لیگ‌برتر ندارند.»

وی با تأکید بر ظرفیت خوب بسکتبال خراسان تصریح کرد: «ما در استانمان هم سخت‌افزار خوبی داریم و هم کلی بازیکن باکیفیت در سطح لیگ‌برتر داریم که اگر همین‌ها دور هم جمع شوند، با اضافه‌شدن یکی‌دو خارجی باکیفیت می‌توانیم دو تیم باکیفیت و مدعی در لیگ‌برتر داشته باشیم.» وی افزود: «همیشه گفته‌ام کاری که پول می‌کند، غول نمی‌کند. اگر پول و اسپانسر باشد، مشهد کاملا ظرفیت درخشش در لیگ‌برتر را دارد.»

می‌خواهم دوباره در تیم‌ملی باشم

بازیکن تیم مشهد تلاش پوشیدن دوباره پیراهن تیم‌ملی را یکی از انگیزه‌هایش در این فصل می‌داندو می‌گوید: «در شهرداری گرگان بازی به من کم می‌رسید و در بسکتبال هم تا بازی نکنی، دیده نمی‌شوی. یکی از دلایل اصلی جدایی‌ام از این تیم همین مسئله بود که دوست داشتم دیده شوم تا به تیم‌ملی دعوت شوم.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->