«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

رونمایی از کتاب «آرزوهای دست‌ساز» در مشهد

  • کد خبر: ۱۳۴۳۳۲
  • ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱
رونمایی از کتاب «آرزوهای دست‌ساز» در مشهد
مراسم رونمایی از کتاب «آرزوهای دست‌ساز» با حضور مسئولان، نویسنده کتاب و جمعی از دانش‌آموزان در کتابخانه مرکزی امام خمینی(ره) در مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در مراسم رونمایی این کتاب که امروز، ۲۱ آبان در کتابخانه مرکزی امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: امروز در مقابل کسی هستیم که مانند بسیاری از ما با نبایدها، نیستی‌ها و نمی‌شودهای بسیاری مواجه شده اما با پشت سر گذاشتن آن، به موفقیت بزرگی دست پیدا کرده است.

وی ضمن قدردانی از میلاد حبیبی، نویسنده کتاب «آرزوهای دست‌ساز»، از او به عنوان یک الگو یاد کرد و گفت: شما یک الگو برای نسل خود و نوجوانان هستید، بلکه برای همه افراد جامعه نیز می‌توانید الگویی مناسب باشید چرا که شما اثبات کرده‌اید که با گذر کردن از مسیرهای سخت و پرتلاطم می‌توان به موفقیت دست پیدا کرد.

سبزیان در ادامه خطاب به نوجوانان حاضر در جلسه گفت: این کتاب را تهیه کنید و بخوانید تا سند چشم‌انداز شما در زندگی آینده‌تان شود.

در ادامه این مراسم، محمد حسین‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به دو مرتبه  اشغال شهر مشهد در طول تاریخ اشاره و تصریح کرد: شهرستان مشهد نخستین مرتبه در ۱۲۰ سال قبل توسط روس‌ها اشغال شد و آن‌ها کشتار بسیاری را رقم زدند. آخرین مرتبه نیز اشغال مشهد در سال ۱۳۲۰ توسط روس‌ها و انگلیس‌ اتفاق افتاد. کم‌کاری اتفاق افتاده این است که کتابی در این خصوص به رشته تحریر در نیامده و نه تنها نسل گذشته، بلکه نسل جدید نیز هیچ‌گونه اطلاعاتی در این خصوص ندارند. این در حالی است که جهان درباره جنگ جهانی اول و دوم و برای زیرسوال بردن نازی‌ها، رمان‌ها و داستان‌های بسیاری نوشته است.

به گفته حسین‌زاده  امروز به قله‌هایی از موفقیت رسیده‌ایم که افراد زیادی از آن اطلاع ندارند، چرا که تاریخ‌نگاری مناسبی در این حوزه انجام نشده و این باورکردنی نیست. کاستی‌های موجود امروز در این است که نتوانسته‌ایم در قالب داستان و کتاب از این موفقیت‌ها بگوییم؛ هر چند که باید از معدود آثاری که در این خصوص نیز نگاشته شده است تقدیر و تشکر نمایم.

میلاد حبیبی، نویسنده کتاب «آرزوهای دست ساز» نیز در ادامه ضمن قدردانی از برگزاری این آئین، گفت: موضوع و اقدام به نگارش این کتاب به سال ۱۳۹۷ برمی‌گردد؛ زمانی‌که آخرین روزهای فارغ‌التحصیلی دوره ارشد رشته الکترونیک را می‌گذراندم. با توجه به حال و هوای ایجاد شده در جامعه امروز و ایجاد شرکت‌های دانش بنیان، به فکر تاسیس شرکتی در این حوزه افتادم، اما یکی از مشکلات بزرگ در این مسیر، این بود که نمی‌دانستم از کجا و چگونه باید شروع کنم.

وی افزود: به همین دلیل به دنبال کتاب‌هایی در این حوزه بودم اما اکثر کتاب‌های پیشنهادی از کشورهای دیگر و در مورد شخصیت‌هایی همچون زاکر برگ، استیو جابز، استیون هافکینگ و... بود. نکته‌ای که در متن این کتاب‌ها حائز اهمیت بود، اختلافات فرهنگی، اخلاقی و ارزشی آنان با فرهنگ و جامعه ما بود و این امر مانع استفاده مناسب از این منابع بود، چرا که اعتقاد ما بر این است که برای رسیدن به موفقیت نباید بر روی ارزش‌های اخلاقی و انسانی پا گذاشت.

نویسنده کتاب آرزوهای دست‌ساز عنوان کرد: از همین رو، به فکر استفاده از تجربیات موسسان شرکت‌های موفق در این حوزه افتادم. با مراجعه به شرکت آتیه‌سازان ظهور شریف به عنوان یکی از این شرکت‌های موفق به ثبت خاطرات و تجربیات آنان پرداختم. بعدها تصمیم گرفتم که این مطالب را به متن تبدیل کنم و در قالب یک پژوهش در اختیار دیگران قرار دهم، اما به توصیه یکی از مراکز فرهنگی، با پرورش دادن متن و کامل کردن آن اقدام به چاپ این مطالب در قالب کتاب کردم، که در سال ۱۳۹۸ اتفاق افتاد.

حبیبی با بیان اینکه امروز بالغ بر ۳۰ عنوان کتاب در این حوزه در کتابفروشی وجود دارد، گفت: همیشه به خاطر داشته باشید که اگر از موفقیت‌ها و اتفاقات خاص صحبت نکنیم، به دست فراموشی سپرده خواهند شد.

وی افزود:  ۷۰۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور هستند که خوشبختانه این شرکت‌ها از موفقیت‌های خوبی برخوردار بوده‌اند.  ما با ثبت این تجربیات و انتقال آن به نسل جدید می‌توانیم باعث ایجاد انگیزه و امید در آنان برای حرکت در مسیرهای مختلف شویم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->