رفع ۴۰ مورد آب‌گرفتگی درپی بارش‌های اخیر در مشهد + فیلم (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهدالرضا(ع) در تدارک ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت | اجرای بیش از ۳۰ برنامه ویژه برای دهه کرامت در مشهد اعلام ویژه‌برنامه‌های دهه ادب و حماسه | همایش علمی «حکیم توس» در مشهد برگزار می‌شود آغاز جشن‌های دهه کرامت در مشهد | مدیریت شهری با فضاآرایی شهری به استقبال این دهه می‌رود بوستان‌های وکیل‌آباد و چهل‌بازه مشهد تعطیل شدند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال قانون ۳ هزار و ۲۵۵ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۸۴ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آماده‌باش تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان و مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی تا ۴۸ ساعت (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار فرماندار مشهد به دستگاه‌های خدمات‌رسان برای آمادگی مقابله با طوفان و بارش باران شدید (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار بارش سنگین و‌ پرحجم طی پنجشنبه در خراسان رضوی و مشهد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آماده‌باش کامل مدیریت شهری در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی در مشهد آب تمام نقاط مشهد حد قابل شرب دارد برگزاری نخستین رویداد نوآوری‌های اجتماعی آب شهری در مشهد  از تماس‌های عجیب و غریب با سامانه تلفنی آتش نشانی مشهد تا بیش از ۱۷ هزار تماس مزاحمی در ۲ هفته شکستن رکورد تولید آسفالت با تولید ۳۲ هزار تن در مشهد پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی بخش سازه‌ای ایستگاه‌های فاز اول خط‌سه مترو مشهد ویژه‌برنامه‌های خیابان «در مسیر بهشت» هم‌زمان با میلاد امام‌رضا(ع) شهروند خبرنگار | گلایه شهروندان از مشکلات بعضی از دستگاه‌های شارژ من‌کارت در مشهد نژادحسین: مشکل ترافیک ۴۴ نقطه در مشهد با اصلاح هندسی رفع می‌شود اعمال‌قانون ۲۳۲۹ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۲ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

۱۰۰ دستگاه میدل‌باس در راه مشهد

  • کد خبر: ۱۳۳۱۷۰
  • ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳
۱۰۰ دستگاه میدل‌باس در راه مشهد
قرارداد خرید یکصد دستگاه میدل‌باس (اتومات) به ارزش ۲۶۴ میلیارد تومان توسط شهردار مشهد ابلاغ شد.

مهدی عسکری | شهرآرانیوز؛ به دنبال مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد و با امضای قرارداد دوجانبه میان شهردار مشهد و مدیران شرکت «عقاب افشان» بزرگ‌ترین قرارداد خرید میدل‌باس‌های شهری در کشور به ارزش بیش از ۲۶۰ میلیارد تومان به امضا رسید تا مدیریت‌شهری مشهد با هدف ایجاد ترافیک روان‌تر در شهر و تعادل‌بخشی میان خطوط پرمسافر و کم‌تراکنش، زمینه را برای رضایتمندی بیشتر شهروندان فراهم کند.

در این قرارداد به‌ازای هر میدل‌باس شهری ۲ میلیاردو ۶۴۰ میلیون تومان هزینه پرداخت می‌شود تا از سویی زمینه برای انتقال اتوبوس از خطوط کم‌مسافر به خطوط پرمسافر فراهم شود و از سویی دیگر در خطوط کم‌مسافر به‌جای جایگزینی مینی‌بوس که با نارضایتی‌های برخی شهروندان همراه است، از میدل‌باس استفاده شود تا درنهایت تعادل همه‌جانبه در خطوط حمل‌ونقل عمومی شهر ایجاد شود.

در این‌باره شهردار مشهد در گفتگو با خبرنگار ما گفت: با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد، خرید صد دستگاه میدل‌باس به شهرداری مشهد تکلیف شد و مدیریت‌شهری مشهد نیز با بستن یکی از قرارداد‌های بزرگ حمل‌ونقل عمومی شهر به ارزش ۲۶۴ میلیارد تومان، گام مهمی برای توسعه حمل‌ونقل عمومی در مشهد برداشته است.

تحویل از فروردین سال آینده

به گفته سیدعبدا.. ارجائی شیرازی، منابع مالی این قرارداد تأمین شده است و در هفته جاری با پرداخت اولین پیش‌پرداخت به شرکت سازنده، تعهد این شرکت آغاز و تحویل میدل‌باس‌ها از پنج ماه آینده آغاز و تا خرداد سال ۱۴۰۲ به طول می‌انجامد.

وی بیان کرد: از دو ماه پیش و پس از آغازبه‌کار سی دستگاه میدل‌باس در مشهد، به تطبیق‌پذیری زیادی میان مطالعات و نیاز شهر به افزایش تعداد میدل‌باس‌ها رسیدیم. ضمن اینکه بهره‌وری زیاد میدل‌باس‌ها نیز باعث شد در تصمیممان برای افزایش ناوگان میدل‌باس در برخی خطوط اتوبوس‌رانی مصمم شویم.
وی همچنین افزود: سی دستگاه میدل‌باس فعال در خطوط اتوبوس‌رانی دارای گیربکس دستی است، اما میدل‌باس‌های جدید با گیربکس اتومات خریده می‌شود و این مهم با توجه به ترافیک موجود در شهر، آسانی تردد و ناوبری بهتر را برای رانندگان فراهم می‌کند.

ارجائی گفت: شرط اصلی استفاده از میدل‌باس‌ها، حضور در خطوط اتوبوس با تراکنش کمتر است تا زمینه برای انتقال اتوبوس‌ها به خطوط پرتردد ازجمله برخی خطوط بولوار توس که روزانه بیش از هزار تراکنش و جابه‌جایی مسافر را به ثبت می‌رساند، مهیا شود.

همکاری دوباره با «عقاب»

وی با اشاره به همکاری موفق مدیریت‌شهری مشهد با شرکت «عقاب افشان» در خرید اتوبوس‌های اسکانیا، بیان کرد: قرارداد جدید نیز با این شرکت بسته شده است.
شهردار مشهد اظهار کرد: با عبور از دوره دوساله کرونا، حمل‌ونقل عمومی در مشهد رونق پیدا کرده است و از ابتدای سال ۱۴۰۱ شاهد روند روبه‌رشد توجه به خدمات اتوبوس‌رانی هستیم و این روند از ابتدای مهر نیز افزایش یافته است.

یک سال به اندازه چهار سال

شهردار مشهد با اشاره به رویکرد شورای اسلامی شهر و مدیریت‌شهری برای توسعه حمل‌ونقل عمومی در مشهد بیان کرد: به‌جز قرارداد بزرگ خرید صد دستگاه میدل‌باس، در یک سال گذشته ۱۴۰ دستگاه اتوبوس و میدل‌باس به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد اضافه شده که این آمار با چهار سال گذشته خرید و توسعه ناوگان در مشهد برابری می‌کند.

تابستان آینده؛ پایان مسیر اتوبوس‌های بی‌کولر

وی با اعلام اینکه تلاش می‌کنیم تا ناوگان حمل‌ونقل اتوبوس‌رانی از سال آینده بدون کولر نباشد. افزود: تا چندی پیش ۲۵ درصد از ناوگان حمل‌ونقل شهر کولر نداشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->