افتتاح نخستین سامانه پایش هوشمند روشنایی معابر شبکه توزیع برق کشور در مشهد رئیس دبیرخانه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی تاکید کرد؛ لزوم رفع ابهام حقوق کارکنان شرکت های خدماتی سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (سه‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نظارت بر واحدهای صنفی طلافروش در مشهد ادامه دارد ارسال فهرست سهام‌داران مشکوک در سقوط بورس، به دادسرا چرا قیمت زعفران کاهشی شد؟ | یک درخواست از بورس جریمه ۱.۲ میلیون‌تومانی برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز امشب؛ آخرین مهلت انتخاب خودرو‌های وارداتی در سامانه یکپارچه (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اقساط مالیاتی اصناف بیش‌تر می‌شود نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ در تهران آغاز به کار کرد مهلت استفاده از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی تمدید شد + جزئیات علت فرار پول‌ها از بورس چیست؟ (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نخستین گواهی سپرده سکه صادره خزانه بورس کالا معامله شد ماجرای تعطیلی و پلمب طلافروشی‌های مشهد چه بود؟ (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۳۰ هزار سکه در حراج امروز فروش رفت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی ۲۵۰ همت تسهیلات بانک کشاورزی برای متقاضیان + فیلم پلمب ۲ مشاور املاک در محدوده قاسم‌آباد مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | پلمب ۱۱ بنگاه از ابتدای سال افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد چرا تعداد پرواز‌های داخلی تهران-مشهد نسبت به گذشته نصف شده است؟ اندر فواید خاموشی صادرات مرغ از تمامی مرز‌ها بلامانع است مرور خاطره تلخ سال گذشته و افت ۲۰ هزار واحدی شاخص کل + نمای پایانی بازار (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی برای خرید گوشت مرغ + ویدئو جولان سکه طلا همچنان در کانال ۴۰ میلیون تومان | حباب سکه تخلیه نشد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ذخیره‌سازی میوه شب عید آغاز شد

  • کد خبر: ۱۳۸۵۶
  • ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵
ذخیره‌سازی میوه شب عید آغاز شد
رئیس اتحادیه بار فروشان میدان مرکزی میوه و تره‌بار گفت: دولت ذخیره‌سازی میوه شب عید را آغاز کرده است و انتظار داریم برای صادرات نیز برنامه‌ریزی کند.

به گزارش شهرآرانیوز، مصطفی دارایی‌نژاد، با اشاره به اینکه مشکلی در ذخیره‌سازی و تنظیم بازار میوه شب عید وجود ندارد، اظهار کرد: اگرچه دولت ذخیره‌سازی میوه شب عید را آغاز کرده است، اما ما با این کار مخالفیم، چرا که تولید مرکبات و سیب درختی نسبت به سال قبل بیش از ۲ برابر رشد داشته است که با این وجود نیازی به حضور دولت در بازار میوه نیست.
رئیس اتحادیه بار فروشان میدان مرکزی میوه و تره‌بار افزود: با وجود فراوانی تولید و عدم نیاز به ذخیره‌سازی، تولیدکنندگان متعددی طی مراجعه به اتحادیه، اظهاراتی را مبنی بر تناژ بالای محصول داشته‌اند که به همین خاطر مکاتباتی با وزارت صمت در خصوص ذخیره‌سازی داشته‌ایم.
دارایی‌نژاد ادامه داد: اتحادیه به وزارت صمت پیشنهاد داده است که ذخیره‌سازی از طریق اتحادیه تعاونی‌های کشاورزی انجام شود.


ضرورت صادرات سیب و پرتقال به منظور حمایت از تولید داخل


این مقام مسئول از کاهش ۱۰ تا ۲۰ درصدی قیمت مرکبات و سیب درختی نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: علی‌رغم افزایش هزینه‌های تولید، قیمت مرکبات و سیب درختی نسبت به سال قبل افت محسوسی داشته است. به همین خاطر برای جلوگیری از زیان باغداران خواستار صادرات و ذخیره‌سازی محصول شده‌ایم، چرا که در شرایط فعلی صادرات چشمگیر نیست، در حالی که انتظار می‌رود مسئولان ذیربط با به کارگیری برخی تدابیر و برنامه‌ریزی‌های دقیق صادرات قابل توجهی را در خصوص سیب و پرتقال به منظور حمایت از تولید داخل به بازار‌های هدف داشته باشند.
دارایی‌نژاد افزود: با وجود آنکه اتحادیه بار فروشان تنها توزیع‌کننده کالاست، اما حاضریم به دلیل حمایت از باغداران و تولید داخل، در زمینه صادرات هم حمایت‌هایی داشته باشیم.
این فعال بخش خصوصی با بیان اینکه اتحادیه بار فروشان در حال برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات میوه و صیفی است، گفت: در حال حاضر به کشور‌های پاکستان، گرجستان، ترکمنستان و افغانستان صادرات داریم و همواره تلاش می‌کنیم تا بتوانیم بازار‌های صادراتی خود را توسعه دهیم.
رئیس اتحادیه بار فروشان میدان مرکزی میوه و تره‌بار در پایان متوسط قیمت هرکیلو پرتقال در میدان مرکزی را ۳ تا ۵ هزار تومان و سیب درختی را ۳ تا ۷ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به رشد چند برابری تولید برای بازار شب عید در خصوص این دو قلم مشکلی از لحاظ قیمت و عرضه نخواهیم داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->