وزیر علوم: رویکرد رشته‌های بدون متقاضی تغییر می‌کند گزارش دیوان محاسبات درباره عدم‌ انجام تکالیف قانونی توسط بنیاد شهید و صندوق بازنشستگی اسماعیلی: نمایشگاه کتاب محل وفاق و گردشگری فرهنگی است ویدئو | جنگنده‌های اسرائیل محل استقرار چادر‌های آوارگان فلسطینی هدف قرار دادند زارع‌پور: آمار تحت پوشش فیبر نوری به ۷.۵ میلیون خانوار در کشور رسید مقاومت فلسطین با نیرو‌های اشغالگر در شرق رفح درگیر شد امیرعبداللهیان: زمینه برای آتش‌بس دائمی و حل مساله در غزه فراهم است اینفوگرافی | مقایسه ۳ سال دولت رئیسی در مقابل ۸ سال دولت روحانی استقرار ۲۸ شعبه اخذ رای سیار در کلات | ۲۷ هزار نفر درکلات واجد شرایط رای دادن هستند وزیر امور خارجه کشورمان: خواسته ایران و مصر برقراری روابط دیپلماتیک است رئیس مجلس: سازمان هلال‌احمر خدمات بی‌نظیری در دوران جنگ ارائه کرد ده‌ها سرباز حین رزمایش ناتو در سوئد زخمی شدند وزارت خارجه روسیه: حمله اسرائیل به رفح منجر به فاجعه انسانی می‌شود هشدار پادشاه اردن برای عواقب کنترل اسرائیل بر گذرگاه رفح جزئیاتی تازه از پرونده رابرت مالی ستاد انتخابات کشور از پایان زمان تبلیغات در ساعت ۸ صبح فردا خبرداد مقام سازمان ملل: جنگ غزه در مقطع بحرانی و حساس قرار دارد آمریکا: اسرائیل در حمله اخیر خطوط قرمز را نقض نکرده است مصر: جامعه جهانی در جلوگیری از یورش اسرائیل به رفح ناکام ماند حملات هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

احمد مسعود: ایجاد نظام غیرمتمرکز راه حل معضل افغانستان است

  • کد خبر: ۱۳۷۵۶۸
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶
احمد مسعود: ایجاد نظام غیرمتمرکز راه حل معضل افغانستان است
رهبر جبهه‌ مقاومت می‌گوید که افغانستان به مرکز آموزش و سربازگیری گروه‌های هراس‌افگن منطقه‌ای و جهانی تبدیل شده و ایجاد نظام غیرمتمرکز، راهِ حل مُعضل افغانستان است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دهمین نشست امنیتی هرات روز گذشته در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان کار خود را آغاز کرد و امروز به پایان رسید. در این نشست، پژوهشگران و چهره‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و نظامی افغانستان، کشورهای منطقه و شماری از چهره‌های جهانی نیز اشتراک داشتند و اوضاع افغانستان را بررسی کردند.

احمد مسعود، رهبر جبهه‌ی مقاومت در سخنانی در روز پایانی نشست امنیتی هرات، برای برطرف شدن مشکل افغانستان، «نظام سیاسی غیر متمرکز، مشروع و منتخب» را پیشنهاد کرد.

او می‌گوید که با عملی شدن این کار، نگرانی کشورهای منطقه و جهان درباره‌ی گروه‌های هراس‌افگن و کشت و قاچاق مواد مخدر برطرف خواهد شد.

احمد مسعود، رهبر جبهه‌ی مقاومت اظهارداشت: «ما حل مُعضل و نگرانی‌های مطرح شده‌ی منطقه و جامعه‌ی جهانی برای حمایت از مردم افغانستان را در ایجاد نظام غیر متمرکز، مشروع و منتخب می‌دانیم. (نظام غیرمتمرکز) همکاری واقعی و استراتژیک برای منطقه و جهان را به همراه خواهد داشت و این (نوع نظام سیاسی) نگرانی‌های جامعه‌ی جهانی درباره‌ی هراس‌افگنی و کشت و قاچاق مواد مخدر را برطرف می‌کند.»

او در ادامه با انتقاد از عمل‌کرد طالبان در قبال زنان در کشور گفت: «برای برطرف شدن این مشکل، نیازمند تلاش‌های مشترک هستیم. افغانستان امروز به مرکز آموزش و سربازگیری برای گروه‌های هراس‌افگن منطقوی و جهانی مبدل شده‌است و نیز به زندان کلانی برای مردم مظلوم افغانستان تبدیل شده و این مستقیمن در نتیجه‌ی اعمال طالبان بوده‌است.»

منبع: تلویزیون آمو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->