دستور ویژه رئیس جمهور برای حل مشکل اشتغال استان‌های دارای نرخ بالای بیکاری شبکه مخابرات خراسان رضوی برای مرحله دوم انتخابات در پایداری کامل قرار گرفت نتایج سفر گروسی به ایران، محور دیدار مدیرکل آژانس اتمی با میخائیل اولیانوف پاسخ حزب‌الله به حملات اسرائیل به جنوب لبنان ۷ نیروی طالبان در انفجار بدخشان کشته شدند فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق: دشمن همیشه درصدد ضربه‌زدن است پیام تبریک شی جین‌پینگ به پوتین اوجی: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان به ۶۷۶ رسیده است جشن گرامیداشت روز دختر؛ «دختران آرمانی» | رئیس‌جمهور: دختران امروز آینده‌سازان و نقش‌آفرینان کشور هستند وزیر کشور: مرحله دوم انتخابات مجلس به اندازه مرحله اول مهم است | آخرین اخبار از صدور گواهینامه موتور برای بانوان سخنگوی دولت: برخی چهره‌های سیاسی برای اینکه عملکردشان با امروز مقایسه نشود، دست به فضاسازی می‌زنند دهقان: دارایی بلوکه‌شده در عراق نداریم | جنایت‌های صهیونیست‌ها مستندسازی می‌شود گزارش دیوان محاسبات درباره عدم‌ انجام تکالیف قانونی توسط بنیاد شهید و صندوق بازنشستگی اسماعیلی: نمایشگاه کتاب محل وفاق و گردشگری فرهنگی است ویدئو | جنگنده‌های اسرائیل محل استقرار چادر‌های آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند زارع‌پور: آمار تحت پوشش فیبر نوری به ۷.۵ میلیون خانوار در کشور رسید مقاومت فلسطین با نیرو‌های اشغالگر در شرق رفح درگیر شد امیرعبداللهیان: زمینه برای آتش‌بس دائمی و حل مساله در غزه فراهم است اینفوگرافی | مقایسه ۳ سال دولت رئیسی در مقابل ۸ سال دولت روحانی استقرار ۲۸ شعبه اخذ رأی سیار در کلات | ۲۷ هزار نفر در کلات واجد شرایط رأی‌دادن هستند + فیلم
سرخط خبرها

استاندار خراسان رضوی: انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور موجب تثبیت جمعیت و امنیت می‎شود

  • کد خبر: ۱۳۶۵۰۵
  • ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
استاندار خراسان رضوی: انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور موجب تثبیت جمعیت و امنیت می‎شود
استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه توسعه شرق کشور با انتقال آب از سالهای گذشته در دستور مدیران ارشد کشور بوده است، افزود: کارگروهی در وزارت کشور این موضوع را پیگیری می‌کند و امیدواریم با همدلی مضاعف شاهد زودتر به نتیجه رسیدن این طرح و ایجاد رفاه مناسب در میان استانهای شرق کشور باشیم.

به گزارش شهرآرانیوز، استاندار خراسان رضوی گفت: انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور منجر به ایجاد اشتغال، تثیبت جمعیت و در نهایت امنیت مناطق زیر پوشش می‌شود.

یعقوبعلی نظری روز پنجشنبه در دیدار با مدیر عامل شرکت تامین آب صنایع و معادن با تاکید بر بررسی مسیر آمایشی خط لوله انتقال آب از دریای عمان به خراسان رضوی افزود: وجود آب، موجب آبادانی هر سرزمینی است و بهتر است با هدف استفاده از ظرفیت های منطقه در کنار آینده نگری شرایط اقلیمی نیز بررسی شود.

وی بیان کرد: انتقال آب، علاوه بر تامین نیاز صنایع می تواند به بخش کشاورزی و به خصوص کاشت زعفران کمک کند و این در حالی است که اکنون در حال برنامه ریزی برای آینده این منطقه هستیم.

نظری اظهار داشت: مسیر انتقال آب از دریای عمان به خراسان رضوی می تواند در کنار ایجاد خط ریلی چابهار به استان و همچنین ایجاد آزاد راه چابهار به مشهد و سپس اتصال به کمربندی شمال کشور پیگیری شود.

وی تاکید کرد: این طرح با توجه به شرایط مناسبی که ایجاد می کند شاهد تحولی جهشی در آینده کشورمان و باعث ایجاد رونق اقتصادی ویژه‌ای در این مسیر می‌شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه توسعه شرق کشور با انتقال آب از سالهای گذشته در دستور مدیران ارشد کشور بوده است، افزود: کارگروهی در وزارت کشور این موضوع را پیگیری می‌کند و امیدواریم با همدلی مضاعف شاهد زودتر به نتیجه رسیدن این طرح و ایجاد رفاه مناسب در میان استانهای شرق کشور باشیم.

انتقال آب از دریای عمان برای سال ۱۴۰۴

مدیرعامل شرکت تامین آب صنایع و معادن گفت: امیدواریم با همت سرمایه گذاران این طرح کلان شاهد به نتیجه رسیدن آن در سال ۱۴۰۴ باشیم.

محمد حسن اسدی افزود: با حضور معاون اول رییس جمهور نیز مباحث تامین مالی این طرح به خوبی نتیجه داد و امسال افزایش سرمایه ۱۰ هزار میلیارد تومانی آن پیگیری شد.

وی ادامه داد: دستیابی به منابع آبی پایدار و ایجاد تحول اقتصادی در فلات مرکزی و شرق کشور، رشد صنایع معدنی، اشتغال زایی و بهره‌گیری از پتانسیل‌های بومی از مهم‌ترین دستاوردهای پروژه انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان است.

طرح انتقال آب از دریای عمان به استانهای شرق کشور از اسفند سال ۱۳۹۹ آغاز شده است و در افق این طرح ۲۸۰ میلیون مترمکعب آب به سیستان و بلوچستان، ۶۰ میلیون مترمکعب برای مصارف صنعت و خدمات به خراسان جنوبی و ۱۲۰ میلیون مترمکعب نیز برای مصارف صنعت و خدمات به خراسان رضوی اختصاص می‌یابد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->